brak 4 biegu w automacie

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

brak 4 biegu w automacie

Post autor: kpeugeot »

hejka

przy jakich obrotach lub prędkości powinien zapiać się 4 bieg?

1,2 i 3 działają płynnie
coś się załącza dopiero koło 90km/h ale to bardzo późno i nie zawsze wskakuje

licznik mi przekłamuje ale w górę licznikowe 90 to 98 km/h wg gps troszkę za dużo opony 265/70 r16

czy jeśli założę 31/10,5 r15 to będzie lepiej czy też może lepiej zmienić przełożenia teraz mam 4,56 ale mogę zmienić na 4,88

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: brak 4 biegu w automacie

Post autor: Rokfor32 »

Masz trzybiegową skrzynię - więc ile ma być tych biegów? :mrgreen: ostatnia pozycja to overdrive. Jak się nie mylę chyba tym komp steruje.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: brak 4 biegu w automacie

Post autor: kpeugeot »

a można tego kompa obejść żeby wbijał overdriva wcześniej?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: brak 4 biegu w automacie

Post autor: Rokfor32 »

Można użyć O/D off - wtedy nie wbije go wogule ... :mrgreen:

Miałeś wcześniej diesla czy benzynę w tym aucie? Bo może być, że jak był diesel, to trza mu wymienić licznik. W liczniku od benzyn jest zaszyty czujnik prędkości pojazdu, i jego sygnał jest wykorzystywany przez ecu silnika. W wersji z automatem komp silnika kontroluje również skrzynię. Bez tego czujnika overdrive może głupieć.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: brak 4 biegu w automacie

Post autor: kpeugeot »

cala elektryka jest przeniesiona z 4 runnera łącznie z kompletna deską i licznikami

przy jakich obrotach si e winien włączać overdrive

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: brak 4 biegu w automacie

Post autor: seburaj »

Rokfor32 pisze: ostatnia pozycja to overdrive.
a nie lock`up dopinany do trzeciego biegu ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: brak 4 biegu w automacie

Post autor: proto »

A może jeszcze inna opcja bo skrzynie A34x są przecież 4 biegowe 1-2-3-4 (OD czyli nadbieg + TL-blokada konwertera na 4 biegu) :mrgreen:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: brak 4 biegu w automacie

Post autor: kpeugeot »

chyba wina oleum bo dziś jak jechałem z 80 i go depnołem a potem odpuściłem to wbił OD bo po przełączeniu na ODoff zredukował bieg

i tak planowałem wymianę oleju i czyszczenie ale chciałem jeszcze chwilę po testować a tak będę musiał się tym wcześniej zając

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: brak 4 biegu w automacie

Post autor: Rokfor32 »

Nie chce mi sie aż tak dokładnie szukać (ściąg se wreszcie manuala :mrgreen: ) - tak na szybko - O/D się nie włączy, jeżeli chłodziwo nie osiągnie 70 st lub wyżej.

Skrzynka w układzie trzech biegów plus O/D to nie to samo co czterobiegowa. Jest inna konstrukcja mechaniczna, bo O/D może zadziałać z dowolnym biegiem (gdyby go wysterować ręcznie), ale komp czuwa nad tym, żeby działał tylko na D, i tylko z trzecim biegiem do kupy. Inaczej - sterując ręcznie układem O.D w tej skrzyni można mieć 6 przełożeń do przodu, i dwa do tyłu.

podroze4x4
Posty: 102
Rejestracja: 29 paź 2009, 11:39
Auto: HDJ80, HDJ80, HZJ80
LR Discovery 300
LR Discovery 200
Kontakt:

Re: brak 4 biegu w automacie

Post autor: podroze4x4 »

Rokfor32 pisze:Skrzynka w układzie trzech biegów plus O/D to nie to samo co czterobiegowa. Jest inna konstrukcja mechaniczna, bo O/D może zadziałać z dowolnym biegiem (gdyby go wysterować ręcznie), ale komp czuwa nad tym, żeby działał tylko na D, i tylko z trzecim biegiem do kupy.
Chba mylisz O/D z TL :roll:

