Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 11:17
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 kwie 2017, 23:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2016, 18:43
Posty: 36
Lokalizacja: Myślenice
Auto: 4R 3rd 3.4 V6
Witam wszystkich, mam pytanie do właścicieli 3rd.
Jak pisałem w poprzednim poście parę dni temu nabyłem 4runnera 3rd 3.4 limited. Od razu zauważyłem że z mocą chyba coś nie tak(w porównaniu do jeep xj 4.0 180hp). Odejście słabiutkie, ciężko wchodzi na obroty. Mam focusa 1.6 100hp i zbiera się zdecydowanie lepiej. Gdzieś znalazłęm jak ktoś z Was pisze że przy dociśnięciu zostają ślady na asfalcie. Czyli można :mrgreen: Ja natomiast nawet na mokrym asfalcie przy teoretycznie słabej przyczepności opon MT nie jestem w stanie doprowadzić do zerwania przyczepności. Jak to wygląda u was, bo nie wiem czy zgłębiać temat, czy pogodzić się z tym że jest ociężały i już. Teraz mi wpadło do głowwy, może wizyta na hamowni coś by wyjaśniła?
Kolejna sprawa to spalanie. Po mieście nie miałem okazji sprawdzić( za szybko wylądował u mechanika :( ), ale w trasie cały czas 100 na tempomacie - 15L :shock: . Wszystko rozumiem, pojemność, waga, opony MT 33' - to wszystko razem robi swoje ale to chyba lekka przesada. I znowu pytanie jak u Was?

Grzechu, czy u Ciebie nadal utrzymuje się spalanie poniżej 10L na trasie?

Pozdrawiam wszystkich


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwie 2017, 9:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lut 2016, 2:27
Posty: 21
Lokalizacja: Szczecin
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Hej

U mnie wyglada to zdecydowanie lepiej.
Mam zalozone opony BFG Urban terrain, czyli powinny trzymac dobrze na czarnym. Z zerwaniem przyczepnosci jesli naped tylko na tyl to problemu nie ma na suchym (raz przypadkowo baczka wykrecilem - zupelnie sie nie spodziewalem w tamtym momencie), na mokrym jeszcze latwiej. Z dolaczonym przodem jeszcze nie zerwalem. Przy mocniejszym dosciinieciu gazu auto przyspiesza bardzo sprawnie.
Przy zalaczonym ECT (power), gdzie automat ciagnie obroty wyzej nie mam problemu z tym, zeby odstawic wiekszosc osobowek na swiatlach.

spalanie ciezko powiedziec, gdyz zainstalowalem instalacje gazowa.
Poki byla tylko benzyna to przy ciaglym 130-140 na trasie spalanie bylo ok 10L, na gazie jest ok 12 (prawie puste auto) -14 (4 osoby + bagaze)
Na miescie to juz zalezy jak sie docisnie - ale w gazie sie w ok 20L zamykam.
Czasem profilaktycznie jezdze na benzynie, ale wtedy ciezko ocenic spalanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwie 2017, 21:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2016, 18:43
Posty: 36
Lokalizacja: Myślenice
Auto: 4R 3rd 3.4 V6
Czyli dobrze mi się wydawało. Co prawda o spalaniu takim jak Twoje raczej muszę zapomnieć przy moich oponach ale mimo wwszystko jest za duże.
Wspomniałeś że ECT ciągnie obroty. Czyli opuźnia zmianę biegu na wyższy, tak? Czym w takim razie jest przycisk na dżwigni od skrzyni automatycznej, bo myślałem że to właśnie on za to odpowiada?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwie 2017, 22:21 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15221
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ten z boku jest od napędów. Pamiętaj że masz duże koła MT dlatego Pan przesuwał kawałki zderzaka.
Przyjazd na sprzedaż auta z totalnie pustą butlą to też przejaw dbania inaczej o samochód. Zgasł mi jak wyjechałem z podnośnika - a tak gaz pewnie się skończył.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwie 2017, 3:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lut 2016, 2:27
Posty: 21
Lokalizacja: Szczecin
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Na dzwigni od skrzyni biegow jest przycisk overdrive (OVD). Jesli jest wcisniety, skrzynia nie uzywa 4tego biegu - kontrolka zapalona na tablicy.
Tak, ECT opoznia zmiane biegu na wyzszy, taka mniej ekonomiczna jazda, za to wrazenia lepsze.
Jesli masz wersje z centralnym dyfrem, to na dzwigni od napedow jest przycisk 2H/4H - dolaczanie/rozlaczanie przedniego napedu bez blokady.

