Skrzynia biegów
: 01 lis 2019, 23:11
Witam. Padła mi automatyczna skrzynia biegów w moim 4-runnerze i chciałbym ją wymienić na jakąś manualna. Jaka manualna skrzynia by pasowała do Toyoty z silnikiem 1kz-te
Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
https://tlc.org.pl/
a co Ci padło w skrzyni? jeździłeś bez oleju?4-runner3.0Td pisze: Padła mi automatyczna skrzynia biegów w moim 4-runnerze i chciałbym ją wymienić na jakąś manualna
dmuchawiec pisze:a co Ci padło w skrzyni? jeździłeś bez oleju?4-runner3.0Td pisze: Padła mi automatyczna skrzynia biegów w moim 4-runnerze i chciałbym ją wymienić na jakąś manualna
wymieniać automat na manualną to jak wymienić kz-te ma 2l-t ...
Rokfor32 pisze:Więc potrzebna skrzynia od modelu mk2. Może by z silnika 2L-T - ale wtedy trzeba pozyskac osobno obudowę sprzęgła z silnika 1KZ (z J9 na przykład), i ją wymienic.
Reduktor można zostawi z automatu - ale wówczas nie będzie synchronizacji zapinania przełożenia szybkiego (wersje manualne przerzucanie z 4L na 4H maja zsynchronizowane, i można to robic w czasie jazdy)
Rokfor32 pisze:Typ skrzyni.
Zamieszałem trochę, bo pisze w kilku wątkach, i się czasem detale rozjeżdżają. W tym wypadku pisałem o skrzyni automatycznej - A340F jest identyczna w obu wersjach klekota, dla modelu mk2. Natomiast manualna - potrzebujesz skrzyni R151F. Ta skrzynia była montowana w z silnikiem 2L-T - ale nie w $runnerach, ino w LC. To inny typ reduktora, i do 4R to nie pasuje. W 4R dla silnika 2Li 2L-T szy skrzynie W59 i G52 - zależnie od konfiguracji i rynku zbytu. Ale ta skrzynia nie nadaje się do 1KZ-T - nie ma zreszta odpowiednich dzwonów do sprzęgła, łączących te skrzynie z tym silnikiem.
R150F (różni się od 151 przełożeniami jedynki i dwójki) była montowana w 4R z silnikiem 3VZ-E. Ona fizycznie da sie podłączyc do 1KZ, ale jest inaczej wykonane wyjście lewarków zmiany przełożeń - w porównaniu z dieslem sa one przesunięte do tyłu o około 8 cm. Dlatemu, że cały napęd w układzie V6 jest przesunięty do przodu, bo rozchylone cylindry sie w grodzi nie mieszczą, tak jak rzędowe silniki.
Podsumowując - jak dobrze pamiętam, były któreś konfiguracje hiluxa z silnikiem 2L-T i skrzyniami R - ale nie jest to w tym wydaniu reguła, i większość konfiguracji szła ze skrzyniami lekkimi, więc nie można użyć takiego kryterium do szukania po necie - chyba że potrafisz po zdjęciu te skrzynie odróżnić (da się). Łatwiej więc, i minimalizując ryzyko miny , to szukanie szkrzyni z oryginalnej konfiguracji.
Napęd manualny jest krótszy od automatu, więc do wymiany sa też oba wały napędowe.
Do kompletu będzie jeszcze potrzebna inna belka pod skrzynie, i poduszka, bo jest różnica między manualem a automatem. Plus oczywiście pedał sprzęgła, ale nie solo - brakować będzie kawałka mocowania w karoserii - te by pasowało pozyskać (rozwiercić zgrzewy) z jakiej szrotowej karoserii - oczywiście LHD, angliki się nie nadają. Pedał hamulca też by pasowało wymienić - poza tym, że jest szeroka stopka w automacie to jednak kształt ramienia też jest trochę inny.
Później jeszcze dziura w podłodze, trza zmienić kształt, i zrobić to tak - żeby mieszek osłonowy dało sie uszczelnić w podłodze . Plus plastisie konsoli środkowej.
Na koniec modyfikacja elektryki - tor rozrusznika, wsteczny bieg. Napęd licznika - bo zależy czy masz wersję na linkę czy z czujnikiem elektronicznym.
Czyli, jest tego trochę do zrobienia przy takiej zabawie
Rokfor32 pisze:No bo były takie konfiguracje. Automaty w tym modelu to głównie auta z rynku JDM, posprowadzane do UK.