problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
Moderator: luk4s7
- sbaczkowski
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 gru 2011, 21:14
- Auto: 4runner '92 2LT
- Kontakt:
problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
Witam wszystkich,
drodzy forumowicze proszę o pomoc w dojściu przyczyny problemu, a mianowicie w moim 4runner z silnikiem 2LT przestało działać doładowanie turbo. Dokładnie to w miejscu gdzie powinno zacząć działać daje się słyszeć świst uchodzącego powietrza oraz kontrolna informująca o działaniu nie zapala się. Co mogę sam sprawdzić i naprawić??
Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
Pozdrawiam,
Sławek "Bączek"
drodzy forumowicze proszę o pomoc w dojściu przyczyny problemu, a mianowicie w moim 4runner z silnikiem 2LT przestało działać doładowanie turbo. Dokładnie to w miejscu gdzie powinno zacząć działać daje się słyszeć świst uchodzącego powietrza oraz kontrolna informująca o działaniu nie zapala się. Co mogę sam sprawdzić i naprawić??
Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
Pozdrawiam,
Sławek "Bączek"
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2514
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
sprawdź szczelność rury dolotowej z turbiny do kolektora - to ta w poprzek silnika
najlepiej ją zdejm i włącz silniki dodając gazu poczujesz czy turbina podaje powietrze
najlepiej ją zdejm i włącz silniki dodając gazu poczujesz czy turbina podaje powietrze
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
Prawie na 100% pęknięty któryś z gumowych łączników między turbina a kolektorem dolotowym. łatwo zdiagnozować - wokół pęknięcia natychmiast robi się czarno od oleju przedmuchiwanego przez turbinę ...
- sbaczkowski
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 gru 2011, 21:14
- Auto: 4runner '92 2LT
- Kontakt:
Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
Dzięki koledzy - wieczorkiem sprawdzę, Toyotka wciśnięta do garażu więc można działać dam znać o rezultatach
- sbaczkowski
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 gru 2011, 21:14
- Auto: 4runner '92 2LT
- Kontakt:
Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
Koledzy,
a więc sprawa wygląda następująco oględziny całego układu niestety nie wykazały miejsca w którym mogło by uchodzić doładowanie. Jednak znalazłem niepokojąco wykonane "zabezpieczenie" dolotu do turbo - wykonane silikonem GRRRRRRR (poprzedni właściciel ma szczęście że wyjechał z Polski). A więc na pewno do wymiany wspomniana część i tu pytanie czy macie jakiś namiar na sklep gdzie można go dostać (numer części 17882-54360).
Zrobiłem kilka fotek może zobaczycie coś czego ja nie widzę.
Pozdrawiam,
Sławek
a więc sprawa wygląda następująco oględziny całego układu niestety nie wykazały miejsca w którym mogło by uchodzić doładowanie. Jednak znalazłem niepokojąco wykonane "zabezpieczenie" dolotu do turbo - wykonane silikonem GRRRRRRR (poprzedni właściciel ma szczęście że wyjechał z Polski). A więc na pewno do wymiany wspomniana część i tu pytanie czy macie jakiś namiar na sklep gdzie można go dostać (numer części 17882-54360).
Zrobiłem kilka fotek może zobaczycie coś czego ja nie widzę.
Pozdrawiam,
Sławek
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2514
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
sprawdź to co wcześniej napisane bo z tych zdjęć nic nie widać
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
Poza tym - sprawdzasz część układu pracująca na nadciśnieniu Odpal silnik, podnieś obroty u szukaj gdzie ucieka ...
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
no to kakalko, te rury dolotowe nie wytrzymuja za dlugo, ja nie mam turbiny w 4runerze ale jestem juz na 3ciej rurze dolotowej takiego profilu, moim zdaniem jak i na turbinie jak i na przepustnicy powinien byc plastikowy kolnierz ochronny, rwie sie to dziadostwo strasznie,
- sbaczkowski
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 gru 2011, 21:14
- Auto: 4runner '92 2LT
- Kontakt:
Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
a moze wiesz gdzie te elementy mozna kupic?? moje poszukiwania narazie przynosza kiepski efektNorthern Sun pisze:no to kakalko, te rury dolotowe nie wytrzymuja za dlugo, ja nie mam turbiny w 4runerze ale jestem juz na 3ciej rurze dolotowej takiego profilu, moim zdaniem jak i na turbinie jak i na przepustnicy powinien byc plastikowy kolnierz ochronny, rwie sie to dziadostwo strasznie,
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
hmm .. no generalnie guma jest fajna, ale mozesz ja zastapic czyms innym; sproboj kolanko od kanalizacji jako ostatnia deska ratunku, gumy montazowe mozesz kupic w kazdym sklepie zajmujacym sie tunningiem, dla ostrosci powiem ze chodzi mi o gumy montarzowe jakie sa stosowane w zimnych dolotach, dla przykladu patrz zdjecie, czesc o ktora mi chodzi ma napis sypnase
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2012, 22:06 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do zdjęcia.
Powód: Poprawiłem link do zdjęcia.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
Rury silikonowe zbrojone można kupić w sklepach zajmujących się tunningiem (w kraju może ich niewiele, na e-bayu multum). Są też w sklepiku forum 4x4 - drogo, ale jak nie znajdziesz gdzie indziej może być jako "deska ratunkowa" ... Nie wiem czy Kylon tez nie ma u siebie takich.