A340H
4 Speed Automatic Transmission (4x4)
Applications:
1988-1995 4x4 Trucks w/v-6
1990-1995 4Runner (4x4)
1998-2005 Toyota Altezza Gita Wagon (GXE15W and JCE15W)
(Gear ratios 1st-2.80, 2nd-1.53, 3rd-1.00, 4th-0.71, Rev.-2.39)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: brak 4 biegu w automacie

Post autor: Rokfor32 »

Nie, nie mylę. Tak wychodzi z diagramu działania selenoidów wewnątrz skrzyni, tak też wychodzi rozrysowania mechaniki przekładni. W tej skrzyni znajdują si e trzy przekładnie planetarne, ta od O/D jest ostatnia, jej ręczne wysterowanie zadział również z pozostałymi przełożeniami. Naatomiast biegi 1,2 i 3 to sekwencyjne włączanie selenoidów na dwóch pierwszych przekładniach.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: brak 4 biegu w automacie

Post autor: proto »

A możesz nam wytłumaczyć (tak liniowo i dużymi literami )jak to działa że widzisz 3 biegi a producent podaje że to skrzynia 4 biegowa.
Przykład: KDJ120 skrzynia A343F- 4 biegowa.
Jedziemy (brum, brum) bieg 1, potem 2, potem 3, potem 4 czyli O/D i po sekundzie zapina się TL

Teraz ty: 4Runner skrzynia A340H...

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: brak 4 biegu w automacie

Post autor: proto »

Może cała dyskusja rozbija się tylko o interpretację słowa O/D :roll:
Pierwsza planetarka właczona daje 2,8:1 ( bieg 1), druga właczona daje 1,5:1 ( bieg 2), wyłaczone obie dają 1:1( bieg 3)
Rokfor uznaje O/D nie za "bieg" tylko o dodatkową przekładnię która bieg 3 bezpośredni o przełożeniu 1:1 przekształca nam za pomocą planetarki do 0,7
a producent O/D dla uproszczenia nazywa go "biegiem" bo taka kombinacja daje nam 4 przełożenia ( ale nie biegi) a mogłaby dać 3-4-5-6 przełozeń do przodu...
Skrzynia jest zatem 3 biegowa o 4 przełożeniach do przodu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: brak 4 biegu w automacie

Post autor: Rokfor32 »

Sam se odpowiedziałeś. Układ O/D jest po prostu wywalony poza główny mechanizm skrzyni, i może pracować niezależnie. Dając dodatkowe przełożenie 0,7 (czyli mniej więcej tak jak działa reduktor, ino w odwrotnym kierunku). I można go równie dobrze połączyć z trzecim przełożeniem skrzyni, jak i z pozostałymi - co dałoby w sumie 6 biegów do przodu - i dwa w tył.

Natomiast pozostałe dwie przekładnie planetarne, odpowiadające za niższe biegi, są spięte razem, tworząc moduł. I o ile selenoidami da się sterować niezależnie - to tam dochodzi jeszcze hydraulika, i nie wiem czy dałoby sie ją wysterować dowolnie, żeby uzyskać inne kombinacje przełożeń.

Miałem taki przypadek również ze skrzynia manualną, gdzie piąty bieg był dokładką na takiej zasadzie jak O/D w automatach. I dało się ją zmusić, żeby pracowała jako ośmiobiegowa (ten układ był w niej sterowany elektrycznie, więc do każdego biegu (nie tylko czwórki) można było dorobić sygnał sterujący).

Skrzynie automatyczne różnią się też w obsłudze, ze względu na O/D lub nie - skrzynia trzybiegowa, jak A340H, ma trzy pozycje do przodu na wybieraku (L, 2 i D), i przycisk blokujący O/D off. Natomiast skrzynia czterobiegowa (w pelni, że tak powiem) ma na wybieraku cztery pozycje w przód. Wynika to ze sposobu sterowania hydrauliką skrzyni.

consigliero
Klubowicz
Posty: 1889
Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Auto: 4Runner
Kontakt:

Re: brak 4 biegu w automacie

Post autor: consigliero »

Cholerka , a jaką ja mam skrzynię ? Wiem że z reduktorem nie przekracza 3 a bez niego wchodzi coś jakby czwarty . Czy mam OD czy też to drugie i jakie są reperkusje z tym związane . Wychodzi że mam A340 F

ODPOWIEDZ