Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 sie 2018, 11:44
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28 gru 2012, 8:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 8:47
Posty: 11
Lokalizacja: Police
Auto: Toyota Hiace
Witam serdecznie,
Mam problem, posiadam autko Toyota Hiacie 2,4 td 90ps z 2000 roku i borykam się z problemem na który nie mogę znaleźć odpowiedzi…mianowicie podczas rozpędzania samochodu od 3 biegu w górę czuć drżenie karoserii i buczenie w okolicy tylnego mostu, jak jest mocne wzniesienie buczenie wibruje tak jak by się ciągnęło ciężką przyczepkę słabym autem….dzieje się to tylko w przedziale obrotów silnika między 1300-2200 po górnej granicy wszystko cichnie….dodam jeszcze że to się nasila przy pełnym gazie, gdzy odpouszczam znowu cisza…wymieniona została tuleja podpory tylnego mostu oraz środkowe łożysko na wale. Kiedyś miałem sporo towaru na tyle i problem ten praktycznie nie występował….po rozładowaniu auta wraca to samo. Proszę o ewentualne wskazówki na czym się skupić?
Z góry dziękuje i pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 gru 2012, 10:29 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5606
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Do sprawdzenia krzyżaki wału, i półosie tylne. Obstawiam uwalone przeguby zewnętrzne na półosiach, po dociążeniu zawias się ugina, i półoś pracuje w linii, więc wibracje zanikają, ale przy pracy w wychyleniu, jak bieżnie przegubu mają wybite rowki - to wibruje.

Toyotowe przeguby tak mają - że nie klekotają, tylko wibrują przy znacznym zużyciu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 gru 2012, 15:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 8:47
Posty: 11
Lokalizacja: Police
Auto: Toyota Hiace
Dziękuje za odpowiedź, no wibracje fakt może być to przez przeguby, lecz to wycie, buczenie….miałem dziwne wrażenie że po wymianie amorków jest delikatnie ciszej….muszę przeguby w weekend sprawdzić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwie 2013, 9:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 8:47
Posty: 11
Lokalizacja: Police
Auto: Toyota Hiace
witam, czy jest dopuszczalny luz w postaci około 3mm gdy "krece" wałem w lewo i prawo na luzie i półoś stoi a przegub się porusza....miałem ostatnio w ręku inne półosie i też miały wyczuwalny luz na przegubach wewnętrznych. Wymieniłem ostanio most, jest znacznie lepiej ale jeszcze trochę drżenia, buczenia zostało. Wymieniłem krzyżak przy skrzyni jest jeszcze lepiej, jeszcze wymienie dwa bo może na nich też jest minimalny luz..... Straszny jest napęd na tył :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwie 2013, 12:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5606
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Kręcąc wałem od oporu do oporu masz sumę luzów w całym dyfrze (czyli przekładnia plus mechanizm różnicowy), plus luzy na wielowypustach i przegubach półosi. 3 mm całkowitego luzu, na obwodzie flanszy wału, to bardzo dobry wynik.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group