Skrzynia biegów do 5vz-fe

Moderator: luk4s7

slash66
Posty: 31
Rejestracja: 16 lis 2014, 18:47

Skrzynia biegów do 5vz-fe

Post autor: slash66 »

Witam,mam pytanie czy skrzynia od silnika 1kz ta z centralnym dyferencjałem pasuje do silnika 5vz-fe?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów do 5vz-fe

Post autor: Rokfor32 »

Tak bolt on to nie.

Poza dzwonem sprzęgła, jest do wymiany wałek sprzęgłowy - 5VZ-FE ma dłuższy o 3 cm.

Tak dokładniej, to te skrzynie mają też inne przełożenia dla jedynki i dwójki - ale to już nie jest cecha uniemożliwiająca zamienne zastosowanie tych skrzyń.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów do 5vz-fe

Post autor: Jake »

A czy dobrze mi sie wydaje, że 5VZ-FE bedzie bolt-on do skrzyni R150F (od 3VZ-E) czy tez bedzie za krótki walek?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów do 5vz-fe

Post autor: Rokfor32 »

3VZ-E ma krótki wałek.

Można zastosować całość, razem z dzwonem - ale nie wiem, czy sie sprzęgło wtedy poprawnie zmieści. 5VZ ma grubsze koło zamachowe, i większy docisk (250mm). Może braknąć około 1cm, na dzwonie z 3VZ.

Można by też oczywiście założyć koło zamachowe i sprzęgło z 3VZ - ale wtedy sprzęgło jest 235mm - i ma problemy z przeniesieniem momentu z 5VZ.

Jest też różnica w sposobie zamocowania rozrusznika (gwinty od innej strony) - ale to już drobny detal.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów do 5vz-fe

Post autor: Jake »

Dzieki za rozjasnienie. Na razie licze ze nie bede musiał korzystac za szybko z tej wiedzy, ale no rozsadek nakazuje sie przygotowac. W przyszlym tygodniu zrzucam głowice w swoim 3VZ i zastanawiam sie co tam znajde.
Troche informacji ktore udalo mi sie znalezc
The first is the R150 that is found in models with the 3.0L 3VZ-E. This transmission will bolt to the 3.4L using its own bell-housing. This 5-speed manual transmission is nearly identical to the unit placed behind a 5VZ-FE from the factory (also called the R150). The only note-able external difference between the older and newer R150 is the length of the input shaft, the depth of the bell housing, and the bolt pattern on the rear (4×4 models). The later (3.4L) version uses a longer input shaft and deeper bell housing. The newer version also uses a driver side output transfer case (except T100 models) with a different bolt pattern. This often means it is easier and more economical to use the older R150 from a 3.0L application.
The flywheel from either the 3.0L or 3.4L engine can be used. In many cases, the 3.4L version is slightly larger, thus offering a little more strength. A pressure plate, disc and pilot bearing that match the flywheel application can be used. The release (throw-out) bearing needs to match the bellhousing that is being used; a 3.0L application for the old R150/R151, and a 3.4L application for the newer R150.
Źródło:
https://www.offroadsolutions.com/tech-i ... onversion/

ODPOWIEDZ