[2gen, IFS] Geometria przedniego zawieszenia i ścinanie opon

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
namlooc
Posty: 480
Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Kontakt:

[2gen, IFS] Geometria przedniego zawieszenia i ścinanie opon

Post autor: namlooc »

1.) Ściera mi mocno wewnętrzną część przednich kół.
Dostałem poziomice do mierzenia kąta pochyłu. Wyszło, żę mam 1.75 stopnia w negatywnie. Manual podaje około około 0.5 stopnia w pozytywnie. Skojarzyło mi się, że auto kupiłem trochę podkręcone na drążkach skrętnych. Skręciłem drążki do prostych wahaczy i półosi. Plus jeszcze musiałem mimośrody w lewym wahaczu ustawić na maksymalne wysunięcie. Prawy połowa zakresu wysunięcia.

Dobrze rozumiem, że lekko podkręcone drążki spowodowały negatyw kół czyli wewnętrzna część opony mocniej tarła o asfalt ?

2.) Druga sprawa to zbieżność kół przednich. Manual podaje, że przednie koła względem siebie powinny być zbieżne w przedziale 0-2mm W osobówkach ustawiają zbieżność względem tylnej osi. Rozumiem ze w autach z sztywnym tylnym mostem ustawia się zbieżność pomiędzy kołami przednimi.

Tak miałem, 1.75 w negatywie. Oczko ustawiłem teraz pomiędzy 0-1 w pozytywnie:
Untitled.jpg
Untitled.jpg (83,16 KiB) Przejrzano 3580 razy

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: [2gen, IFS] Geometria przedniego zawieszenia i ścinanie

Post autor: kylon »

Po podkręceniu drążków zawsze należy ustawiać geometrię zawieszenia.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: [2gen, IFS] Geometria przedniego zawieszenia i ścinanie

Post autor: Rokfor32 »

Silne ścinanie krawędzi to zwykle efekt braku zbieżności, a dopiero w drugiej kolejności pochylenia kół.

Ale - dla tego modelu precyzyjne ustawienie zbieżności nie jest możliwe. Udaje sie tylko na NOWYM wsporniku przekładni - po czasie (i to niedługim) już nic z tego. Końcówka wspornika nabiera luzu, i jak sobie ustawisz auto na płytach ślizgowych, to w rękach przestawiasz zbieżność o kilka stopni, opierając się o koła :wink:

ODPOWIEDZ