Przelot w 4-runnerz
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Przelot w 4-runnerz
Witam czy ktoś robił tłumik przelotowy w silniku 3.0 TD i może coś poradzić jak to zrobił?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Przelot w 4-runnerz
Ale po co?
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Re: Przelot w 4-runnerz
Jak Ci napisze po co to mi odpowiesz na moje pytanie?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Przelot w 4-runnerz
nie - bo to bez sensu - nic nie zyskasz a tylko będzie głośniej
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Re: Przelot w 4-runnerz
A może ja chce żeby był glosniejszy i nie używam tego auta jak 70-letni dziadek żeby nim jechać do sklepu po bułki. Jeżeli nie macie nic ciekawego do powiedzenia w temacie to nie zabierajcie głosu bo się śmietnik robi.
Re: Przelot w 4-runnerz
Jeśli chciałbyś aby był głośniejszy zamontuj po prostu pasujący wymiarowo. Oczekiwane przez Ciebie zadanie spełni. Jeśli chodzi zaś o efekt to może być zgoła inny. Wolny układ wydechowy może spowodować pogorszenie warunków pracy turbiny. Reasumując robiąc zbyt luźny wylot spalin z silnika możemy spowodować wzrost mocy ale utratę momentu obrotowego.
Jest również inny sposób zastosowany przez jedną z firm tuningowych w nowym Revo (ponoć ma być w ofercie w polskich salonach) - głośniczek wydobywający dźwięk silnika V8. Nie wiem tylko jak z głośnością w warunkach terenowych. Prezentacja odbywa się w warunkach asfaltowych.
Jest również inny sposób zastosowany przez jedną z firm tuningowych w nowym Revo (ponoć ma być w ofercie w polskich salonach) - głośniczek wydobywający dźwięk silnika V8. Nie wiem tylko jak z głośnością w warunkach terenowych. Prezentacja odbywa się w warunkach asfaltowych.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8382
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Przelot w 4-runnerz
Ja robiłem już wiele tłumików do aut, zwykle z nierdzewki. Przelotowy ino raz, ale przy turbinie VNT - sama w sobie działa jak silny tłumik, więc pusta rura jakoś uszła.
Przy zwykłej turbinie wychodzi taki wnerwiający dudniący pogłos. To nie jest kwestia natężenia dźwięku, ale jego "barwy". Wychodzi to w wersji irytującej, na dłuższą metę. Ale jak se tam stryjenka życzy.
Natomiast co do początku pytania - to nie bardzo rozumiem. No po prostu zaczynasz przy silniku, kończysz z tyłu auta. Dopasowując po kolei rury. A całość przedzielasz kryzami łączącymi w takich miejscach - żeby te rury dało sie zdjąć bez potrzeby używania palnika, albo wywracania auta na dach.
Przy zwykłej turbinie wychodzi taki wnerwiający dudniący pogłos. To nie jest kwestia natężenia dźwięku, ale jego "barwy". Wychodzi to w wersji irytującej, na dłuższą metę. Ale jak se tam stryjenka życzy.
Natomiast co do początku pytania - to nie bardzo rozumiem. No po prostu zaczynasz przy silniku, kończysz z tyłu auta. Dopasowując po kolei rury. A całość przedzielasz kryzami łączącymi w takich miejscach - żeby te rury dało sie zdjąć bez potrzeby używania palnika, albo wywracania auta na dach.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 14 lis 2018, 18:47
Re: Przelot w 4-runnerz
Ok. Dzięki koledzy za rady, jeszcze gdyby ktoś już robił taki manewr w swoim 4-runnerze to proszę o opinie, jak wyszło, czy trzeba na coś szczególnie uważać itp.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2173
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Przelot w 4-runnerz
Watpie by ktos robil, bo jest to zgoła bezsensowny zabieg imao.
Re: Przelot w 4-runnerz
A jak ma się przelot do silnika 3.0 benzyna ?Ktoś może przerabiał temat ? Jaki można wydobyć dźwięk ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8382
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Przelot w 4-runnerz
Pierdząco - ryczący z silna opcją na zatrzymanie dowodu rej. przy byle jakiej kontroli.