Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 sie 2019, 2:39
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07 sie 2018, 20:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Posty: 179
Lokalizacja: Opolskie
Auto: 2nd Gen 4R 2L-T '95 ,RAV4 2014 (byla),
J15-RC'15 2017
Może ktoś powiedziec na chlopski rozum co te przewody podcisnienia steruja
wiem ze jakim zaworem czy membrana ale co technicznie wewnatrz powoduja?
Sorry ze przynudzam ale powoli poznaje moje auto.


Załączniki:
Screenshot_42.jpg [91.85 KiB]
Pobrany 32 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 sie 2018, 22:08 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6280
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Mechanizm ADD. Odpina/zapina lewą półoś w przednim moście. Po rozpięciu przestaje wirować przednia przekładnia i wał napędowy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 sie 2018, 22:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Posty: 179
Lokalizacja: Opolskie
Auto: 2nd Gen 4R 2L-T '95 ,RAV4 2014 (byla),
J15-RC'15 2017
a ten luz nie powinien byc ?
https://www.youtube.com/watch?v=-J_chMd ... e=youtu.be


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 sie 2018, 22:41 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6280
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Powinien?

Luz na panewce w czopie piasty ocenia się inaczej. Jakiś luz zawsze jest, i zwykle mierzony na końcówce pzegubu tak właśnie wygląda - czyli końcówka może dotykać krawędzi otworu. Ale to nie jest żadna miara - jeżeli panewki nie będzie wcale - to też końcówka przegubu będzie ... dotykać krawędzi otworu w czopie piasty :wink: No bo dalej nie da rady jej odchylić ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sie 2018, 8:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Posty: 179
Lokalizacja: Opolskie
Auto: 2nd Gen 4R 2L-T '95 ,RAV4 2014 (byla),
J15-RC'15 2017
Mam jeszcze dwa pytania ;)

1. Czy warto zmienić tuleje mosiężne na łożyska igiełkowe ?

2. Czy warto do tego zawieszenia IFS dołożec sprzegielka piast ?

Dziekuje za pomoc i wyrozumiałość ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sie 2018, 15:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2017, 1:57
Posty: 50
Lokalizacja: Kraków
Auto: Isuzu Trooper 3.1TDI
Ad2: ADD jest rozwiazaniem technologicznym niejako zastepujacym sprzegiełka piast. Jak kazde rozwiazanie ma jakies zalety i wady. Projektantom przyswiecala wygoda uzytkowania i operowanie tymze mechanizem bez koniecznosci wychodzenia z pojazdu. Rozlaczanie napedu w 3 punktach tj. reduktor, ADD i sprzegielka jest juz przerostem formy nad trescia. Mozna zablokowac mechanizm ADD na stale w pozycji zapietej i zamontowac sprzegielka manualne. Kwestia gustu i preferencji.
Ja w Trooperze zmienilem most z ADD na zwykly/bez ADD i zamontowalem sprzegielka. Mam kolego ktorzy dokonali dokladnie odwrotnej konwersji :P


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group