właściciele 3.4 v6

Moderator: luk4s7

długi
Posty: 36
Rejestracja: 10 maja 2016, 18:43
Auto: 4R 3rd 3.4 V6
Kontakt:

właściciele 3.4 v6

Post autor: długi »

Witam wszystkich, mam pytanie do właścicieli 3rd.
Jak pisałem w poprzednim poście parę dni temu nabyłem 4runnera 3rd 3.4 limited. Od razu zauważyłem że z mocą chyba coś nie tak(w porównaniu do jeep xj 4.0 180hp). Odejście słabiutkie, ciężko wchodzi na obroty. Mam focusa 1.6 100hp i zbiera się zdecydowanie lepiej. Gdzieś znalazłęm jak ktoś z Was pisze że przy dociśnięciu zostają ślady na asfalcie. Czyli można :mrgreen: Ja natomiast nawet na mokrym asfalcie przy teoretycznie słabej przyczepności opon MT nie jestem w stanie doprowadzić do zerwania przyczepności. Jak to wygląda u was, bo nie wiem czy zgłębiać temat, czy pogodzić się z tym że jest ociężały i już. Teraz mi wpadło do głowwy, może wizyta na hamowni coś by wyjaśniła?
Kolejna sprawa to spalanie. Po mieście nie miałem okazji sprawdzić( za szybko wylądował u mechanika :( ), ale w trasie cały czas 100 na tempomacie - 15L :shock: . Wszystko rozumiem, pojemność, waga, opony MT 33' - to wszystko razem robi swoje ale to chyba lekka przesada. I znowu pytanie jak u Was?

Grzechu, czy u Ciebie nadal utrzymuje się spalanie poniżej 10L na trasie?

Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 22
Rejestracja: 29 lut 2016, 01:27
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Kontakt:

Re: właściciele 3.4 v6

Post autor: Grzechu »

Hej

U mnie wyglada to zdecydowanie lepiej.
Mam zalozone opony BFG Urban terrain, czyli powinny trzymac dobrze na czarnym. Z zerwaniem przyczepnosci jesli naped tylko na tyl to problemu nie ma na suchym (raz przypadkowo baczka wykrecilem - zupelnie sie nie spodziewalem w tamtym momencie), na mokrym jeszcze latwiej. Z dolaczonym przodem jeszcze nie zerwalem. Przy mocniejszym dosciinieciu gazu auto przyspiesza bardzo sprawnie.
Przy zalaczonym ECT (power), gdzie automat ciagnie obroty wyzej nie mam problemu z tym, zeby odstawic wiekszosc osobowek na swiatlach.

spalanie ciezko powiedziec, gdyz zainstalowalem instalacje gazowa.
Poki byla tylko benzyna to przy ciaglym 130-140 na trasie spalanie bylo ok 10L, na gazie jest ok 12 (prawie puste auto) -14 (4 osoby + bagaze)
Na miescie to juz zalezy jak sie docisnie - ale w gazie sie w ok 20L zamykam.
Czasem profilaktycznie jezdze na benzynie, ale wtedy ciezko ocenic spalanie.

długi
Posty: 36
Rejestracja: 10 maja 2016, 18:43
Auto: 4R 3rd 3.4 V6
Kontakt:

Re: właściciele 3.4 v6

Post autor: długi »

Czyli dobrze mi się wydawało. Co prawda o spalaniu takim jak Twoje raczej muszę zapomnieć przy moich oponach ale mimo wwszystko jest za duże.
Wspomniałeś że ECT ciągnie obroty. Czyli opuźnia zmianę biegu na wyższy, tak? Czym w takim razie jest przycisk na dżwigni od skrzyni automatycznej, bo myślałem że to właśnie on za to odpowiada?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: właściciele 3.4 v6

Post autor: kylon »

Ten z boku jest od napędów. Pamiętaj że masz duże koła MT dlatego Pan przesuwał kawałki zderzaka.
Przyjazd na sprzedaż auta z totalnie pustą butlą to też przejaw dbania inaczej o samochód. Zgasł mi jak wyjechałem z podnośnika - a tak gaz pewnie się skończył.

Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 22
Rejestracja: 29 lut 2016, 01:27
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Kontakt:

Re: właściciele 3.4 v6

Post autor: Grzechu »

Na dzwigni od skrzyni biegow jest przycisk overdrive (OVD). Jesli jest wcisniety, skrzynia nie uzywa 4tego biegu - kontrolka zapalona na tablicy.
Tak, ECT opoznia zmiane biegu na wyzszy, taka mniej ekonomiczna jazda, za to wrazenia lepsze.
Jesli masz wersje z centralnym dyfrem, to na dzwigni od napedow jest przycisk 2H/4H - dolaczanie/rozlaczanie przedniego napedu bez blokady.