Czy to jest ten 4R z wrzuconymi xenonami z Wa-wy?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwie 2017, 10:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2016, 18:43
Posty: 36
Lokalizacja: Myślenice
Auto: 4R 3rd 3.4 V6
Ok, ale w jakim celu odłącza 4 bieg?
Tak, mam centralny dyfer i załączanie już sobie obczaiłem.
Niestety cosik mi nie działa i nie mogę sobie oblukać waszych fotek, ale z opisu wydaję mi się że jestem trzecim bratem bliźniakiem z Tobą i Staszkiem :mrgreen:
Tak, ten z czerwonymi ślepiami, które nie wiem jak przejdą sprawdzian spotkania z drogówką :? ale przynajmniej widoczność jest ok.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwie 2017, 12:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15221
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Kolega Długi ma wersję z centralnym dyfrem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwie 2017, 12:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2015, 16:15
Posty: 102
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 4Runner 5VZ-FE
U mnie spalanie się kręci w granicach 10l/100km na trasie wg wskazań komputera. Siedzi u mnie blokada centralnego dyferencjału. Te odłączanie (ECT), to jak czytałem na forum 4Runnera w USA, jak ciągniesz przyczepę cięższą to zalecają używanie tego, ale po robocie przeczytam w instrukcji i dopiszę. Jak ktoś z okolic Wrocławia to może jakiś spocik? ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwie 2017, 13:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lut 2016, 2:27
Posty: 21
Lokalizacja: Szczecin
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Na forum 4R anglojezycznym znalazlem informacje, ze czujnik O2 moze powodowac wieksze spalanie i ogolnie nie takie jak trzeba zachowanie silnika. Nie jestem mechanikiem i tu moze ktos madrzejszy by ten pomysl skrytykowal.

Ja ze Szczecina, ale jesli bede gdzies w poblizu to milo by bylo podpatrzyc patenty.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwie 2017, 13:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2015, 7:23
Posty: 53
Lokalizacja: Luton, UK
Auto: Honda crv mk1 :) i lj78
Przy uszkodzonej sondzie powinna się zapalić kontrolka "engine check"

Ja używam odłączenia 4 biegu przy podjazdach, kiedy to przy danej prędkości zmienia mi na 4kę ale mi to nie odpowiada bo zaraz zaczynam wytracać prędkość, też przy wyprzedzaniu, jadąc na 4ce i wciskając odłączenie odrazu jest redukcja do 3ki,więc kilka sekund przed jestem manewrem jestem już gotowy . No trzeba się nauczyć używać tej funkcji.

"the lifestyle you have ordered is out of stock"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwie 2017, 22:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2016, 18:43
Posty: 36
Lokalizacja: Myślenice
Auto: 4R 3rd 3.4 V6
No to zachodnia flanka obstawiona bo ja z pod Krakowa :mrgreen:

Cenna podpowiedź z tym czujnikiem. Owszem "engine check" powinien świecić pod warunkiem że "ktoś" nie wykasował błędu :evil: Także obowiązkowy punkt do sprawdzenia.
Faktycznie przy takim wyprzedzaniu OVD to piękna sprawa :wink:
Staszek a ty na jakich kołach śmigasz? Tak żebym miał porównanie z tym spalaniem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwie 2017, 7:23 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5795
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Komp nie wykryje uwalonej sondy - jeżeli ta działa byle jak. Znaczy jak daje głupie wskazania - ale cokolwiek zmienia te wskazania. Wykryje natychmiast przerwany obwód podgrzewania sondy - a to akurat nie ma większego wpływu na pracę silnika, szczególnie pod obciążeniem.

Skaner diagnostyczny OBD2, i trzeba popatrzeć na odczyty sondy. W tym modelu już je ładnie wyświetla.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwie 2017, 19:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2014, 21:29
Posty: 165
Lokalizacja: Warszawa/Płock
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Ja na dynamike nie narzekam, raczej zwawo sie zbiera, co do spalania 20l gazu 15-16benzynki. Ale to raczej wina prawej nogi i kol.

Grzechu ten z "zenonami" to moj A czemu pytasz?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 kwie 2017, 2:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lut 2016, 2:27
Posty: 21
Lokalizacja: Szczecin
Auto: 4R III gen LTD 3,4V6
Widzialem niedawno wystawiony 4R 3gen z xenonami z lokalizacja w Warszawie.

A jakie masz xenony ? Bo zastanawiam sie jak u siebie lampy usprawnic, zeby dalway wiecej swiatla. Jak na razie to wrzucilem night breaker H7, ale pewnie mozna zrobic to lepiej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 kwie 2017, 12:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2016, 18:43
Posty: 36
Lokalizacja: Myślenice
Auto: 4R 3rd 3.4 V6
Do mojego poprzedni właściciel włożył xenony i dają radę. Jutro mogę zerknąć co to jest i dam znać. Okazuje się jednak że z nimi to nie taka prosta sprawa, ponieważ żeby przeszły przegląd i co najważniejsze kontrole drogowe muszą mieć system który je pozycjonuje (przy włączeniu świateł ksenony idą w górę a później opadają do właściwej pozycji) oraz spryskiwacze. Ja oczywiście nie mam ani tego, ani tego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group