problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
sbaczkowski
Posty: 6
Rejestracja: 17 gru 2011, 21:14
Auto: 4runner '92 2LT
Kontakt:

problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Post autor: sbaczkowski »

Witam wszystkich,
drodzy forumowicze proszę o pomoc w dojściu przyczyny problemu, a mianowicie w moim 4runner z silnikiem 2LT przestało działać doładowanie turbo. Dokładnie to w miejscu gdzie powinno zacząć działać daje się słyszeć świst uchodzącego powietrza oraz kontrolna informująca o działaniu nie zapala się. Co mogę sam sprawdzić i naprawić??
Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
Pozdrawiam,
Sławek "Bączek"

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2514
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Post autor: kpeugeot »

sprawdź szczelność rury dolotowej z turbiny do kolektora - to ta w poprzek silnika

najlepiej ją zdejm i włącz silniki dodając gazu poczujesz czy turbina podaje powietrze

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8423
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Post autor: Rokfor32 »

Prawie na 100% pęknięty któryś z gumowych łączników między turbina a kolektorem dolotowym. łatwo zdiagnozować - wokół pęknięcia natychmiast robi się czarno od oleju przedmuchiwanego przez turbinę ... :wink:

Awatar użytkownika
sbaczkowski
Posty: 6
Rejestracja: 17 gru 2011, 21:14
Auto: 4runner '92 2LT
Kontakt:

Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Post autor: sbaczkowski »

Dzięki koledzy - wieczorkiem sprawdzę, Toyotka wciśnięta do garażu więc można działać :) dam znać o rezultatach

Awatar użytkownika
sbaczkowski
Posty: 6
Rejestracja: 17 gru 2011, 21:14
Auto: 4runner '92 2LT
Kontakt:

Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Post autor: sbaczkowski »

Koledzy,
a więc sprawa wygląda następująco oględziny całego układu niestety nie wykazały miejsca w którym mogło by uchodzić doładowanie. Jednak znalazłem niepokojąco wykonane "zabezpieczenie" dolotu do turbo - wykonane silikonem GRRRRRRR (poprzedni właściciel ma szczęście że wyjechał z Polski). A więc na pewno do wymiany wspomniana część i tu pytanie czy macie jakiś namiar na sklep gdzie można go dostać (numer części 17882-54360).
Zrobiłem kilka fotek może zobaczycie coś czego ja nie widzę.
Pozdrawiam,
Sławek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2514
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Post autor: kpeugeot »

sprawdź to co wcześniej napisane bo z tych zdjęć nic nie widać

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8423
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Post autor: Rokfor32 »

Poza tym - sprawdzasz część układu pracująca na nadciśnieniu :wink: Odpal silnik, podnieś obroty u szukaj gdzie ucieka ... :wink:

Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Post autor: Northern Sun »

no to kakalko, te rury dolotowe nie wytrzymuja za dlugo, ja nie mam turbiny w 4runerze ale jestem juz na 3ciej rurze dolotowej takiego profilu, moim zdaniem jak i na turbinie jak i na przepustnicy powinien byc plastikowy kolnierz ochronny, rwie sie to dziadostwo strasznie,

Awatar użytkownika
sbaczkowski
Posty: 6
Rejestracja: 17 gru 2011, 21:14
Auto: 4runner '92 2LT
Kontakt:

Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Post autor: sbaczkowski »

Northern Sun pisze:no to kakalko, te rury dolotowe nie wytrzymuja za dlugo, ja nie mam turbiny w 4runerze ale jestem juz na 3ciej rurze dolotowej takiego profilu, moim zdaniem jak i na turbinie jak i na przepustnicy powinien byc plastikowy kolnierz ochronny, rwie sie to dziadostwo strasznie,
a moze wiesz gdzie te elementy mozna kupic?? moje poszukiwania narazie przynosza kiepski efekt :(

Awatar użytkownika
Northern Sun
Posty: 251
Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
Kontakt:

Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Post autor: Northern Sun »

hmm .. no generalnie guma jest fajna, ale mozesz ja zastapic czyms innym; sproboj kolanko od kanalizacji :mrgreen: jako ostatnia deska ratunku, gumy montazowe mozesz kupic w kazdym sklepie zajmujacym sie tunningiem, dla ostrosci powiem ze chodzi mi o gumy montarzowe jakie sa stosowane w zimnych dolotach, dla przykladu patrz zdjecie, czesc o ktora mi chodzi ma napis sypnase
Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2012, 22:06 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do zdjęcia.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8423
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Post autor: Rokfor32 »

Rury silikonowe zbrojone można kupić w sklepach zajmujących się tunningiem (w kraju może ich niewiele, na e-bayu multum). Są też w sklepiku forum 4x4 - drogo, ale jak nie znajdziesz gdzie indziej może być jako "deska ratunkowa" ... :wink: Nie wiem czy Kylon tez nie ma u siebie takich.

