Tylni most od lc 90 do 4runner 3.0td
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 gru 2010, 14:52
- Auto: Toyota 4runner 3.0TD 1kzt
- Kontakt:
Tylni most od lc 90 do 4runner 3.0td
Witam,
Chciałbym wstawić do swojej 4ruunner tylni most z blokadą, jedyne co mi przychodzi do głowy to most z lc 90 wizualnie jest podobny, czy ktoś już wymieniał w swojej 4runner
Chciałbym wstawić do swojej 4ruunner tylni most z blokadą, jedyne co mi przychodzi do głowy to most z lc 90 wizualnie jest podobny, czy ktoś już wymieniał w swojej 4runner
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Tylni most od lc 90 do 4runner 3.0td
podobno jest mocno szerszy od mostu hillux/4 runner/lj 70
gdzieś było trzeba główkę przekładać i wtedy jest OK
gdzieś było trzeba główkę przekładać i wtedy jest OK
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Tylni most od lc 90 do 4runner 3.0td
nie wiem czy nie taniej i prościej kupić gotową blokadę -ARB lub chińczyka
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 gru 2010, 14:52
- Auto: Toyota 4runner 3.0TD 1kzt
- Kontakt:
Re: Tylni most od lc 90 do 4runner 3.0td
kpeugot podaj link do takiej blokady arb
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 gru 2010, 14:52
- Auto: Toyota 4runner 3.0TD 1kzt
- Kontakt:
Re: Tylni most od lc 90 do 4runner 3.0td
o ile sie nie myle takie blokady arb kosztują w granicach 3000pln a używany most z blokadą można wyrwać na allegro już od 1200pln, więc chyba warto jeżeli jest to możliwe zmodyfikować ten most żeby pasował, tylko chciałbym sie dowiedzieć sie dokładnie co trzeba zrobić i czy jest to w ogóle do wykonania
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Tylni most od lc 90 do 4runner 3.0td
1200 plus koszty przekładki, plus wymiana łożysk i uszczelniaczy itd itp - i wyjdzie tyle samo
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Tylni most od lc 90 do 4runner 3.0td
Główka mostu z J9 kosztuje ok. 1000 pln. Cały most sporo wyżej. I główka bez silnika blokady - ten jest albo zepsuty, albo sprzedawany osobno (cena ASO tego silnika to ponad 3000 pln).
Sama blokada (znaczy bebechy wewnątrz główki mostu - kosz satelitów, elementy zasprzęglające, ułożyskowanie) są po mojemu solidniejsze niż ARB. Praktycznie nie ma z tym problemów, awaryjność w zasadzie zerowa. Natomiast silniczek blokady - kupa dziadostwa. Nie dlatego, że źle wykonany czy lichy jakościowo - nic z tych rzeczy. Jak nowy to działa perfekcyjnie. Problemem jest materiał z którego jest zrobiony - stop aluminium w tym akurat miejscu powoduje, że w połączeniu z błotkiem które się zbiera między tym silniczkiem a korpusem główki mostu tworzy się naprawde sprawne ogniwo galwaniczne. Przy aucie często odwiedzającym błotniste tereny korozja elektrochemiczna zjada korpus tego silniczka w tempie naprawdę sprinterskim ... Przeżera na wylot, potem woda w środku niszczy mechanizm.