Czy to jest ten 4R z wrzuconymi xenonami z Wa-wy?

długi
Posty: 36
Rejestracja: 10 maja 2016, 18:43
Auto: 4R 3rd 3.4 V6
Kontakt:

Re: właściciele 3.4 v6

Post autor: długi »

Ok, ale w jakim celu odłącza 4 bieg?
Tak, mam centralny dyfer i załączanie już sobie obczaiłem.
Niestety cosik mi nie działa i nie mogę sobie oblukać waszych fotek, ale z opisu wydaję mi się że jestem trzecim bratem bliźniakiem z Tobą i Staszkiem :mrgreen:
Tak, ten z czerwonymi ślepiami, które nie wiem jak przejdą sprawdzian spotkania z drogówką :? ale przynajmniej widoczność jest ok.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: właściciele 3.4 v6

Post autor: kylon »

Kolega Długi ma wersję z centralnym dyfrem.

Staszek20VT
Posty: 104
Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
Kontakt:

Re: właściciele 3.4 v6

Post autor: Staszek20VT »

U mnie spalanie się kręci w granicach 10l/100km na trasie wg wskazań komputera. Siedzi u mnie blokada centralnego dyferencjału. Te odłączanie (ECT), to jak czytałem na forum 4Runnera w USA, jak ciągniesz przyczepę cięższą to zalecają używanie tego, ale po robocie przeczytam w instrukcji i dopiszę. Jak ktoś z okolic Wrocławia to może jakiś spocik? ;)

Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 22
Rejestracja: 29 lut 2016, 01:27
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Kontakt:

Re: właściciele 3.4 v6

Post autor: Grzechu »

Na forum 4R anglojezycznym znalazlem informacje, ze czujnik O2 moze powodowac wieksze spalanie i ogolnie nie takie jak trzeba zachowanie silnika. Nie jestem mechanikiem i tu moze ktos madrzejszy by ten pomysl skrytykowal.

Ja ze Szczecina, ale jesli bede gdzies w poblizu to milo by bylo podpatrzyc patenty.

Awatar użytkownika
marzyniu
Posty: 53
Rejestracja: 15 gru 2015, 06:23
Auto: Honda crv mk1 :) i lj78
Kontakt:

Re: właściciele 3.4 v6

Post autor: marzyniu »

Przy uszkodzonej sondzie powinna się zapalić kontrolka "engine check"

Ja używam odłączenia 4 biegu przy podjazdach, kiedy to przy danej prędkości zmienia mi na 4kę ale mi to nie odpowiada bo zaraz zaczynam wytracać prędkość, też przy wyprzedzaniu, jadąc na 4ce i wciskając odłączenie odrazu jest redukcja do 3ki,więc kilka sekund przed jestem manewrem jestem już gotowy . No trzeba się nauczyć używać tej funkcji.

"the lifestyle you have ordered is out of stock"

długi
Posty: 36
Rejestracja: 10 maja 2016, 18:43
Auto: 4R 3rd 3.4 V6
Kontakt:

Re: właściciele 3.4 v6

Post autor: długi »

No to zachodnia flanka obstawiona bo ja z pod Krakowa :mrgreen:

Cenna podpowiedź z tym czujnikiem. Owszem "engine check" powinien świecić pod warunkiem że "ktoś" nie wykasował błędu :evil: Także obowiązkowy punkt do sprawdzenia.
Faktycznie przy takim wyprzedzaniu OVD to piękna sprawa :wink:
Staszek a ty na jakich kołach śmigasz? Tak żebym miał porównanie z tym spalaniem.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: właściciele 3.4 v6

Post autor: Rokfor32 »

Komp nie wykryje uwalonej sondy - jeżeli ta działa byle jak. Znaczy jak daje głupie wskazania - ale cokolwiek zmienia te wskazania. Wykryje natychmiast przerwany obwód podgrzewania sondy - a to akurat nie ma większego wpływu na pracę silnika, szczególnie pod obciążeniem.

Skaner diagnostyczny OBD2, i trzeba popatrzeć na odczyty sondy. W tym modelu już je ładnie wyświetla.

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: właściciele 3.4 v6

Post autor: szulbor »

Ja na dynamike nie narzekam, raczej zwawo sie zbiera, co do spalania 20l gazu 15-16benzynki. Ale to raczej wina prawej nogi i kol.

Grzechu ten z "zenonami" to moj A czemu pytasz?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 22
Rejestracja: 29 lut 2016, 01:27
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Kontakt:

Re: właściciele 3.4 v6

Post autor: Grzechu »

Widzialem niedawno wystawiony 4R 3gen z xenonami z lokalizacja w Warszawie.

A jakie masz xenony ? Bo zastanawiam sie jak u siebie lampy usprawnic, zeby dalway wiecej swiatla. Jak na razie to wrzucilem night breaker H7, ale pewnie mozna zrobic to lepiej.

długi
Posty: 36
Rejestracja: 10 maja 2016, 18:43
Auto: 4R 3rd 3.4 V6
Kontakt:

Re: właściciele 3.4 v6

Post autor: długi »

Do mojego poprzedni właściciel włożył xenony i dają radę. Jutro mogę zerknąć co to jest i dam znać. Okazuje się jednak że z nimi to nie taka prosta sprawa, ponieważ żeby przeszły przegląd i co najważniejsze kontrole drogowe muszą mieć system który je pozycjonuje (przy włączeniu świateł ksenony idą w górę a później opadają do właściwej pozycji) oraz spryskiwacze. Ja oczywiście nie mam ani tego, ani tego.

ODPOWIEDZ