Natomiast łącznik - zawsze można olać ten fabryczny z ładnym logiem , i zastąpić kawałkiem rury nierdzewnej. Na wyglądzie może i straci, na niezajebliwości zyska ... :wink:

Fabryczne łączniki gumowe już parę razy widziałem pęknięte - czas robi swoje, a olej przeciekający z turbiny się dokłada. Z silikonami nie ma problemu - są bardziej odporne na oleje, i znoszą wyższe temperatury.

Ostatecznie możesz oryginały zamówić w ASO - zapłacisz więcej niż za silikony, ale dostaniesz dokładnie średnice jak potrzeba, a jakość fabrycznych starczy na kolejne 15 lat ... :wink:

Awatar użytkownika
sbaczkowski
Posty: 6
Rejestracja: 17 gru 2011, 21:14
Auto: 4runner '92 2LT
Kontakt:

Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Post autor: sbaczkowski »

W ASO Toyoty części kosztują następująco:
1) 17882-54360 264,40 brutto
2) 17342-54020 110,98 brutto
3) 17341-54010 103,91 brutto
dostępność 2 dni (przynajmniej w Toyota Włochy w Warszawie). I generalnie z własnych poszukiwań stwierdzam, iż nie ma co szukać zamienników bo: szkoda czasu, wynik poszukiwań może nas i tak doprowadzić finalnie do ASO, szukając po szrotach nie mamy gwarancji odnalezienia nadającej się części (a paliwo kosztuje).

Pozdrawiam,
Sławek

PS nie jestem pracownikiem Toyoty :) :lol:

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Post autor: RobertK. »

Miejsce przej....ane....już kiedyś temat ćwiczyłem i strasznie trudno tam coś wsadzić innego niż oryginał.
Kolano toyot-owe ma takie specyficzne przetłoczenie pod spodem, o ile pamiętam problem też z średnicami....
Ze względu na kąt i odległości trochę trudno było by zapiąć dorabiane samo kolano z kwasówki....zbyt mało miejsca....hmmm....chyba że dorobić całość od turbiny aż do filtra wtedy jest szansa złożenia bezproblemowego całości :)

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Post autor: RobertK. »

Właśnie...ze zdjęć wynika że problem jest na dolocie, co nie wyjaśnia bezpośrednio problemu braku doładowania.... :)

Awatar użytkownika
sbaczkowski
Posty: 6
Rejestracja: 17 gru 2011, 21:14
Auto: 4runner '92 2LT
Kontakt:

Re: problem z turbo w 4runner z silnikiem 2LT

Post autor: sbaczkowski »

Problem rozwiązany - przyczyna prozaiczna, czyli po dokładnym sprawdzeniu i oglądnięciu wszystkich zakamarków silnika okazało się iż porozpinały się przewody ciśnienia/podciśnienia* (*-niepotrzebne skreślić) po ich ponownym poskładaniu oraz wymianie filtru paliwa (który w międzyczasie padło ofiarą temperatur poniżej -25 st. C) oraz jak wspomniałem wcześniej elementów dolotu silnik pracuje jak wcześniej rewelacyjnie. Jak to mówią diabeł tkwi w szczegółach.

Z informacji innych to przy okazji zostały sprawdzone poziomy kompresji i inne parametry pracy silnika - okazało się i silnik pomimo zaliczonych ponad 380 tyś kilometrów nadal trzyma właściwe parametry. :D :shock: :D

Dziękuję wszystkim za rady i porady - pierwsze koty za płoty a "Maleństwo" może powrócić tam gdzie jego miejsce czyli poza utwardzone trakty.

Pozdrawiam serdecznie,
Sławek

ODPOWIEDZ