Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Moderator: luk4s7

PePe
Posty: 675
Rejestracja: 22 mar 2010, 18:50
Auto: Gx470 , Hdj80 , AutoLaweta 24h do us?ug , discovery 1
Kontakt:

Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Post autor: PePe »

nabyłem egzeplarz z silnikiem 2lt z 93',
1.pierwsze co zauwazyłem to samochód nie hamuje jak dwa razy wcisne pedał hamulca do konca i robi sie miekki. drugi objaw to pedał drzy , dlaczego ?
2. beben w tylnim kole od strony wewnetrznej jest spocony , który uszczelniacz?
3.tylna szyba sie nie opuszcza , da sie cos z tym zrobic czy nowy silniczek ?
4.czasem trzeba dwa razy nacinsnąc sprzegło zeby wszedł bieg , czyżby wysprzeglik ?
5. czy mozna w nim zastosowac zwykle manulane sprzegi ?
z góry dziekuje za pomoc

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18035
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Post autor: kylon »

1. A czego sie spodziewałeś po starym aucie. Hamulce do roboty. Pedał drży bo krzywe tarcze są.
2. Wszystkie a zwłaszcza półosi. Pewnie i łożysko do wymiany choć nie koniecznie. Sprawdź czy to zapocenie bębna nie jest od płynu hamulcowego.
3. Normalne. Poczytaj o tym na forum. Jest o tym temat.
4. Czyżby starość :wink: od wysprzęglika bym zaczął ale raczej problem usytuowany jest w skrzyni. Cały czas jeden bieg czy wszystkie :?:
5. Można

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Post autor: Rokfor32 »

4 - pompka sprzęgła. Typówka w tych modelach, przeszło potem na J9. Aluminiowy szajs, wyciera się cylinderek. W IC taka pompka z TRW to jakieś 160 zeta. W poprzednich modelach były żeliwne - się nie wycierały, za to korodowały wewnątrz, jak się przez 20 lat płynu nie wymieniało ... :wink:

Jak auto długo stało - będą mocno zardzewiałe tarcze hamulcowe. Właściwie do wymiany, ale czasem da się je przetoczyć (kumaty tokarz, no i muszą się mieścić w grubości po przetoczeniu - serwisówka podaje ile, czasem też jest oznakowanie na tarczach)

Silniczka do tylnej szyby szukaj z drzwi tylnych (bocznych) lewych. Są identyczne, ale ten z drzwi używany jest od święta, i zawsze dobry. Ale trza rozebrać mechanizm, bo może być coś jeszcze poza silniczkiem.

Sprzęgi manualne można, ale nie jest to sensowne zbytnio - i tak się jeździ wtedy z zapiętymi na stałe, a używa jedynie w razie eksplozji przegubu. Bez sensu jest mieć part time dołączany w locie przy dowolnej prędkości, i schrzanić to sprzęgami, przy których trzeba zatrzymać auto ... :wink:

PePe
Posty: 675
Rejestracja: 22 mar 2010, 18:50
Auto: Gx470 , Hdj80 , AutoLaweta 24h do us?ug , discovery 1
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Post autor: PePe »

Kylon wiem wiem :) , ogolnie wszytskie i jaknie chce wejsc do naciskam jeszcze raz sprzegło i wchodzi jak w masło teraz problem zniknął . to zacząć od wysprzeglika czy od pompy sprzegła ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18035
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Post autor: kylon »

Tak jak pisze Rokfor. Wysprzęglik jest żeliwny więc wystarczy sam zestaw naprawczy w razie co.

PePe
Posty: 675
Rejestracja: 22 mar 2010, 18:50
Auto: Gx470 , Hdj80 , AutoLaweta 24h do us?ug , discovery 1
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Post autor: PePe »

dziękuje wam za pomoc , ruszam do reaktywacji , najgorsze że tylny most jest zgnity :(

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Post autor: Rokfor32 »

kylon pisze:Tak jak pisze Rokfor. Wysprzęglik jest żeliwny więc wystarczy sam zestaw naprawczy w razie co.
Też tak myślałem - ale nie. Robią się wżery korozyjne na gładzi cylinderka, i nawet nowe uszczelniacze nie trzymają. Niestety jest to wina starego, nigdy nie wymienianego płynu - jest higroskopijny, łapie wodę z powietrza, a potem się ona wykrapla.

Mam w ten sposób załatwione wszystkie pompy z J7, starego 4R i J6 . W zależności jak daleko są wżerki to albo nie trzyma prawidłowo ciśnienia (sprzęgło naciśniete samo zaczyna ciągnąć po pewnym czasie), albo po prostu cieknie. Wysprzęgnika jeszcze nie oglądałem, ale w mojej J7 co remontuję wyglądał on na znacznie młodszy niż reszta auta, więc jestem dobrej myśli. :wink:

TRW ma dobrą opinię, przy tej cenie nie ma co kombinować, tym bardziej że zestaw naprawczy ori jest droższy. No chyba że oględziny gładzi cylinderka dadzą pozytywny wynik - wtedy lepiej zestaw ori - aisin to zawsze aisin :wink:

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Post autor: Remiołek »

Mam w ten sposób załatwione wszystkie pompy z J7, starego 4R i J6 .
Którą J6 masz na myśli :evil: .

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18035
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Post autor: kylon »

Bo płyn to trza co jakiś czas wymieniać :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Post autor: Rokfor32 »

Remik - mam zapasową pompę do J6, przygarnąłem ze względu na wspomaganie (cały podzespół).

Oczywiście że płyn trza wymieniać - ale jak zanabywasz dwudziestoletnie pudło to nie bardzo masz wpływ na to co działo się z nim wcześniej. No i zazwyczaj jest "kumulacja" ... :mrgreen:

PePe
Posty: 675
Rejestracja: 22 mar 2010, 18:50
Auto: Gx470 , Hdj80 , AutoLaweta 24h do us?ug , discovery 1
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Post autor: PePe »

wymieniłem płyn od sprzegła wysprzeglik chodzi , nadal szukam przyczyny objaw jest taki :
wciska sprzegło stojac i właczam bieg ( nie wazne który) trzymajac sprzegło w podłodze nagle bardzo powoli łapie i łapie aż w koncu samochód rusza a sprzegło jest wcisniete???jaki moze byc problem pompa?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18035
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Post autor: kylon »

Coś nie trzymie ciśnienia. A miejsca są dwa. Pompa lub wysprzęglik. Może też masz już sprzęgło dane mocno w pracę. Musisz pojechać do jakiegoś mechaniora.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Post autor: Rokfor32 »

Albo pompa albo wysprzęgnik - wewnętrzny przeciek. Rozbierz, zobacz co w środku. Zazwyczaj widać bez problemu gołym okiem - skorodowany cylinder, albo poszarpane uszczelnienia (zwykle oba naraz).

PePe
Posty: 675
Rejestracja: 22 mar 2010, 18:50
Auto: Gx470 , Hdj80 , AutoLaweta 24h do us?ug , discovery 1
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Post autor: PePe »

Czy Robił ktoś z Was może zamiane silnika z 2lt na silnik BMW 2.5 litra 190km ?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnosnie 4runnera 93'

Post autor: kpeugeot »

a po co chcesz to robić?

ODPOWIEDZ