Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 24 sie 2019, 22:43
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 05 mar 2019, 23:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2014, 0:50
Posty: 31
Lokalizacja: Człuchów
Auto: Lj70, lj78
Witam serdecznie, wiem że trochę nie w temacie ale łapie się już wszystkiego. Mój Tato posiada Toyotę Highlander z silnikiem 3.0 v6 1mz-fe jakiś czas temu pojawił się problem z lambdą i ECU, w miejscu gdzie napięcie z sond powinno oscylować w granicach 0-1 v pojawiło się napięcie 3,5v na obu sondach identycznie, ponadto ecu zgłasza błąd o uszkodzeniu grzałki-bank1 i okablowania sondy bank2. Stare sondy były uszkodzone i obie sondy wymienione, po odcięciu przewodu sygnałowego idącego do sondy z ecu wychodzi napięcie 3,5 V. Być może ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek. Auto jest bardzo rzadko spotykane i komputer jest ciężki do pozyskania na rynku wtórnym a niestety różni się nieco od lexowych bo dodatkowo steruje 4wd. W przypadku zakupu ecu zza oceanu pojawia się problem z immo. Być może wiecie kto zajmuje się naprawą lexowych czy toyotowych ecu Z góry dzięki za każdą pomoc. Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 mar 2019, 8:19 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6287
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
A skąd przekonanie, że z ecu ma być 0,4V wzorca?

Toyota stosowała w niektórych modelach sondy prądowe, a nie napięciowe (czasem nazywane czujnikami AFR). Mają inne kolory kabelków - i inną nieco wtyczkę.

Sonda napięciowa ma standardowo dwa czarne, biały i niebieski. Sonda prądowa ma brązowy i szary, dwóch pozostałych z pamięci nie podam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 mar 2019, 12:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2014, 0:50
Posty: 31
Lokalizacja: Człuchów
Auto: Lj70, lj78
Rokfor32 pisze:
A skąd przekonanie, że z ecu ma być 0,4V wzorca?

Toyota stosowała w niektórych modelach sondy prądowe, a nie napięciowe (czasem nazywane czujnikami AFR). Mają inne kolory kabelków - i inną nieco wtyczkę.

Sonda napięciowa ma standardowo dwa czarne, biały i niebieski. Sonda prądowa ma brązowy i szary, dwóch pozostałych z pamięci nie podam.


Sondy zostały wymienione na takie jakie tam siedziały czyli napięciowe (dwa czarne, biały i niebieski) być może brakuje jakiejś masy, przydałaby się rozpiska pinów ecu ale trudna do zdobycia, chyba że ? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 mar 2019, 13:12 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6287
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie rozpiska pinów, ino vin, i sprawdzenie, co tam ma prawidłowo siedzieć.

Dwa - wcale nierzadko się zdarza, że chińskie sondy już w pudełku nie działają.

A zdobycie EWD do tego modelu na pewno nie zaszkodzi :wink: Ja nie mam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 mar 2019, 12:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2014, 0:50
Posty: 31
Lokalizacja: Człuchów
Auto: Lj70, lj78
kupiłem denso, japan


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group