Strona 1 z 1

Wypadanie zapłonu 5vz-fe

: 14 gru 2017, 20:53
autor: slash66
Witam,potrzebuję pomocy.Dwa lata temu kupiłem 4 Runner 5vz-fe ,mocno zaniedbana i marną instalacją gazową.Od momentu zakupu gaz odłączyłem i jeżdżę na benzynie.Od razu po zakupie miałem problem z pracą silnika na wolnych obrotach ,tak poniżej 1 tyś,były nierównomierne i telepało silnikiem.Wiosną zabrałem się za remont głowicy bo zauważyłem biały dym z tłumika.Okazało się że padła uszczelka na dodatek przez ten cholerny gaz między zaworami na środkowych cylindrach pękła głowica.Myślałem że problem z wypadaniem zapłonu i nierównomierną pracą silnika był związany z tą awarią.Głowica została zespawana i zregenerowana, mechanik złożył do kupy .Autko nabrało wigoru i dopóki się jedzie śmiga aż miło.Niestety na wolnych obrotach dalej wypada zapłon i telepie silnikiem na dodatek po regeneracji klepią mi zawory co wcześniej nie miało miejsca.Może ktoś ma jakieś pomysły bo będę musiał znowu wszystko wybebeszać.Dzięki

Re: Wypadanie zapłonu 5vz-fe

: 15 gru 2017, 07:12
autor: Rokfor32
Kable świece, cewki. Kable i cewki - tylko oryginały, jak ma nie robić problemów. Świece zgodne ze specyfikacją serwisową.

To jest podstawa, i od tego trzeba zacząć. Ale, jeżeli po tym nadal będzie problem - to do sprawdzenia wiązki od impulsatorów, wału i wałka rozrządu.

Generalnie - te silniki się łatwo ogarnia, o ile ma się o silnikach benzynowych pojęcie :wink:

Re: Wypadanie zapłonu 5vz-fe

: 16 gru 2017, 14:25
autor: slash66
Dzięki zacznę od świec i kabli,może podałbyś sprawdzone modele i producentów.

Re: Wypadanie zapłonu 5vz-fe

: 16 gru 2017, 16:13
autor: Rokfor32
Nie ma problemu. Toyota denso - producent. :wink:

Pisałem przecież - kable i cewki tylko oryginały.

Re: Wypadanie zapłonu 5vz-fe

: 17 gru 2017, 21:21
autor: slash66
Może ktoś z kolegów poleca jakiś warsztat w okolicach Lublina który ogarniałby toyotę 4 runner z 5vz-fe.

Re: Wypadanie zapłonu 5vz-fe

: 10 mar 2018, 23:09
autor: Northern Sun
Ja Tez mialem podobny problem kiedys, pomijam ze rozdziabalem uszczelke pod manifoldem na 2 I pozbylem sie tych jednorazowych ala uszczelniaczy pomiedzy pierwsza a druga warstwa. Ogolnie problemem byla przepustnica, maf I chyba pvc z tego co pamietaj.