4 runner sztywny most z przodu

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

4 runner sztywny most z przodu

Post autor: kpeugeot »

hejka

właśnie odkryłem że wg vinu to coś u mnie ma mosty 4,88 - czy to oznacza że mogę na przód wrzucić sztywny most od lj70 ?
one też mają przełożenie 4,88

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: 4 runner sztywny most z przodu

Post autor: kpeugeot »

zapomniałem dodać oznaczenie g144 - oznacza przekladnię 8 cali przełożenie dokładnie 4,875

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4 runner sztywny most z przodu

Post autor: Rokfor32 »

Możesz. Ale oś z J7 wymaga zdystansowania w stosunku do IFS, po jakieś 3 cm na stronę.

W J7 są też inne przełożenia - 4,88 to najczęściej spotykane, w LJ, Ale w LJ były też 4,56, kzj miały też 4,30 i 4,10.

Toyotasy nie mają sztywno przypisanych do modelu silników, skrzyń, czy przełożeń - te auta są robione na tak wiele rynków zbytu, że wszystko jest mocno wymiksowane :wink:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: 4 runner sztywny most z przodu

Post autor: kpeugeot »

chodziło mi bardziej o to czy 4,88 4runnera i 4,88 lj70 są takie same ale wygląda że tak, 3 cm w róznicy szerokości to nie problem

a IFS jest jakiś mechanizm sterujący przy główce mostu co to może być

i pyt nr 2

czy mosty z ifs są wytrzymałe bo jak patrzę na półosie to wyglądają solidnie, czy można tanim kosztem zwiększyć wykrzyż przedniego mostu IFS, nie chodzi o podkręcanie drążków tylko jego pracę góra dół

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4 runner sztywny most z przodu

Post autor: Rokfor32 »

Przełożenia są takie same - jeżeli kod (dotyczący wartości przełożenia) jest taki sam.

Mechanizm ADD służy do odłączania jednej z półosi - co eliminuje wirowanie wału napędowaego jak przedni napęd jest wypięty na reduktorze. W układach ze sztywnym mostem są od tego manualne sprzęgiełka.

Mosty ifs maja przekładnię 7,5", przy sztywnych jest albo 8" (wersje LD), albo 9" przy HD (J4, J6)
Pracy góra - dół przy ifs nie da się powiększyć - ograniczeniem jest kąt pracy przegubu (skok plus skręt).

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: 4 runner sztywny most z przodu

Post autor: kpeugeot »

wg tej strony tylny most ma 8 cali

http://www.brian894x4.com/Gearratiosanddiffs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na tabliczce jest G144

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4 runner sztywny most z przodu

Post autor: Rokfor32 »

Bo ma. Mowa jest o przednim.

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: 4 runner sztywny most z przodu

Post autor: RobertK. »

Gdzieś kiedyś w sieci widziałem taki patent podnoszący wielkość pracy góra dół IFS, ale dorabiane były wahacze, przerabiane mocowania amorków i do tego wymiana półosi i przegubów.
Po padnięciu kompa niestety brak danych, aby wkleić link :(

ODPOWIEDZ