Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 paź 2018, 6:31
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 sty 2015, 19:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2012, 14:13
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 4Runner
W prawym przednim kole coś zaczęło mi skrzypieć. Rozebrałem co trzeba i na 99% efektem skrzypienia jest suchość na styku półosi i piasty. Półoś przechodzi przez piastę poprzez mosiężne(?) tuleje. Wysypała się uszczelka, wypłukało smar i zaczęło jęczeć.
Teraz pytanie - jaki jest dopuszczalny luz półosi w piaście? Jak to zmierzyć kiedy półoś jest przy przegubie trochę grubsza?
Kiedy wszystko jest poskładane, łapiąc ręką za półoś daje się wyczuć niewielki luz półosi w piaście. Tak ma być, czy tak ma nie być?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2015, 22:30 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1859
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
jak wyciągniesz półoś

nasuń miedziną tulejkę i sprawdź luz - ma być ledwo wyczuwalny jeśli większy lepiej wymienić a koszt nie duży bo tulejka coś koło 100 zł kosztuje - oczywiście wymień uszczelniacze i sprawdź stan łożysk szkoda robić dwa razy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sty 2015, 23:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2012, 14:13
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 4Runner
Dzięki, tak też zrobię.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 sty 2015, 9:25 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Serwisówka podaje wartości tego luzu - ale praktycznie tulejkę się wymienia w ciemno w dwudziestoletnim aucie :wink:

Ale - zwróć uwage, że są dwa rodzaje. W starszych LC jest szersza tulejka, i żadnych uszczelniaczy. W młodszych - tulejka jest krutsza, a za nią (wewnątrz czopa piasty) siedzi uszczelniacz. Ta druga opcja jest 3x droższa :wink: Sa jeszcze wersje z łożyskiem igiełkowym zamiast brązowej tulejki - niektóre J8 tak miały na przykład.

Tulejka praktycznie jest do wymiany również wtedy - kiedy poleci uszczelniacz półosi (ten wewnątrz pochwy mostu). To znaczy - przyspieszone szczeźnięcie tego uszczelniacza na 99% wywołane jest właśnie nadmiernym luzem w tulejce.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 sty 2015, 14:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2012, 14:13
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 4Runner
Wszystko mi się zgadza niestety. Do wymiany obie strony - tulejki i uszczelniacze. Same uszczelniacze ponad 200 PLN za stronę.
Jakaś alternatywa dla ASO przy zakupach?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 sty 2015, 20:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Posty: 2784
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GRJ120
Wyprawa4x4 - najlepszy sklep dla nszych toyot


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2015, 13:34 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ja zwykle zakładam tulejki starego typu, również do młodszych modeli. Nie ma większego znaczenia, że się odrobina smaru przedostanie do wnętrza czopa piasty - a skoro w starszych modelach przez 30 lat tak działało - to w młodszych tez może :wink:

Taki zestaw - czyli tulejka plus uszczelniacz półosi kosztuje wtedy ok. 200 zeta na stronę (tulejka półtorej stówy, 50 uszczelniacz). Starcza to na kolejne 15- 20 lat, więc nie uważam, że to jakoś mega drogo :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2015, 14:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2012, 14:13
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 4Runner
Rokfor32 pisze:
Ja zwykle zakładam tulejki starego typu, również do młodszych modeli. Nie ma większego znaczenia, że się odrobina smaru przedostanie do wnętrza czopa piasty - a skoro w starszych modelach przez 30 lat tak działało - to w młodszych tez może :wink:

Taki zestaw - czyli tulejka plus uszczelniacz półosi kosztuje wtedy ok. 200 zeta na stronę (tulejka półtorej stówy, 50 uszczelniacz). Starcza to na kolejne 15- 20 lat, więc nie uważam, że to jakoś mega drogo :wink:


Na pewno będą pasować?
Jesteś w stanie podać numery części?
U mnie tulejki są dwie - zewnętrzna i wewnętrzna (bliżej uszczelniacza) i nie są sprzedawane jako komplet. Na zdjęciu opisane jako (4WD) *Bushing.

