Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 23:06
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06 sie 2017, 15:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 mar 2014, 8:26
Posty: 17
Auto: 4RUNNER II 3.0 V6 95r.
Witam, wkładając drugi akumulator pod maskę niechcący doprowadziłem do spięcia i raczej na pewno coś uszkodziłem . Chcę odpalić samochód , przekręcam kluczyk zapłon i normalnie samochód odpala. Problem zaczyna się gdy chcę wrzucić D (automat) i auto gaśnie mi w momencie gdy naciskam na pedał chamulca . Zauważyłem ze nawet gdy przekrecam kluczyk w pozycje zapłonu (nie odpalam ) i nacisnę na hamulec to tak jakby skacze napięcie niektóre kontrolki przygasają (poduszki,absu,zapięcia pasów) .Chce włączyć radio to po włączeniu co kilka sekund gaśnie i samo się odpala. Nawet gdy uruchomię wiatrak to jest jakiś nowy chalas ( takie strzelanie jakby cos przełączało ) No jest jeszcze kilka dziwnych zachowań . Pewnie ma to związek z tym spięciem co zrobiłem . Czy poszedł jakiś bezpiecznik czy coś poważniejszego , jesteście panowie w stanie pomoc tak na odległość mam nie ciekawa sytuacje gdyż jest niedziela i trochę kilometrów do warsztatu. Jakieś sugestie ? Dzięki .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 sie 2017, 15:09 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Bezpieczniki to podstawa - ale sprawdź też kabel masy miedzt aku i nadwoziem, i miedzy silnikiem i nadwoziem. Silne zwarcie mogło go przepalić - i wtedy nie masz masy na nadwoziu, a wędruje ona sobie przez elektronikę w sposób przypadkowy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 sie 2017, 15:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 mar 2014, 8:26
Posty: 17
Auto: 4RUNNER II 3.0 V6 95r.
Dzięki Bogu, jesteś. Z twojej odpowiedzi wynika że to może być jedyna przyczyna i wystarczy tylko sprawdzić stan masy i naprawić ewentualny jej brak lub bezpieczniki ? A jesli bezpieczniki to które ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 sie 2017, 15:23 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Opis wskazuje na taką usterkę. Ale pewnego nic w tym nie ma.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 sie 2017, 15:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 mar 2014, 8:26
Posty: 17
Auto: 4RUNNER II 3.0 V6 95r.
Ok, dzięki za wskazówki . Jestem laik w elektryce samochodowej. A jeśli bezpieczniki to które sprawdzić (ten 10A opisany jako STOP jest ok) jakie powinienem sprawdzić i jak znaleźć masę od silnika do podwozia?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 sie 2017, 15:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Wszystkie bezpieczniki sprawdź - i te w komorze silnika, i te w kabinie.

Masa do nadwozia idzie od jednego z aku do nadkola, a oprócz tego od kolektora dolotowego do grodzi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 sie 2017, 16:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 mar 2014, 8:26
Posty: 17
Auto: 4RUNNER II 3.0 V6 95r.
Ja już kiedyś tu na forum pisałem o celności pańskich wskazówek ( i kilku innych klubowiczów ) panie Rokfor:) . No więc wkładając ten drugi akumulator musiałem wykręcić masę z jej pierwotnego położenia i ,,wcisnąć" pomiędzy właśnie nadkole do którego pierwotnie byl przykręcony a krawędź blachy ponieważ +i- tego nowego aku jest po innej stronie niż stary (za krótki kabelek masy) . I to był cały mój błąd oraz przyczyna awarii. Po Twojej sugestii aku-masa-nadkole (wiedząc co poczyniłem przy montowaniu aku) od razu naprawiłem błąd , czyli masa na swoje miejsce . I działa :) . Wielkie i serdeczne dzięki panie Rokfor za szybką interwencję w odpowiedzi. Ot człowiek bogatszy w doświadczenia. Pozdrawiam i do zobaczenia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 sie 2017, 19:38 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1876
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Szykuj piwo dla profesora na następny tlccamp


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sie 2017, 20:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 mar 2014, 8:26
Posty: 17
Auto: 4RUNNER II 3.0 V6 95r.
kpeugeot pisze:
Szykuj piwo dla profesora na następny tlccamp

Oj, wierz mi na słowo. Bardzo chcę już zacząć uczestniczyć w imprezach, zobaczyć na własne oczy te wasze maszyny, wreszczie wybrać się na porządną wyprawę. Chcę wkońcu zacząć używać swojego wozu zgodnie z jego możliwościami. Moją pasją są góry a przede wszystkim snowboard, o własnych nogach wchodziłem na ,,górki" w Alpach, Norweskie fiordy czy nasze polskie Tatry po to by z nich zjechać. Ale najbardziej lubię buszować po Babiej Górze od słowackiej strony. To w jaki sposób wpadłem (jak śliwka w kompot) w tematykę ofrołdową opisałem już gdzieś tutaj, po krótce ... Zawsze chciałem objechać Afrykę, wymyśliłem że zrobię to samochodem terenowym. Cztery lata temu kupiłem pierwsze auto, mapy, książki, przeznaczyłem nawet ścianę na te mapy aby rozrysować sobie kolejno punkty i... . I zostałem szczęśliwym tatą :) . Afryka poczeka a ja już marzę o tym aby usłyszeć was na cb-radio. Ale jest światełko w tunelu, żona w końcu pozwoliła mi na zakup pierwszych prawdziwych porządnych opon terenowych a tlccamp to już tylko kwestia czasu :) . Piwo dla Rokfora naturalnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group