Natomiast łącznik - zawsze można olać ten fabryczny z ładnym logiem , i zastąpić kawałkiem rury nierdzewnej. Na wyglądzie może i straci, na niezajebliwości zyska ...
Fabryczne łączniki gumowe już parę razy widziałem pęknięte - czas robi swoje, a olej przeciekający z turbiny się dokłada. Z silikonami nie ma problemu - są bardziej odporne na oleje, i znoszą wyższe temperatury.
Ostatecznie możesz oryginały zamówić w ASO - zapłacisz więcej niż za silikony, ale dostaniesz dokładnie średnice jak potrzeba, a jakość fabrycznych starczy na kolejne 15 lat ...
Natomiast łącznik - zawsze można olać ten fabryczny z ładnym logiem , i zastąpić kawałkiem rury nierdzewnej. Na wyglądzie może i straci, na niezajebliwości zyska ...
Fabryczne łączniki gumowe już parę razy widziałem pęknięte - czas robi swoje, a olej przeciekający z turbiny się dokłada. Z silikonami nie ma problemu - są bardziej odporne na oleje, i znoszą wyższe temperatury.
Ostatecznie możesz oryginały zamówić w ASO - zapłacisz więcej niż za silikony, ale dostaniesz dokładnie średnice jak potrzeba, a jakość fabrycznych starczy na kolejne 15 lat ...
- sbaczkowski
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 gru 2011, 21:14
- Auto: 4runner '92 2LT
- Kontakt:
Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
W ASO Toyoty części kosztują następująco:
1) 17882-54360 264,40 brutto
2) 17342-54020 110,98 brutto
3) 17341-54010 103,91 brutto
dostępność 2 dni (przynajmniej w Toyota Włochy w Warszawie). I generalnie z własnych poszukiwań stwierdzam, iż nie ma co szukać zamienników bo: szkoda czasu, wynik poszukiwań może nas i tak doprowadzić finalnie do ASO, szukając po szrotach nie mamy gwarancji odnalezienia nadającej się części (a paliwo kosztuje).
Pozdrawiam,
Sławek
PS nie jestem pracownikiem Toyoty
1) 17882-54360 264,40 brutto
2) 17342-54020 110,98 brutto
3) 17341-54010 103,91 brutto
dostępność 2 dni (przynajmniej w Toyota Włochy w Warszawie). I generalnie z własnych poszukiwań stwierdzam, iż nie ma co szukać zamienników bo: szkoda czasu, wynik poszukiwań może nas i tak doprowadzić finalnie do ASO, szukając po szrotach nie mamy gwarancji odnalezienia nadającej się części (a paliwo kosztuje).
Pozdrawiam,
Sławek
PS nie jestem pracownikiem Toyoty
Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
Miejsce przej....ane....już kiedyś temat ćwiczyłem i strasznie trudno tam coś wsadzić innego niż oryginał.
Kolano toyot-owe ma takie specyficzne przetłoczenie pod spodem, o ile pamiętam problem też z średnicami....
Ze względu na kąt i odległości trochę trudno było by zapiąć dorabiane samo kolano z kwasówki....zbyt mało miejsca....hmmm....chyba że dorobić całość od turbiny aż do filtra wtedy jest szansa złożenia bezproblemowego całości
Kolano toyot-owe ma takie specyficzne przetłoczenie pod spodem, o ile pamiętam problem też z średnicami....
Ze względu na kąt i odległości trochę trudno było by zapiąć dorabiane samo kolano z kwasówki....zbyt mało miejsca....hmmm....chyba że dorobić całość od turbiny aż do filtra wtedy jest szansa złożenia bezproblemowego całości
Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
Właśnie...ze zdjęć wynika że problem jest na dolocie, co nie wyjaśnia bezpośrednio problemu braku doładowania....
- sbaczkowski
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 gru 2011, 21:14
- Auto: 4runner '92 2LT
- Kontakt:
Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT
Problem rozwiązany - przyczyna prozaiczna, czyli po dokładnym sprawdzeniu i oglądnięciu wszystkich zakamarków silnika okazało się iż porozpinały się przewody ciśnienia/podciśnienia* (*-niepotrzebne skreślić) po ich ponownym poskładaniu oraz wymianie filtru paliwa (który w międzyczasie padło ofiarą temperatur poniżej -25 st. C) oraz jak wspomniałem wcześniej elementów dolotu silnik pracuje jak wcześniej rewelacyjnie. Jak to mówią diabeł tkwi w szczegółach.
Z informacji innych to przy okazji zostały sprawdzone poziomy kompresji i inne parametry pracy silnika - okazało się i silnik pomimo zaliczonych ponad 380 tyś kilometrów nadal trzyma właściwe parametry.
Dziękuję wszystkim za rady i porady - pierwsze koty za płoty a "Maleństwo" może powrócić tam gdzie jego miejsce czyli poza utwardzone trakty.
Pozdrawiam serdecznie,
Sławek
Z informacji innych to przy okazji zostały sprawdzone poziomy kompresji i inne parametry pracy silnika - okazało się i silnik pomimo zaliczonych ponad 380 tyś kilometrów nadal trzyma właściwe parametry.
Dziękuję wszystkim za rady i porady - pierwsze koty za płoty a "Maleństwo" może powrócić tam gdzie jego miejsce czyli poza utwardzone trakty.
Pozdrawiam serdecznie,
Sławek