Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Dzisiaj jest 16 gru 2017, 11:06
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21 lis 2017, 20:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2015, 20:31
Posty: 30
Lokalizacja: Łódź
Auto: J95
Mam pytanie co do regulacji sprzęgła w Rav 4 I. Wiem że sprzęgło regulowane jest przez hydrauliczny wysprzęglik. A on znowu regulowany jest przez tłoczysko na pompie bezpośrednie przy pedale sprzęgła(nie wiem czy tłoczek połączony jest z pompą ale regulacja przy pedale jest).

Objawy były takie że przestały wchodzić biegi. W szczególności jedynka i dwójka. Podczas jazdy biegi wchodziły na siłę ale bez zgrzytu. Im cieplejszy silnik tym było gorzej.

Pierwsza diagnoza była wymiana sprzęgła. Niestety nic to nie dało. Zauważyłem że pedał na początku pracy jest bardzo miękki. Tak jak by trzymała go tylko sprężyna która jest mocowana do góry pedała. Znalazłem wcześniej opisaną regulację i wykasowałem ten luz. Biegi zaczęły wchodzić normalnie. Nie ma problemów.

Pytanie jest takie:
-co mogło spowodować że wymagana była regulacja?
-co w przypadku gdy regulacja się skończy, gdzie dalej szukać rozwiązania?
-czy może być to kwestia zużywającego się wysprzęglika?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2017, 20:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5227
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
To jest przede wszystkim objaw zużytej pompy sprzęgła lub wysprzęgnika (lub zapowietrzenia układu). Bo z zasady ten układ NIE MA opcji regulacji - to, w czym dłubałeś to układ pozycjonowania wysokości pedału. Służy do nastawy wstępnej (głównie pod kątem wygody użytkownika) - i niczego więcej.

Ten typ systemu sprzęgła jest stosowany we wszystkich toyotach od wczesnych lat osiemdziesiątych do teraz. NIC się tam nie "reguluje" (układ hydrauliczny jest tak skonstruowany - że samoczynnie kasuje wszystkie luzy, i robi to od wyjechania z fabryki aż do padnięcia elementów układu) - nie ma niczego, coby podlegało regulacji na skutek zużywania się. Jeżeli sprzęgło zaczyna niedomagać - to są po prostu do wymiany elementy - zazwyczaj i w pierwszej kolejności pompa. Po prostu przestaje być szczelna (wewnętrznie) w całym zakresie skoku tłoczka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lis 2017, 22:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2015, 20:31
Posty: 30
Lokalizacja: Łódź
Auto: J95
Ile mniej więcej mam czasu na szukanie nowej pompy? Czy te pompy się regeneruje?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lis 2017, 8:33 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5227
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Kup po prostu NOWY zamiennik. Będzie spokój na kolejne 10 lat minimum.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lis 2017, 10:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2015, 20:31
Posty: 30
Lokalizacja: Łódź
Auto: J95
Ok. Dzięki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group