Oczywiście można to przerobić na pneumatykę, podciśnienie czy nawet zwykłą linkę - i nawet nie jest to specjalnie trudne. Ważne jednak żeby za takową przeróbkę zabierał sie ktoś kto ma dobre pojęcie w temacie, i wie jak się zabrać za mechanizmy wymagające niezawodności w ciężkich warunkach pracy
Sama blokada (znaczy bebechy wewnątrz główki mostu - kosz satelitów, elementy zasprzęglające, ułożyskowanie) są po mojemu solidniejsze niż ARB. Praktycznie nie ma z tym problemów, awaryjność w zasadzie zerowa. Natomiast silniczek blokady - kupa dziadostwa. Nie dlatego, że źle wykonany czy lichy jakościowo - nic z tych rzeczy. Jak nowy to działa perfekcyjnie. Problemem jest materiał z którego jest zrobiony - stop aluminium w tym akurat miejscu powoduje, że w połączeniu z błotkiem które się zbiera między tym silniczkiem a korpusem główki mostu tworzy się naprawde sprawne ogniwo galwaniczne. Przy aucie często odwiedzającym błotniste tereny korozja elektrochemiczna zjada korpus tego silniczka w tempie naprawdę sprinterskim ... Przeżera na wylot, potem woda w środku niszczy mechanizm.
Oczywiście można to przerobić na pneumatykę, podciśnienie czy nawet zwykłą linkę - i nawet nie jest to specjalnie trudne. Ważne jednak żeby za takową przeróbkę zabierał sie ktoś kto ma dobre pojęcie w temacie, i wie jak się zabrać za mechanizmy wymagające niezawodności w ciężkich warunkach pracy
Re: Tylni most od lc 90 do 4runner 3.0td
Po pierwsze montując ARB.....też łożyska uszczelniacze plus robocizna i wcale obawiam się że nie będzie taniej i prościej jeśli chodzi o grzebanie w moście
Temat jest ciekawy i we mnie nadal żywy i nie tylko z powodu blokady, ale też hamulców tarczowych
Może ktoś to robił, mierzył, warzył....itd.....bo napisanie sporo szerszy itd....nie wiele mówi bo sporo to....
Ciekaw jestem też czy pogłoski o tym iż mocowania wahaczy i reszta są kompatybilne czy też "sporo szersze "
Temat był już poruszany.....natomiast równie zdawkowo i mało precyzyjnie właśnie przy temacie hamulców.
Jakby co mogę pomierzyć porównawczo most od 4runnera bo mam jeden wolno stojący
Temat jest ciekawy i we mnie nadal żywy i nie tylko z powodu blokady, ale też hamulców tarczowych
Może ktoś to robił, mierzył, warzył....itd.....bo napisanie sporo szerszy itd....nie wiele mówi bo sporo to....
Ciekaw jestem też czy pogłoski o tym iż mocowania wahaczy i reszta są kompatybilne czy też "sporo szersze "
Temat był już poruszany.....natomiast równie zdawkowo i mało precyzyjnie właśnie przy temacie hamulców.
Jakby co mogę pomierzyć porównawczo most od 4runnera bo mam jeden wolno stojący
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Tylni most od lc 90 do 4runner 3.0td
"Sporo" znaczy że więcej niż 3 cm (tyle by można olać, jest to np. standardowa różnica między przodem i tyłem w J7). Jak pamiętam jest między 8 a 12 cm różnicy.
Na aucie tego nie znać, bo do J9 przychodzą głębiej osadzone felgi.
Mocowania wahaczy, nawet rozstaw sprężyn, wyglądają bardzo podobnie, i pewnie dałoby się to zapodać prawie "bolt on" (sprężyny między tymi modelami nie pasują, są inne średnice nawinięcia i zakończenia sprężyn, oraz gniazda sprężyn zarówno na osi jak i w ramie). Inaczej jest też rozwiązany ręczny (cięgna się znaczy), co akurat w tym przypadku oznacza trochę kombinacji jak chce się to porządnie zrobić
Najprostsza opcja zapodania tarczowych hamulców jest już rozpracowana, i łatwiejsza do zrobienia (i znacznie tańsza) niż kombinowanie z mostem J9 (w którym ręczny i tak jest na bębnie i ma tendencje do niedziałania po błocku). Należy po prostu zapodać na tył przednie tarcze z pierwszych modeli J7 (są pełne, bez wentylowania, a otwory mocujące pasują na rozstaw szpilek koła), i zastosować zacisk hamulcowy z np. Aurisa, Awenzisa, czy Corolki (modele po '06). Mają zacisk z linką do ręcznego, więc ręczny działa na tarczę roboczą. Trza oczywiście dorobić jarzmo zacisku - czyli kawałek blachy, i zależnie od fantazji i możliwości albo mocowany pod śruby półosi, albo po prostu dospawany do rury mostu.