Obrazek

Zamówiłem tylko wewnętrzną zakładając mniejsze zużycie zewnętrznej. Zewnętrzna - 130 zeta (jedna strona oczywiście) :cry: .
200 zeta za stronę jawi się jako taniość nad taniościami...

MaxLux pisze:
Wyprawa4x4 - najlepszy sklep dla nszych toyot

Sprawdzałem. Nie mają. Ale z tego co oglądałem to chyba mają to o czym pisze Rokfor32.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2015, 16:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
A - IFS ... :wink: To deko inna sprawa, bo mi się jakoś zaklinowało we łbie, że mowa o sztywnym przednim moście :wink:

Przy ifs uszczelniacz prawdopodobnie dobierzesz aftermaketowy, zerknij w katalog CORTECO. Tulejki - serwis. Ale - przy IFS reżim luzu na tulejkach nie jest tak po prawdzie tak wysoki - jak przy sztywnym moscie. Nie ma tam oleju - to i nie ma co wycieknąć, a uszczelniacz chroni jedynie przed błotem te panewki :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2015, 17:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2012, 14:13
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 4Runner
Rokfor32 pisze:
A - IFS ... :wink: To deko inna sprawa, bo mi się jakoś zaklinowało we łbie, że mowa o sztywnym przednim moście :wink:

No tośmy się dogadaliśmy :)
Cytuj:
Przy ifs uszczelniacz prawdopodobnie dobierzesz aftermaketowy, zerknij w katalog CORTECO.

Nima, nima, nigdzie nima... :cry: Poddaję się.
Cytuj:
Tulejki - serwis. Ale - przy IFS reżim luzu na tulejkach nie jest tak po prawdzie tak wysoki - jak przy sztywnym moscie. Nie ma tam oleju - to i nie ma co wycieknąć, a uszczelniacz chroni jedynie przed błotem te panewki :wink:

To może tylko na koniec podpowiedz, jaki smar ma tam być?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2015, 20:12 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Niezbyt gęsty. Całkiem dobrze sprawdza się ten z dwusiarczkiem molibdenu - czyli taki, jak się do przegubów stosuje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2015, 20:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2012, 14:13
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 4Runner
OK, dzięki za pomoc.
Pozdróvko!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 sty 2015, 9:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Posty: 475
Lokalizacja: 3miasto
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Jestem na podobny etapie. Mam wyjeta poloske z zwrotnicy, wymienilem oslony gumowe.
Dopiero poznaje ta konstrukcje. Jakie zadanie ma spelniac ta tuleja mosiezna na przegubie ?

Przegub jest dlugi, a moment przekazywany jest dopiero na jego koncu. Ta tulejka ociera o cos ?
To jest panewka smarowana smarem molibdenowym ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 sty 2015, 10:56 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1859
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
tulejka ma wymuszać osiowość przegubu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 lut 2015, 13:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2012, 12:40
Posty: 17
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Auto: 4runner II Gen.
U mnie mam taki problem, że pojawia się luz na wejściu półosi do piasty, na tyle duży że półoś podczas jazdy aż wpada w mocne drgania(siedząc samochodzie trochę przypomina to jakieś mocne chrobotanie / lub jakby coś nie mogło się zazębić) Jaki może być problem że wyrabiają mi się te tuleje w zwrotnicach co pół roku? Za pierwszysm razem nowe w serwisie wymienione, pojeździłem pół roku... Za drugim razem kupiłem używane półośki i zwrotnice, podmieniłem... pół roku. teraz mam znowu to samo. Sprzęgiełka manualne, auto podniesione 2 cale. Wcześniej miałem 4runnera z automatycznymi sprzęgiełkami bez liftu i nigdy nie miałem takiego problemu :/ Może ktoś miał podobny problem i podpowie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group