Jakie kapturki?
Moderator: luk4s7
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Jakie kapturki?
Kochani przekopałem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój dylemat. Zmniejszałem ostatnio ciśnienie powietrza w kołach i zauważyłem że każdy z kapturków chroniący zaworki jest inny. Ma to istotny wpływ na utrzymanie właściwego poziomu ciśnienia w kołach i jak się okazało różnice w jego poziome są może nieduże ale są. Jak każdy się orientuje ma to istotny wpływ na poziom bezpieczeństwa podczas hamowania oraz równomierne zużywanie się gumy w poszczególnych kołach. Nie wiem też czy istotnym jest materiał z którego wykonane są kapturki , moje są czarne , niektóre w prążki , niektóre gładkie. Wiem że można się zaopatrzyć w takie w zielonym kolorze, czy można mieć nadzieję że te zielone lepiej chronią. Są też takie kapturki wykonane z metalu , czy sprawdzają się w naszych warunkach drogowych? Ostatnia kwestia , czy stosujecie kapturki które wewnątrz są zaopatrzone w gumowy oring. Jak wiecie podczas jazdy występuje siła odśrodkowa która działa na elementy wewnątrz zaworka wentyla i może powodować jego otwieranie. W motocyklu stosuję takie kapturki z oringiem i rzeczywiście ciśnienie nie ucieka, ale może w samochodzie ten problem nie jest tak istotny ze względu na to że wentyl nie jest w pionie tylko odchylony w bok co może zmniejsza siłę odśrodkową i może jest ona pomijalna. Oczywiście wiem że można pozbyć się tego problemu całkowicie wymieniając wentyle na takie kątowe , aby mechanizm zaworka ustawiony był prostopadle do osi obrotu koła.
Re: Jakie kapturki?
Zielone kapturki stosuje się celem identyfikacji że opony zostały napełnione azotem coby nie uzupełniać powietrzem. Tak zeznał spec od opon jak zapytałem czemu zmienił mi kapturki na zielone.Nie sądzę aby lepiej chroniły notabene od razu zmieniłem na czarne , przeca wiem co mam w środku i będę nadzorował ewentualne napełnianie. Ja od kilku lat stosowałem wyłącznie azot i nigdy nie pojawił się problem z ciśnieniem, w tym roku jako że nie miałem okazji samemu dokonać zmiany ogumienia, opony zostały napełnione powietrzem i zauważyłem, że faktycznie są różnice w ciśnieniu w poszczególnych oponach. Wydaje mi się jednak, że w związku z faktem że jesteś motocyklistą jak ja masz na tym punkcie delikatne skrzywienie , bowiem nie pamiętam aby zdarzyło mi się wyjechać motocyklem gdziekolwiek bez sprawdzenia ciśnienia i ewentualnej korekty a w aucie tego nie robię, no chyba że dłuższa wycieczka taka powyżej 500 km. Zastosuj kapturki analogiczne jak w moto (z uszczelnieniem) i zobacz czy problem zniknie.