4 runner sztywny most z przodu
Moderator: luk4s7
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
4 runner sztywny most z przodu
hejka
właśnie odkryłem że wg vinu to coś u mnie ma mosty 4,88 - czy to oznacza że mogę na przód wrzucić sztywny most od lj70 ?
one też mają przełożenie 4,88
właśnie odkryłem że wg vinu to coś u mnie ma mosty 4,88 - czy to oznacza że mogę na przód wrzucić sztywny most od lj70 ?
one też mają przełożenie 4,88
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 4 runner sztywny most z przodu
zapomniałem dodać oznaczenie g144 - oznacza przekladnię 8 cali przełożenie dokładnie 4,875
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4 runner sztywny most z przodu
Możesz. Ale oś z J7 wymaga zdystansowania w stosunku do IFS, po jakieś 3 cm na stronę.
W J7 są też inne przełożenia - 4,88 to najczęściej spotykane, w LJ, Ale w LJ były też 4,56, kzj miały też 4,30 i 4,10.
Toyotasy nie mają sztywno przypisanych do modelu silników, skrzyń, czy przełożeń - te auta są robione na tak wiele rynków zbytu, że wszystko jest mocno wymiksowane
W J7 są też inne przełożenia - 4,88 to najczęściej spotykane, w LJ, Ale w LJ były też 4,56, kzj miały też 4,30 i 4,10.
Toyotasy nie mają sztywno przypisanych do modelu silników, skrzyń, czy przełożeń - te auta są robione na tak wiele rynków zbytu, że wszystko jest mocno wymiksowane
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 4 runner sztywny most z przodu
chodziło mi bardziej o to czy 4,88 4runnera i 4,88 lj70 są takie same ale wygląda że tak, 3 cm w róznicy szerokości to nie problem
a IFS jest jakiś mechanizm sterujący przy główce mostu co to może być
i pyt nr 2
czy mosty z ifs są wytrzymałe bo jak patrzę na półosie to wyglądają solidnie, czy można tanim kosztem zwiększyć wykrzyż przedniego mostu IFS, nie chodzi o podkręcanie drążków tylko jego pracę góra dół
a IFS jest jakiś mechanizm sterujący przy główce mostu co to może być
i pyt nr 2
czy mosty z ifs są wytrzymałe bo jak patrzę na półosie to wyglądają solidnie, czy można tanim kosztem zwiększyć wykrzyż przedniego mostu IFS, nie chodzi o podkręcanie drążków tylko jego pracę góra dół
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4 runner sztywny most z przodu
Przełożenia są takie same - jeżeli kod (dotyczący wartości przełożenia) jest taki sam.
Mechanizm ADD służy do odłączania jednej z półosi - co eliminuje wirowanie wału napędowaego jak przedni napęd jest wypięty na reduktorze. W układach ze sztywnym mostem są od tego manualne sprzęgiełka.
Mosty ifs maja przekładnię 7,5", przy sztywnych jest albo 8" (wersje LD), albo 9" przy HD (J4, J6)
Pracy góra - dół przy ifs nie da się powiększyć - ograniczeniem jest kąt pracy przegubu (skok plus skręt).
Mechanizm ADD służy do odłączania jednej z półosi - co eliminuje wirowanie wału napędowaego jak przedni napęd jest wypięty na reduktorze. W układach ze sztywnym mostem są od tego manualne sprzęgiełka.
Mosty ifs maja przekładnię 7,5", przy sztywnych jest albo 8" (wersje LD), albo 9" przy HD (J4, J6)
Pracy góra - dół przy ifs nie da się powiększyć - ograniczeniem jest kąt pracy przegubu (skok plus skręt).
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 4 runner sztywny most z przodu
wg tej strony tylny most ma 8 cali
http://www.brian894x4.com/Gearratiosanddiffs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na tabliczce jest G144
http://www.brian894x4.com/Gearratiosanddiffs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na tabliczce jest G144
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4 runner sztywny most z przodu
Bo ma. Mowa jest o przednim.
Re: 4 runner sztywny most z przodu
Gdzieś kiedyś w sieci widziałem taki patent podnoszący wielkość pracy góra dół IFS, ale dorabiane były wahacze, przerabiane mocowania amorków i do tego wymiana półosi i przegubów.
Po padnięciu kompa niestety brak danych, aby wkleić link
Po padnięciu kompa niestety brak danych, aby wkleić link