Problemy z silnikiem

Moderator: luk4s7

4-runner3.0Td
Posty: 44
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47

Problemy z silnikiem

Post autor: 4-runner3.0Td »

Witam. Mam pewien problem który dzisiaj zauważyłem a mianowicie, ostatnio byłem w terenie sobie pojeździć i zagotowalem silnik (3.0 TD 1kz-te) ponieważ wąż pękł od chłodnicy. Niczego nie świadomy jechałem z tym peknietym wężem, wydaje mi się że 5 min po asfalcie. Gdy jechałem zauważyłem że zaczął tracić moc spojrzałem na czujnik temperatury i był na końcu skali, właściwie to trochę ju poza nią. Przejeździlem cały wyjazd po naprawie węża. Dzisiaj zrobiłem trasę 15 km, czujnik dzisiaj przez całą trasę pokazywał normalna temperaturę. Gdy wróciłem do domu i wysiadlem z auta usłyszałem że woda w układzie się gotuje. Próbowałem go odpalić ale tak jakby był przytarty czyli akumulator nie miał siły żeby obrócić silnikiem. Odczekałem 30 minut i silnik zapalił bez problemu.Czy jest możliwe że gdy silnik na tym wyjeździe mi się zagotowal to tłoki się przytarl i gdy teraz się nagrzeje to puchnal? Jeżeli tak jest to jakie rady macie w takiej beznadzieja sytuacji. Co mogę zrobić.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problemy z silnikiem

Post autor: Rokfor32 »

To raczej sugeruje pęknięcie głowicy - tym bardziej że w tym silniku jest to częsty temat. Może więc być, że masz przeciek na tłok, i silnik ma problem ze sprężeniem wody.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Problemy z silnikiem

Post autor: kylon »

Kilka dni temu wolny wydech dziś remont. Typowa przypadłość silnika 3.0. Wąż Ci pękł raczej z powodu pęknięcia głowicy i wzrostu ciśnienia niż starości. Jeśli tracił moc bo nie zauważyłeś wysokiej temperatury to raczej go przytarłeś. Zatem zdejmuj głowice i zaglądaj ale wróżę wymianę silnika.

4-runner3.0Td
Posty: 44
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47

Re: Problemy z silnikiem

Post autor: 4-runner3.0Td »

Tylko nie ma żadnych objawów dla peknietej głowicy bo ani nie ma plynu w oleju ani oleju w układzie chłodzenia ani nawet nie dymi na biało żeby miał spalać płyn z układu , no i potym niedużym odcinku nie spalił ani grama płynu z układu. No i teraz problemu z mocą nie ma, ten problem z mocą to może subiektywne odczucie po prostu. Jeszcze jest taka kwestia że po wjeździe w kałuże zapaliła mi się choinka na tablicy i może jest woda w rozruszniku i rozrusznik szaleje jak się rozgrzeje, bo do domu wczoraj auto normalnie jechało. I pytanie co to znaczy że się silnik przytarl? Bo to takie mało jasne dla mnie. Od zagotowania wody silnik się może przytrzec

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problemy z silnikiem

Post autor: Rokfor32 »

Jak pękł wąż to silnik stracił chłodziwo - a więc w obrębie głowicy i góry cylindrów nie było płynu wcale. Jak góra silnika osiągnie ze 300 stopni - to olej już raczej słabo smaruje, plus ponadnormalne rozszerzenie sie tłoków.

Takie tematy sa możliwe - ale dopóki nie rozbierzesz i nie zweryfikujesz - to jedynie gdybanie.

Pęknięcie głowicy ocenia się testem na obecność dwutlenku węgla w chłodziwie, a nie na oko.

4-runner3.0Td
Posty: 44
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47

Re: Problemy z silnikiem

Post autor: 4-runner3.0Td »

Tak wiem, muszę zrobić ten test i wtedy będzie trochę więcej wiadomo.

4-runner3.0Td
Posty: 44
Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47

Re: Problemy z silnikiem

Post autor: 4-runner3.0Td »

A ze wąż pękł to jest w tym trochę mojej winy bo zrobiłem body lift i nie zauważyłem że on jest napięty i to dlatego.

ODPOWIEDZ