[r150f] Skrzynia wyje
Moderator: luk4s7
[r150f] Skrzynia wyje
Hej,
Skrzynia biegow na zimnym oleju wyje. Na cieplym cichnie, ale dalej wyje.
Reduktor mam na Neutralnym i wyje na biegach 1,2,3 i 5(po cichu) nastomiast 4 definitywna cisza.
Wcisniecie sprzegła powoduje bezwzgledną cisze
Podczas wymiany ileju na dnie skrzyni byly opiłki (podobne do tych co sa na korkach od mostów)
W oleju nie blyszały gwiadzdy jak w bezchmurna noc.
Olej mam zalany 75w90 GL5. Biegi zmieniają sie bez problemów (czyt. poToyotowemu)
Specialnie sie tym nie przejmuje, ale zastanawiam sie czy:
A przyzwyczaic sie do wycia i spokojnie dożyc 67 roku zycia ?
B juz zamowic r150f rebuild kit z marlin crawler'a i wyciagac skrzynie ?
Pozdrawiam
Skrzynia biegow na zimnym oleju wyje. Na cieplym cichnie, ale dalej wyje.
Reduktor mam na Neutralnym i wyje na biegach 1,2,3 i 5(po cichu) nastomiast 4 definitywna cisza.
Wcisniecie sprzegła powoduje bezwzgledną cisze
Podczas wymiany ileju na dnie skrzyni byly opiłki (podobne do tych co sa na korkach od mostów)
W oleju nie blyszały gwiadzdy jak w bezchmurna noc.
Olej mam zalany 75w90 GL5. Biegi zmieniają sie bez problemów (czyt. poToyotowemu)
Specialnie sie tym nie przejmuje, ale zastanawiam sie czy:
A przyzwyczaic sie do wycia i spokojnie dożyc 67 roku zycia ?
B juz zamowic r150f rebuild kit z marlin crawler'a i wyciagac skrzynie ?
Pozdrawiam
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [r150f] Skrzynia wyje
Kupić R151F z możliwie najmłodszego hila.
Kit naprawczy to łożyska i uszczelniacze - i tyle. niestety - w tej skrzynce jedno z łożysk to rolki bezpośrednio na wałku choinki - żaden kit nie naprawi zużycia w tym miejscu - a efekt jak opisałeś (cisza na czwórce) wskazuje właśnie na uszkodzenie łożysk choinki.
Kit naprawczy to łożyska i uszczelniacze - i tyle. niestety - w tej skrzynce jedno z łożysk to rolki bezpośrednio na wałku choinki - żaden kit nie naprawi zużycia w tym miejscu - a efekt jak opisałeś (cisza na czwórce) wskazuje właśnie na uszkodzenie łożysk choinki.
Re: [r150f] Skrzynia wyje
Skrzynia biegów z taką usterką sie nagle spektakularnie rozpadnie ?
Mam troche czasu jeszcze i pare tysiecy km na znalezienie innej ?
W jakich rocznikach,modelach i silnikach szukac skrzyn r151f ?
Mam troche czasu jeszcze i pare tysiecy km na znalezienie innej ?
W jakich rocznikach,modelach i silnikach szukac skrzyn r151f ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [r150f] Skrzynia wyje
Nie rozpadnie się spektakularnie - po prostu im dłużejj pojeździ - tym mniej sensowna będzie ewentualna naprawa. A jeżeli wyje tylko trochę - to jeszcze długo tak może
Hil z manualną skrzynką pięciobiegową - nie było innej opcji, tylko R151F. Ja sobie kiedyś takową zanabyłem za drobne, z przebiegiem 18 tysi km Jako eksponat na półke do magazynu. kiedyś na bank się przyda ...
Hil z manualną skrzynką pięciobiegową - nie było innej opcji, tylko R151F. Ja sobie kiedyś takową zanabyłem za drobne, z przebiegiem 18 tysi km Jako eksponat na półke do magazynu. kiedyś na bank się przyda ...
Re: [r150f] Skrzynia wyje
Nie wierze ze to takie proste
Sprawdz czy dobrze mysle. Kupuje skrzynie z modelu 2.5 3.0 d4d 2006-2013 5bieg.
O taka:
http://allegro.pl/toyota-hilux-2006-2-5 ... 55842.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lącze to poźniej o tak:
dzwon skrzyni 3vze + skrzynia man 5bieg 2006-2013 3.0 2.5 d4d + reduktor 3vze
1. Wielowypust tarczy sprzegla 3vze bedzie pasowal do wielowupystu skrzyni d4d ?
2. Wielowypust reduktora 3vze bedzie pasował do wielowypustu skrzyni d4d ?
3. Umiejscowienie lewarka zmiany biegów ? Trafi w otwór ?
4. Lewarek reduktora jest na skrzyni biegów w d4d. Ja mam lewarek bezposrednio na reduktorze. Jak to rozwiazac ? Zaslepic ?
5. Dzwon z 3vze bedzie przykrecalny do skrzyni z d4d ?
6. Reduktor z 3vze bedzie przykrecalny do skrzyni z d4d ?
7. Dlugosc calego zespolu sie nie zmieni ? Waly beda pasowac ?
Sprawdz czy dobrze mysle. Kupuje skrzynie z modelu 2.5 3.0 d4d 2006-2013 5bieg.
O taka:
http://allegro.pl/toyota-hilux-2006-2-5 ... 55842.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lącze to poźniej o tak:
dzwon skrzyni 3vze + skrzynia man 5bieg 2006-2013 3.0 2.5 d4d + reduktor 3vze
1. Wielowypust tarczy sprzegla 3vze bedzie pasowal do wielowupystu skrzyni d4d ?
2. Wielowypust reduktora 3vze bedzie pasował do wielowypustu skrzyni d4d ?
3. Umiejscowienie lewarka zmiany biegów ? Trafi w otwór ?
4. Lewarek reduktora jest na skrzyni biegów w d4d. Ja mam lewarek bezposrednio na reduktorze. Jak to rozwiazac ? Zaslepic ?
5. Dzwon z 3vze bedzie przykrecalny do skrzyni z d4d ?
6. Reduktor z 3vze bedzie przykrecalny do skrzyni z d4d ?
7. Dlugosc calego zespolu sie nie zmieni ? Waly beda pasowac ?
Re: [r150f] Skrzynia wyje
chcesz przepłacić dwukrotnie za skrzynię.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [r150f] Skrzynia wyje
Jest takie proste właśnie - ale z jednym kroczkiem więcej: do przełożenia jest również adapter reduktora - czyli ten odcinek korpusu skrzyni od żeliwnego plastra w tył. Jednocześnie przekłada sie element wybierajacy biegi (one mają identyczny kształt, ale różnią się długością między konkretnymi aplikacjami, zależnie od umiejscowienia wybieraka biegów).
Wszystko pasi bolt on, wielowypusty również. Również długość wałka sprzęgłowego jest jak trzeba (z dokładnością chyba do 3 mm).
Reduktor oczywiście musi być z 4R - ale jak kupisz cały napęd z hila - to możesz wszystkie bebechy poprzekładać do korpusu 4R, zostawiając jedynie ori wałki wodzików (ze względu na top shift).
I - jak Tuco pisze - chcesz przepłacić ponad dwukrotnie ...
Wszystko pasi bolt on, wielowypusty również. Również długość wałka sprzęgłowego jest jak trzeba (z dokładnością chyba do 3 mm).
Reduktor oczywiście musi być z 4R - ale jak kupisz cały napęd z hila - to możesz wszystkie bebechy poprzekładać do korpusu 4R, zostawiając jedynie ori wałki wodzików (ze względu na top shift).
I - jak Tuco pisze - chcesz przepłacić ponad dwukrotnie ...
Re: [r150f] Skrzynia wyje
Aukcje tylko dla zdjec umiescilem. ..ale dobrze ze mowicie o cenie tez.
To teraz rozumiem ze to bedzie wygladac tak:
dzwon z 3VZE + R151F z hiluxa D4D (zielone zaznaczenie) + adapter reduktora 3VZE (tam gdzie lewarek) + reduktor z 3VZE
Potrzeba mi jedynie tego zielonego fragmentu, cala reszta idzie z moich pozostalych gratów. Teraz dobrze to widze ?
To teraz rozumiem ze to bedzie wygladac tak:
dzwon z 3VZE + R151F z hiluxa D4D (zielone zaznaczenie) + adapter reduktora 3VZE (tam gdzie lewarek) + reduktor z 3VZE
Potrzeba mi jedynie tego zielonego fragmentu, cala reszta idzie z moich pozostalych gratów. Teraz dobrze to widze ?
Re: [r150f] Skrzynia wyje
Teraz dopiero doczytuje..czyli potrzebny jest jednak adapter reduktora tylko po to zeby zabrac ten "element wybierajacy biegi"Rokfor32 pisze: Jednocześnie przekłada sie element wybierajacy biegi (one mają identyczny kształt, ale różnią się długością między konkretnymi aplikacjami, zależnie od umiejscowienia wybieraka biegów)
Jednym slowem potrzebuje skrzyni biegów od d4d bez dzwona i reduktora.
Musi byc skrzynia + adapter reduktora z lewarkiem.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [r150f] Skrzynia wyje
Nie musi - bo te elementy użyjesz ze swojej. Ale i tak nie jesteś w stanie kupić skrzynki z hila bez tego adaptera ...
Fizycznie potrzebujesz tylko to - co zaznaczyłeś na zielono. Realnie kupujesz jak na focie - cały taki podzespół. Odkręcasz co zbędne, zakładasz swoje - i masz prawie nówkę sztukę skrzynię w cenie około tysiaka.
Z tą różnicą - że R151F - a nie R150F. Różnią się delikatnie przełożeniami pierwszego i drugiego biegu, 3,4 i 5 mają takie same przełożenia. 1 i 2 są wolniejsze w wersji dla diesla.
Fizycznie potrzebujesz tylko to - co zaznaczyłeś na zielono. Realnie kupujesz jak na focie - cały taki podzespół. Odkręcasz co zbędne, zakładasz swoje - i masz prawie nówkę sztukę skrzynię w cenie około tysiaka.
Z tą różnicą - że R151F - a nie R150F. Różnią się delikatnie przełożeniami pierwszego i drugiego biegu, 3,4 i 5 mają takie same przełożenia. 1 i 2 są wolniejsze w wersji dla diesla.