PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Post autor: Rokfor32 »

Pomierzyłem ten most - szerokość w płaszczyznach mocowania felg - około 1400.

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Post autor: estewes »

Ja poszedl bym w 6 garowa jednostka z bmw.takie 2,5 czy 3,5 ze starego rekina na manuanym wtrysku .praktycznie zero elektryki i brak kompa.proste i tanie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Post autor: Rokfor32 »

Ale też i dosyć stare, i ciężkie w serwisowaniu.

W przypadku elektroniki - najlepsiejsze co może być to denso z modeli przed '00. Absolutnie niezalebliwe, minimalna ilość czujników, i bardzo łatwe w adaptacji do w zasadzie dowolnych jednostek - byle się ilość cylindrów zgadzała ... :wink: Polecam sterowniki działające w oparciu o czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym - upraszcza to budowę dolotu, i eliminuje wszelkie zwężenia związane z przepływomierzami masowymi.No i cena - taki sterownik to okolice stówy ... :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Post autor: kylon »

Wytrzymałość mostu ok od Hila ale dostajesz pakiet z bębnami hamulcowymi. Lepsze w takim przypadku jest hamowanie na tarczy. Częste użytkowanie hamulca ze względu na power i zabawę będzie skutkowało szybką stratę jego sprawności. Most od Hila też nie jest najtańszy. Nie jestem pewien czy się grucha zmieści. Po co taki gabaryt. Sierra czy inna Granada też ma wytrzymałe mosty a przy tym cena zakupu o wiele niższa nie wspominając o ewentualnych częściach. Główka do Hila nadal jest w cenie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Post autor: Rokfor32 »

Zapodanie tam tarcz jest dosyć proste i niezbyt cenotwórcze. Ale bym nie demonizował, te bębny jak nie widzą błota to są dosyć długowieczne, i przy tym sensownie wydajne.
Całość cenowo jest tak se - ale główny problem będzie z utrafieniem - u nas to jednak rzadkość. Znaczy się pochwa mostu i półosie - bo główka może być od kilku innych modeli - byle 8".
A - i różnica wielkości między gruchą 8" a 7 (coś koło tego ma ori leopold) nie jest jakaś drastyczna. Różnica jest w jakości wykonania przekładni (chyba wszystkie leopoldy i kanty wyły na dyfrach), i średnicy rury i półosi.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Post autor: kylon »

Bębny są wydajne w ciężkim aucie ale nie szybkim aucie :wink:. Słabe oddawanie ciepła.
Kiedyś popylałem w KJS-ach autem z bębnami i słabo było pod koniec nawet krótkiego odcinka.

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Post autor: estewes »

A tak szczerze to do jakich celow ten polonez ma byc, do latania bokiem i palenia gumy czy do jazdy do sklepu?bo jak do sklepu po chleb dla zony to ja bym nic nie ruszal.objechalem cala europe oryginalnym pondkiem kilkanascie lat temu i jedyny problem jaki wystapil to awaria instalacji gazowej ktora byla nie oryginalna :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Post autor: Rokfor32 »

Kylon - ale przy takim podejściu seryjne tarcze są tez do d.. Dokładniej - klocki. Szybko się rozgrzewają, i w miarę nabierania ciepła leci im drastycznie współczynnik tarcia. Zatem jak już taka droga - to by trza dobrać zaciski z jakiej sportowej fury, dla której nie będzie problema z dostaniem klocków sportowych.

Pamiętam, że do starszej subaru imprezy przychodziły zaciski z podejściem do linki ręcznego. Czasem się udaje je namierzyć, drogie mega nie są. Tyle - że przy takiej opcji przednie też by pasowało wymienić, bo zapodanie hampla tylnego mocniejszego niż przedni ... :mrgreen:

KAT
Klubowicz
Posty: 131
Rejestracja: 24 sie 2010, 21:13
Auto: Land Cruiser J95 KAT
LAND CRUISER 100 KATZ
Kontakt:

Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Post autor: KAT »

Poldek ma być ogólnie do jazdy, ale jak moja druga (ponoć ta lepsza połowa stwierdziła) mam wymienić silnik na inny mocniejszy - bo to dla niej ma być zabawka :twisted: . Więc jak jest okazja to może i ja troszkę polatam w niedzielę i święta na torze więc to musi mieć troszkę więcej kucyków niż moje D4D :mrgreen:
Kylon masz rację co do mostu. Szukam coś na tarczach i z osobówki

Właśnie rozglądałem się za mostem od Granady, ale dupa nic ciekawego nie znalazłem. Może ktoś wie coś na temat jakiegoś Forda lub BMW zalegającego w ogródku lub zalegającego na szrocie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Post autor: Rokfor32 »

Mosty miała też froterka na przykład. Jak na terenówkę - ciastowate, ale do poldka chyba by styknął. No i cena ciut inna niż od toytoya.

Tak się mi właśnie skojarzyło - maveric. Tam, jak dobrze pamiętam szedł 3,2 benzyniak V6 z 220 kucami. Miałem raz okazję sie przejechać - naprawdę ładnie się to odpychało.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Post autor: Rokfor32 »

Edit - nie maveric, bo to nissan :oops: , ino monterey ... :wink:

KAT
Klubowicz
Posty: 131
Rejestracja: 24 sie 2010, 21:13
Auto: Land Cruiser J95 KAT
LAND CRUISER 100 KATZ
Kontakt:

Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Post autor: KAT »

Ok. Sprawdzam Rokfor twoje propozycj.
Mam problem z nabyciem rzedowej 6 ski z bmw, oczywiscie w miare stanie. Jak by ktos cos slyszal to cyne prosze.

Awatar użytkownika
barki
Posty: 31
Rejestracja: 15 lip 2012, 11:09
Auto: HJ 61
Kontakt:

Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Post autor: barki »

z doświadczeń nad przeróbkami polonezów pamietam ze leciały zawiecha jak sie dawało ciezsze silniki, i pomyslał bym nad pospawaniem budy, bo np: malce nie wydalały na zgrzewach

górol
Klubowicz
Posty: 1094
Rejestracja: 06 maja 2011, 10:05
Kontakt:

Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Post autor: górol »

Rokfor32 pisze:Poldonez może mieć za mało przestrzeni na rzędową szóstkę.

Eeee tam można takObrazek

Awatar użytkownika
Norick
Posty: 1333
Rejestracja: 07 gru 2008, 02:58
Auto: Haluks kozow?z
Kontakt:

Re: PROJECT "POLONEZ CARO ATU" min. 160 KM

Post autor: Norick »

młodzieżowo :D
a jak tam się miewa "Szarmancki Łoś" ? :mrgreen:
daj znać Góralu

ODPOWIEDZ