Będę robił za jakiś czas taką adaptację, to opiszę dokładniej i z fotkami.
Na aucie tego nie znać, bo do J9 przychodzą głębiej osadzone felgi.
Mocowania wahaczy, nawet rozstaw sprężyn, wyglądają bardzo podobnie, i pewnie dałoby się to zapodać prawie "bolt on" (sprężyny między tymi modelami nie pasują, są inne średnice nawinięcia i zakończenia sprężyn, oraz gniazda sprężyn zarówno na osi jak i w ramie). Inaczej jest też rozwiązany ręczny (cięgna się znaczy), co akurat w tym przypadku oznacza trochę kombinacji jak chce się to porządnie zrobić
Najprostsza opcja zapodania tarczowych hamulców jest już rozpracowana, i łatwiejsza do zrobienia (i znacznie tańsza) niż kombinowanie z mostem J9 (w którym ręczny i tak jest na bębnie i ma tendencje do niedziałania po błocku). Należy po prostu zapodać na tył przednie tarcze z pierwszych modeli J7 (są pełne, bez wentylowania, a otwory mocujące pasują na rozstaw szpilek koła), i zastosować zacisk hamulcowy z np. Aurisa, Awenzisa, czy Corolki (modele po '06). Mają zacisk z linką do ręcznego, więc ręczny działa na tarczę roboczą. Trza oczywiście dorobić jarzmo zacisku - czyli kawałek blachy, i zależnie od fantazji i możliwości albo mocowany pod śruby półosi, albo po prostu dospawany do rury mostu.
Będę robił za jakiś czas taką adaptację, to opiszę dokładniej i z fotkami.
Re: Tylni most od lc 90 do 4runner 3.0td
Ciekawa opcja i info zdecydowanie zadowalające.....most mi leży jeden w zapasie, to trzeba się będzie za niego zabrać
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Tylni most od lc 90 do 4runner 3.0td
wczoraj robiłem badanie i pytałem kolesia jak to ze zmian ą hamulców z tyłu na tarcze - powiedział że jeśli chodzi o niego to nie ma problemu więc też się będę do tego przykładał ale to raczej na jesieni lub na zimę szczególnie że mam moje używane tarcze od lj70
Re: Tylni most od lc 90 do 4runner 3.0td
Ja się przymierzę do tematu w drugiej połowie sierpnia i będę robił mocowania zacisków pod śruby półosi na laserze więc jak ktoś będzie zainteresowany zawsze można zamówić kilka sztuk więcej
Zaciski planuje od avensisa. Z tego co się rozpatrzyłem otwór na pierścień osadczy, albo sam pierścień na półosi trzeba stoczyć.
W bębnach średnica 106mm, a w tarczy 100mm.
Zaciski planuje od avensisa. Z tego co się rozpatrzyłem otwór na pierścień osadczy, albo sam pierścień na półosi trzeba stoczyć.
W bębnach średnica 106mm, a w tarczy 100mm.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Tylni most od lc 90 do 4runner 3.0td
Równie dobrze można przetoczyć tarczę. Nie wymienia się ich aż tak często, żeby nieseryjność była problemem.
No i trza pamiętać (tak ogólnie), że są dwa typy bębnów (i ich średnic centrujących). W starszych modelach (przed '90) była mniejsza (mogę pomierzyć dokładnie, nie znam z pamięci).
No i trza pamiętać (tak ogólnie), że są dwa typy bębnów (i ich średnic centrujących). W starszych modelach (przed '90) była mniejsza (mogę pomierzyć dokładnie, nie znam z pamięci).
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: Tylni most od lc 90 do 4runner 3.0td
no i jak tam ... %$^&*()