4R i kolejne pytania.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

4R i kolejne pytania.

Post autor: raczek »

Może ktoś powiedziec na chlopski rozum co te przewody podcisnienia steruja
wiem ze jakim zaworem czy membrana ale co technicznie wewnatrz powoduja?
Sorry ze przynudzam ale powoli poznaje moje auto.
Załączniki
Screenshot_42.jpg
(91,85 KiB) Pobrany 32 razy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4R i kolejne pytania.

Post autor: Rokfor32 »

Mechanizm ADD. Odpina/zapina lewą półoś w przednim moście. Po rozpięciu przestaje wirować przednia przekładnia i wał napędowy.

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: 4R i kolejne pytania.

Post autor: raczek »


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 4R i kolejne pytania.

Post autor: Rokfor32 »

Powinien?

Luz na panewce w czopie piasty ocenia się inaczej. Jakiś luz zawsze jest, i zwykle mierzony na końcówce pzegubu tak właśnie wygląda - czyli końcówka może dotykać krawędzi otworu. Ale to nie jest żadna miara - jeżeli panewki nie będzie wcale - to też końcówka przegubu będzie ... dotykać krawędzi otworu w czopie piasty :wink: No bo dalej nie da rady jej odchylić ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: 4R i kolejne pytania.

Post autor: raczek »

Mam jeszcze dwa pytania ;)

1. Czy warto zmienić tuleje mosiężne na łożyska igiełkowe ?

2. Czy warto do tego zawieszenia IFS dołożec sprzegielka piast ?

Dziekuje za pomoc i wyrozumiałość ;)

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: 4R i kolejne pytania.

Post autor: Jake »

Ad2: ADD jest rozwiazaniem technologicznym niejako zastepujacym sprzegiełka piast. Jak kazde rozwiazanie ma jakies zalety i wady. Projektantom przyswiecala wygoda uzytkowania i operowanie tymze mechanizem bez koniecznosci wychodzenia z pojazdu. Rozlaczanie napedu w 3 punktach tj. reduktor, ADD i sprzegielka jest juz przerostem formy nad trescia. Mozna zablokowac mechanizm ADD na stale w pozycji zapietej i zamontowac sprzegielka manualne. Kwestia gustu i preferencji.
Ja w Trooperze zmienilem most z ADD na zwykly/bez ADD i zamontowalem sprzegielka. Mam kolego ktorzy dokonali dokladnie odwrotnej konwersji :P

ODPOWIEDZ