Strona 1 z 1

4R i kolejne pytania.

: 07 sie 2018, 20:47
autor: raczek
Może ktoś powiedziec na chlopski rozum co te przewody podcisnienia steruja
wiem ze jakim zaworem czy membrana ale co technicznie wewnatrz powoduja?
Sorry ze przynudzam ale powoli poznaje moje auto.

Re: 4R i kolejne pytania.

: 07 sie 2018, 22:08
autor: Rokfor32
Mechanizm ADD. Odpina/zapina lewą półoś w przednim moście. Po rozpięciu przestaje wirować przednia przekładnia i wał napędowy.

Re: 4R i kolejne pytania.

: 07 sie 2018, 22:24
autor: raczek

Re: 4R i kolejne pytania.

: 07 sie 2018, 22:41
autor: Rokfor32
Powinien?

Luz na panewce w czopie piasty ocenia się inaczej. Jakiś luz zawsze jest, i zwykle mierzony na końcówce pzegubu tak właśnie wygląda - czyli końcówka może dotykać krawędzi otworu. Ale to nie jest żadna miara - jeżeli panewki nie będzie wcale - to też końcówka przegubu będzie ... dotykać krawędzi otworu w czopie piasty :wink: No bo dalej nie da rady jej odchylić ... :mrgreen:

Re: 4R i kolejne pytania.

: 08 sie 2018, 08:14
autor: raczek
Mam jeszcze dwa pytania ;)

1. Czy warto zmienić tuleje mosiężne na łożyska igiełkowe ?

2. Czy warto do tego zawieszenia IFS dołożec sprzegielka piast ?

Dziekuje za pomoc i wyrozumiałość ;)

Re: 4R i kolejne pytania.

: 08 sie 2018, 15:45
autor: Jake
Ad2: ADD jest rozwiazaniem technologicznym niejako zastepujacym sprzegiełka piast. Jak kazde rozwiazanie ma jakies zalety i wady. Projektantom przyswiecala wygoda uzytkowania i operowanie tymze mechanizem bez koniecznosci wychodzenia z pojazdu. Rozlaczanie napedu w 3 punktach tj. reduktor, ADD i sprzegielka jest juz przerostem formy nad trescia. Mozna zablokowac mechanizm ADD na stale w pozycji zapietej i zamontowac sprzegielka manualne. Kwestia gustu i preferencji.
Ja w Trooperze zmienilem most z ADD na zwykly/bez ADD i zamontowalem sprzegielka. Mam kolego ktorzy dokonali dokladnie odwrotnej konwersji :P