Brak przedniego napędu
Moderator: luk4s7
Brak przedniego napędu
Przedni napęd włączany jest podciśnieniowo. Jeśli zaobserwujemy jego brak należy sprawdzić czy działają dwa przekaźniki (Vacum switch). Usytuowane są w okolicach silniczka wycieraczek pod maską. Takie ustrojstwa z wchodzącymi gumowymi wężykami i charakterystycznymi cylinderkami z plastiku. Przy włączeniu powinien pykać jeden a wyłączeniu drugi. Jeśli pykają należy zdjąć wężyki podciśnieniowe i sprawdzać w nich czy jest jakieś ciśnienie (nie pomylić kolejności). Dalej te wężyki wchodzą do przedniego mostu. Czasem jest tak że badyl potrafi je zdjąć z metalowego króćca. Wężyki i króćce są oznaczone kolorami więc nie powinno być problemu z właściwym ich podłączeniem. Jeśli jednak błoto wszystko zamalowało w jedynie słuszny kolor króćce są różnych długości i wężyki również. Chwile analizując ich położenie da się dojść do właściwego ich podłączenia.
Jeśli wężyk został przedziurawiony trzeba zastąpić go kawałkiem nowego. Powinniście coś takiego wozić ze sobą w samochodzie. Jeśli nie, można zdemontować wężyk ze spryskiwacza tylnej szyby. Takie rozwiązanie uruchomiło przedni napęd w 4 Runnerze Emsiego podczas Bieszczadzkiej wyprawy.
Jeśli wężyk został przedziurawiony trzeba zastąpić go kawałkiem nowego. Powinniście coś takiego wozić ze sobą w samochodzie. Jeśli nie, można zdemontować wężyk ze spryskiwacza tylnej szyby. Takie rozwiązanie uruchomiło przedni napęd w 4 Runnerze Emsiego podczas Bieszczadzkiej wyprawy.
Re: Brak przedniego napędu
No dobra, to przerobilimsy, nawet w toyocie t100 - problem rozwiazany i naprawiony, naped przedni dziala - teraz pytanie, co sie dzieje w naszym 4 runnerze jesli zapinam 4wd i nagle przednia os blokuje sie i samochod nie chce jechac.. jakies pomysły?
Re: Brak przedniego napędu
Nie chce jechać na twardym czy na śliskim tylny napęd pcha zablokowane przednie koła
Re: Brak przedniego napędu
Zapinasz 4 wd i przednia os blokuje sie - tak jak np. w pozycji Parking w automacie - cofasz troche do tylu, ruszasz do przodu i znowu kola przednie blokuja sie, dzieje sie tak na suchym, auto bylo jezdzone z wlaczonym 4wd na suchej nawierzchni, podczas skretu cos chrupnelo i od tego momentu zaczely sie problemy.kylon pisze:Nie chce jechać na twardym czy na śliskim tylny napęd pcha zablokowane przednie koła
Re: Brak przedniego napędu
jaqb pisze:Zapinasz 4 wd i przednia os blokuje sie - tak jak np. w pozycji Parking w automacie - cofasz troche do tylu, ruszasz do przodu i znowu kola przednie blokuja sie, dzieje sie tak na suchym, auto bylo jezdzone z wlaczonym 4wd na suchej nawierzchni, podczas skretu cos chrupnelo i od tego momentu zaczely sie problemy.kylon pisze:Nie chce jechać na twardym czy na śliskim tylny napęd pcha zablokowane przednie koła
Czy to moze byc zesrany lancuszek reduktora?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Brak przedniego napędu
Umielone zęby na przekładni. w 4Runnerze układ ADD rozpina jedną z półosiek, a wajcha na reduktorze odpina wał przedni. W efekcie przy 2WD przednia przekładnia nie pracuje - wirują jedynie koła koronowe i satelity mechanizmu różnicowego.
Przedni dyfer 4R nie jest specjalnie mocny, i jego umielenie (szczególnie jak ma już swoje lata i jest mocno wyluzowany) nie jest jakieś bardzo rzadkie. Sprawdź sobie olej dla perwności, ale to na 90% to.
A, i jeszcze jedno - szukaj koniecznie dyfra od 4R. Od hila jest niby taki sam (po wymianie dołączanej półośki), ale jednak nie jest. Chodzi o ułożyskowanie kielichów półosi w koszu satelitów - 4R ma tam łożyska igiełkowe, w hilu są ślizgi żeliwne. Ze względu na układ ADD półosie wirują mimo że przekładnia nie pracuje. A jak przekładnia nie pracuje to cały olej siedzi na dnie, i do kosza satelitów prawie nie dociera olej. Co powoduje, że hilowski kosz satelitów pada jak mucha w 4R. No chyba że zapoda się komplet, wraz ze sprzęgiełkami piast, i bez ADD. Wtedy jest ok.
Przedni dyfer 4R nie jest specjalnie mocny, i jego umielenie (szczególnie jak ma już swoje lata i jest mocno wyluzowany) nie jest jakieś bardzo rzadkie. Sprawdź sobie olej dla perwności, ale to na 90% to.
