[2gen, IFS] Geometria przedniego zawieszenia i ścinanie opon
: 29 lip 2017, 21:46
1.) Ściera mi mocno wewnętrzną część przednich kół.
Dostałem poziomice do mierzenia kąta pochyłu. Wyszło, żę mam 1.75 stopnia w negatywnie. Manual podaje około około 0.5 stopnia w pozytywnie. Skojarzyło mi się, że auto kupiłem trochę podkręcone na drążkach skrętnych. Skręciłem drążki do prostych wahaczy i półosi. Plus jeszcze musiałem mimośrody w lewym wahaczu ustawić na maksymalne wysunięcie. Prawy połowa zakresu wysunięcia.
Dobrze rozumiem, że lekko podkręcone drążki spowodowały negatyw kół czyli wewnętrzna część opony mocniej tarła o asfalt ?
2.) Druga sprawa to zbieżność kół przednich. Manual podaje, że przednie koła względem siebie powinny być zbieżne w przedziale 0-2mm W osobówkach ustawiają zbieżność względem tylnej osi. Rozumiem ze w autach z sztywnym tylnym mostem ustawia się zbieżność pomiędzy kołami przednimi.
Tak miałem, 1.75 w negatywie. Oczko ustawiłem teraz pomiędzy 0-1 w pozytywnie:
Dostałem poziomice do mierzenia kąta pochyłu. Wyszło, żę mam 1.75 stopnia w negatywnie. Manual podaje około około 0.5 stopnia w pozytywnie. Skojarzyło mi się, że auto kupiłem trochę podkręcone na drążkach skrętnych. Skręciłem drążki do prostych wahaczy i półosi. Plus jeszcze musiałem mimośrody w lewym wahaczu ustawić na maksymalne wysunięcie. Prawy połowa zakresu wysunięcia.
Dobrze rozumiem, że lekko podkręcone drążki spowodowały negatyw kół czyli wewnętrzna część opony mocniej tarła o asfalt ?
2.) Druga sprawa to zbieżność kół przednich. Manual podaje, że przednie koła względem siebie powinny być zbieżne w przedziale 0-2mm W osobówkach ustawiają zbieżność względem tylnej osi. Rozumiem ze w autach z sztywnym tylnym mostem ustawia się zbieżność pomiędzy kołami przednimi.
Tak miałem, 1.75 w negatywie. Oczko ustawiłem teraz pomiędzy 0-1 w pozytywnie: