Kontrolka silnika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
doyar
Posty: 24
Rejestracja: 15 lip 2013, 23:52
Auto: 4runner II gen. V6 Benz.+LPG
Wcze?niej: Cabriovitara -> Xtrail -> Duster (?ony)
Kontakt:

Re: Kontrolka silnika

Post autor: doyar »

Taaa... mechanizmy to są nieprzewidywalne. Nawet te najprostsze. Jak kable. Otóż: wymienione kopułka i palec, wymieniony czujnik położenia przepustnicy, a objawy bez zmian: rozgrzewa się, "check" mruga i... silnik gaśnie. Albo obroty zwalniają, na chwilkę się podnoszą i finalnie jednak i tak gaśnie. Ki ch? Wspólna z Mechem obserwacja komory silnika ujawniła zaskakujące rozwiązanie: sztywne (bo zima i mróz) kable, po rozgrzaniu się starają się nieco wyprostować, a gumki które je trzymają na rurkach kopułki są pod kątem ~60st. Jedno z drugim współpracuje tak, że ułamek mm po ułamku co raz to któryś przewód wychodzi z kopułki! Taki k. banał! Wymieniam przewody na gwarancji i mam nadzieję, ze już będzie banglać.
Widziałem kiedyś inny model kopułki z zatrzaskami na końcówki przewodów. Już wiem po co ;)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Kontrolka silnika

Post autor: Rokfor32 »

Ori kable nie twardnieją. Zainwestuj, bo zmiana kopułki na młodszą nie jest możliwa ot tak - jest wtedy do wymiany cały aparat zapłonowy, plus złącze do instalacji (nawet kolory kabelków są inne ... :wink: )

ODPOWIEDZ