A, i jeszcze jedno - szukaj koniecznie dyfra od 4R. Od hila jest niby taki sam (po wymianie dołączanej półośki), ale jednak nie jest. Chodzi o ułożyskowanie kielichów półosi w koszu satelitów - 4R ma tam łożyska igiełkowe, w hilu są ślizgi żeliwne. Ze względu na układ ADD półosie wirują mimo że przekładnia nie pracuje. A jak przekładnia nie pracuje to cały olej siedzi na dnie, i do kosza satelitów prawie nie dociera olej. Co powoduje, że hilowski kosz satelitów pada jak mucha w 4R. No chyba że zapoda się komplet, wraz ze sprzęgiełkami piast, i bez ADD. Wtedy jest ok.
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: Brak przedniego napędu
nieCzy to moze byc zesrany lancuszek reduktora?
zemby zjedzone albo tolerancja nie ta przy przebudownie dyfra, ogolnie wsadzazaj inny dyfer, nie wiem czy ten daje rade; ktory to rocznik 88? ogolnie to bym wyjal przedni walNie chce jechać na twardym czy na śliskim tylny napęd pcha zablokowane przednie koła
Re: Brak przedniego napędu
A u mnie sprawa wygląda tak: przedni napęd się nie załącza, ale jak podniosę z przodu jedno koło na lewarku i nim pokręcę to w końcu zaskoczy, a w trakcie jazdy nie ma takiej opcji czy jadę do przodu czy do tyłu
Re: Brak przedniego napędu
Sprawdź podciśnienia idące do mostu, gruszkę podciśnieniową siłownika na główce mostu załączającą napęd oraz selenoidy po prawej stronie pod maską na zakolu, jeszcze jest akumulator podciśnienia pod prawym przednim błotnikiem.
Generalnie wszystkie gumowe przewody idące od mostu aż do selenoid.
Sprawdź też czy do selenoid dochodzi napięcie gdy zapinasz napęd, a one przełączają podciśnienia
Jeśli go tam nie stwierdzisz to:
1 bezpieczniki sprawdż
2 sprawdź wiązkę od skrzyni, bo tam jest łączenie kostką i włącznik zapięcia napędów.
Jeśli owa kostka ma nie kontakt lub jest rozpięta, to napęd się nie załączy.
Generalnie wszystkie gumowe przewody idące od mostu aż do selenoid.
Sprawdź też czy do selenoid dochodzi napięcie gdy zapinasz napęd, a one przełączają podciśnienia
Jeśli go tam nie stwierdzisz to:
1 bezpieczniki sprawdż
2 sprawdź wiązkę od skrzyni, bo tam jest łączenie kostką i włącznik zapięcia napędów.
Jeśli owa kostka ma nie kontakt lub jest rozpięta, to napęd się nie załączy.
Re: Brak przedniego napędu
Sprawdzę to jutro jak będzie widno, tylko kurczę niepokoi mnie to że na lewarku działa :-/ A może być to przesuwka biegu? dodam że nie ma żadnych zgrzytów no może czasem jak wrzucam wsteczny albo chrupnięcie jak redukuje z 3 na 2 przy zbyt dużej prędkości.
Re: Brak przedniego napędu
Napęd jest załączany przez przesuwkę na pół osi siłownikiem podciśnieniowym.
podciśnieniem sterują selenoidy, a selenoidami steruje się elektrycznie
Sygnał zapięcia napedu wysyłany jest z czujnika na skrzyni/reduktorze....są na skrzyni (manualnej) dwa czujniki jeden od wstecznego drugi od napędów właśnie
Masz ten czujnik na główce mostu, ale on załącza tylko kontrolkę jak dobrze pamiętam
podciśnieniem sterują selenoidy, a selenoidami steruje się elektrycznie
Sygnał zapięcia napedu wysyłany jest z czujnika na skrzyni/reduktorze....są na skrzyni (manualnej) dwa czujniki jeden od wstecznego drugi od napędów właśnie
Masz ten czujnik na główce mostu, ale on załącza tylko kontrolkę jak dobrze pamiętam
Re: Brak przedniego napędu
To very skomplikowane. Dobra ide zasysać i dmuchać w te rurki :-/ oby to była jakaś pierdoła niewymagająca grzebania.
Re: Brak przedniego napędu
jest cisnienie w wężykach i jak przełączam napędy to raz zasysa w jednym a raz w drugim. jak odłączyłem jeden wężyk i załączyłem napęd to sie nie zapaliła kontrolka dopiero po tym jak włożyłem wężyk, czyli reasumując system sterowania podciśnieniem działa a napęd i tak się nie załącza... Jakieś dalsze propozycje?
Re: Brak przedniego napędu
A jak zapniesz napęd to wał się kręci ???
Jeśli tak to:
Zostaje zdjąć siłownik z główki mostu i zobaczyć czy załącza/przesuwa wodzik, a jednocześnie sprawdzić ręcznie zapięcie przesuwki....
Jeśli tak to:
Zostaje zdjąć siłownik z główki mostu i zobaczyć czy załącza/przesuwa wodzik, a jednocześnie sprawdzić ręcznie zapięcie przesuwki....