Rav 4 I regulacja sprzegła

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
k0d0
Posty: 31
Rejestracja: 22 paź 2015, 20:31
Auto: Rav 4 III Baby cruiser
Kontakt:

Rav 4 I regulacja sprzegła

Post autor: k0d0 »

Mam pytanie co do regulacji sprzęgła w Rav 4 I. Wiem że sprzęgło regulowane jest przez hydrauliczny wysprzęglik. A on znowu regulowany jest przez tłoczysko na pompie bezpośrednie przy pedale sprzęgła(nie wiem czy tłoczek połączony jest z pompą ale regulacja przy pedale jest).

Objawy były takie że przestały wchodzić biegi. W szczególności jedynka i dwójka. Podczas jazdy biegi wchodziły na siłę ale bez zgrzytu. Im cieplejszy silnik tym było gorzej.

Pierwsza diagnoza była wymiana sprzęgła. Niestety nic to nie dało. Zauważyłem że pedał na początku pracy jest bardzo miękki. Tak jak by trzymała go tylko sprężyna która jest mocowana do góry pedała. Znalazłem wcześniej opisaną regulację i wykasowałem ten luz. Biegi zaczęły wchodzić normalnie. Nie ma problemów.

Pytanie jest takie:
-co mogło spowodować że wymagana była regulacja?
-co w przypadku gdy regulacja się skończy, gdzie dalej szukać rozwiązania?
-czy może być to kwestia zużywającego się wysprzęglika?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Rav 4 I regulacja sprzegła

Post autor: Rokfor32 »

To jest przede wszystkim objaw zużytej pompy sprzęgła lub wysprzęgnika (lub zapowietrzenia układu). Bo z zasady ten układ NIE MA opcji regulacji - to, w czym dłubałeś to układ pozycjonowania wysokości pedału. Służy do nastawy wstępnej (głównie pod kątem wygody użytkownika) - i niczego więcej.

Ten typ systemu sprzęgła jest stosowany we wszystkich toyotach od wczesnych lat osiemdziesiątych do teraz. NIC się tam nie "reguluje" (układ hydrauliczny jest tak skonstruowany - że samoczynnie kasuje wszystkie luzy, i robi to od wyjechania z fabryki aż do padnięcia elementów układu) - nie ma niczego, coby podlegało regulacji na skutek zużywania się. Jeżeli sprzęgło zaczyna niedomagać - to są po prostu do wymiany elementy - zazwyczaj i w pierwszej kolejności pompa. Po prostu przestaje być szczelna (wewnętrznie) w całym zakresie skoku tłoczka.

Awatar użytkownika
k0d0
Posty: 31
Rejestracja: 22 paź 2015, 20:31
Auto: Rav 4 III Baby cruiser
Kontakt:

Re: Rav 4 I regulacja sprzegła

Post autor: k0d0 »

Ile mniej więcej mam czasu na szukanie nowej pompy? Czy te pompy się regeneruje?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Rav 4 I regulacja sprzegła

Post autor: Rokfor32 »

Kup po prostu NOWY zamiennik. Będzie spokój na kolejne 10 lat minimum.

Awatar użytkownika
k0d0
Posty: 31
Rejestracja: 22 paź 2015, 20:31
Auto: Rav 4 III Baby cruiser
Kontakt:

Re: Rav 4 I regulacja sprzegła

Post autor: k0d0 »

Ok. Dzięki.

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Rav 4 I regulacja sprzegła

Post autor: Mirekk »

Rokfor32 pisze:Kup po prostu NOWY zamiennik. Będzie spokój na kolejne 10 lat minimum.
U mnie w j9 zaczął zostawać w podłodze pedał sprzęgła. Wszelkie "konsultacje" wskazują, że pompa jest do wymiany. Zamienniki kosztują od 200 do 500 PLN. Czy jest zamiennik którego unikać bardziej?
https://www.iparts.pl/auto-czesci/pompa ... 00061.html

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Rav 4 I regulacja sprzegła

Post autor: Mirekk »

Zapiszę się w historii tego forum, jako ten co zadał najwięcej pytań bez odpowiedzi :)
Temat już wyjaśniony. Dziękuję za uwagę.

ODPOWIEDZ