Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 23:38
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 19 cze 2016, 11:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2015, 0:52
Posty: 28
Nie potrafię, bo pewno się da, odpowietrzyć układu hamulcowego.
Wymieniłem wszystkie przewody i poległem na odpowietrzaniu... Ciągle powietrze...
Wymieniłem wkład pompy hamulcowe, reparaturka...zonk , ciągle powietrze
Odpowietrzaniu tak, najpierw główny przewód na rozdzielaczu z tyłu, tam jest dużo powietrza i podał niekiedy robi się twardszy, potem koła wiadomo od najdalszego ale po włączeniu silnika podał hamulca wpada i znowu powietrze.
Nie ma nigdzie wycieków.
Nie ruszałem ani cylindrów ani szczęk...
Co robić, jak żyć....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 cze 2016, 8:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Posty: 477
Lokalizacja: 3miasto
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Na drugiej stronie masz info jak odpowietrzyc pompe.
Moze pomoze :)
http://docdro.id/fK53nCz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 cze 2016, 7:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2015, 0:52
Posty: 28
W moim przypadku są 3 miejsca gdzie może być problem, zapowietrzona pompa, źle podpięte przewody hamulcowe na przednim rozdzielaczu, na prawym kole i jeszcze uszkodzony zawór lspv. Przewody hamulcowe wymieniłem na nowe, nigdzie nie ma wycieków, Pompa hamulcowa z nowymi tłokami i uszczelniaczem.
Tak sobie myślę czy źle podpięte przewody hamulcowe mają znaczenie tj. Z tyłu mam dobrze bo robiłem patrząc na stary układ ale przód mogłem pomylić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 cze 2016, 8:48 
Offline
Komisja Rewizyjna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 23:22
Posty: 2156
Lokalizacja: Warszawa
Auto: kdj95
Skąd jesteś? Może podjedziesz do jakiegoś warsztatu żeby ktoś spojrzał?
Korektor siły hamowania odpowietrzyłeś?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 cze 2016, 21:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2015, 0:52
Posty: 28
Tuco pisze:
Skąd jesteś? Może podjedziesz do jakiegoś warsztatu żeby ktoś spojrzał?
Korektor siły hamowania odpowietrzyłeś?


No właśnie ściągnę mechanika do mnie bo nie chcę ryzykować wyjazdu bez hamulców :D

Kolejność była taka:
1. odpowietrzenie korektora
2. odpowietrzenie kół począwszy od najdalszego
- hamulec trochę twardszy ale po odpaleniu silnika wpadł aż do podłogi - i tak za każdym razem.

????


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 cze 2016, 22:26 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15222
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
A może pompę źle poskładałeś. Sprawdzałeś czy nie jest wytarta?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 cze 2016, 8:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2015, 0:52
Posty: 28
Za pierwszym razem nie dotykałem pompy, jak ją zdemontowałem to bez rozbierania ją założyłem.
Potem wymieniłem w niej bebechy na nowe i jakby trochę lepiej ale cały czas nie potrafiłem odpowietrzyć.
Idę do fachowca...dam mu zarobić... ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 cze 2016, 12:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2015, 0:52
Posty: 28
Nie poddaję się i walczę dalej...ale pozostała mi tylko nadzieja...
Pompę sprawdziłem, trzyma cisnienie - spiąłem na krótko króćce pompy i zapompowałem - hamulec twardy i trzyma więc jest OK.
Potem wpompowałem strzykawką płyn do przewodów - najpierw przód potem tył - zawsze powietrze uciekało i jak juz nie było powietrza to poskręcałem i dupa znowu podłoga...
Powiedzcie mi czy ma znaczenie który przewód wchodzi do zaworu lspv - powiedzmy że zawór lspv ma wejścia góra i dół i który przewód ma iść na górę a który na dół?
aaa...probowałem odpowietrzać grawitacyjnie i spox niby przeleciało ale pedał podłoga...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 cze 2016, 12:28 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Przyłącza do LSPV oczywiście nie sa obojętnie jak. Oczyść zawór - są tam oznaczenia gdzie który przewód.

Ale - jeżeli byś pomylił przewody - to pedał nie wpada w podłogę - schodzi do połowy (czyli skok JREDNEJ sekcji) - i od połowy jest już dębowy (bo druga sekcja to wtedy tylko rurka do lspv). Auto oczywiście nie hamuje.

Temat dwa - na bębnach z tyłu masz ustawiony poprawnie samoregulator? Jeżeli nie - to za każdym razem sprężyny Ci ścisną szczęki całkowicie - a to o wiele za dużo, żeby za jednym naciśnięciem pedału hamulca napełnić cylinderek roboczy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 lip 2016, 23:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2015, 0:52
Posty: 28
Ja sie poddałem i 4runnerek trafił do mechanika. Dzisiaj dzwonił że auto gotowe. Na moje pytanie ile mnie to bedzie kosztowało padła odp. części to nic ale wiedza w tym przypadku bedzie robiła kwotę :-) już sie boję, ciekawe co było, może zdradzi co było nie tak.
Nie omieszkam się z Wami podzielić tą tajemną wiedzą. ....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 cze 2017, 5:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sty 2008, 8:09
Posty: 251
Lokalizacja: t.o
Wymienil linie hamulcowe na te od toyoty I wszystko gotowe. Tez temat przerabialem w 2gen, problemem byly linie hamulcowe robione maszynka do lini hamulcowych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group