Tylny most
Moderator: luk4s7
Re: Tylny most
Czy teraz oprócz naprawy -wymiany odpowietrznika należy wymienić te uszczelnienie gdzie jest wyciek ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Tylny most
oczyść most z oleju , pojeździj chwile i samo się wyjaśni.
paweł
paweł
- Jake
- Moderator
- Posty: 2457
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Tylny most
Uuuuu, 4R ma odpowietrzenia mostów w formie kapturków bez wyprowadzenia weżyków wyżej? Fatalny pomysł... Czy ten kapturek działa jako zawór zwrotny? Jak mosty sa zabezpieczone przed nalaniem sie do środka wody przy zanurzeniu powyżej owego kapturka?
- Jake
- Moderator
- Posty: 2457
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Tylny most
Kompletuje zestaw do zrobienia odpowietrzen, mam juz przewód, tlumiki hałasu i gotowa wycieta, wygieta i pomalowana blaszke. Zostaje kwestia pasowania przeciwnych końców. Przedni i tylny most maja gwinty. Wykrecilem fabryczny odpowietrznik i zmierzylem gwint, wyszło mi M10x1,0 i faktycznie taka nakrętka ładnie nakręca się na niego. Teraz doczytałem rade rolkosa ze to jest 1/8", czyli de facto gwint o srednicy ok 9.9mm. Niby blisko ale jednak nie to samo, to który w końcu?
Zastanawiam sie tez nad odpowietrzeniem skrzyni R151F, czy jest to do zrobienia bez jej opuszczania i jak najłatwiej podłaczyc tam wężyk pneumatyczny 8mm, bo z tego co wiem, odpowietrznik jest tam wciskany a nie wkrecany...
PS. Swoja droga zabija mnie nazewnictwo w systemie imperialnym, ktos mi potrafi wytłumaczyc dlaczego gwint 1/8" NIE MA srednicy 1/8" tylko ponad 3 razy większą?? Widac to na obrazku ponizej na przykladzie gwintu NPT:
Zastanawiam sie tez nad odpowietrzeniem skrzyni R151F, czy jest to do zrobienia bez jej opuszczania i jak najłatwiej podłaczyc tam wężyk pneumatyczny 8mm, bo z tego co wiem, odpowietrznik jest tam wciskany a nie wkrecany...
PS. Swoja droga zabija mnie nazewnictwo w systemie imperialnym, ktos mi potrafi wytłumaczyc dlaczego gwint 1/8" NIE MA srednicy 1/8" tylko ponad 3 razy większą?? Widac to na obrazku ponizej na przykladzie gwintu NPT:
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Tylny most
A dodatkowo - 1/8" NPT to nie to samo co G1/8".
Oba stożkowe, ale jeden ma 27 a drugi 28 zwojów na cal ...
I oba mają inny nieco skok, niż M10x1
Oba stożkowe, ale jeden ma 27 a drugi 28 zwojów na cal ...
I oba mają inny nieco skok, niż M10x1
- Jake
- Moderator
- Posty: 2457
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Tylny most
Minal rok, wiele sie zmienilo, zdoktoryzowalem sie z gwintów rurowych, odpowietrzniki zastąpiłem złaczkami pneumatycznymi, a wezyki wyprowadziłem pod maske. Ale nie o tym chciałem.
Na przegladzie wyszło, ze słabo hamuje mi prawy tylny hamulec, szybka diagnoza i okazuje sie, ze szczęki są dobrze nasmarowane,a wnetrze bebna pieknie zabezpieczone antykorozyjnie. Cieknie uszczelniacz na półosi. Nie na tyle by olej wypływał na zewnatrz, ale w środku jest tłusto. No i teraz pytanie czy wystarczy wymienic wewnetrzny usczelniacz ktore jest wewnatrz pochwy mostu, a przy okazji duzy o-ring miedzy tarcza kotwiczna a pochwa. Czy trzeba tez wyprasowac lozyska i wymienic tez zewnetrzne? Szczeki do wymiany, to oczywiste, zreszta i tak sa w ok 50% zuzyte, wiec nie boli jakos bardzo.
Na przegladzie wyszło, ze słabo hamuje mi prawy tylny hamulec, szybka diagnoza i okazuje sie, ze szczęki są dobrze nasmarowane,a wnetrze bebna pieknie zabezpieczone antykorozyjnie. Cieknie uszczelniacz na półosi. Nie na tyle by olej wypływał na zewnatrz, ale w środku jest tłusto. No i teraz pytanie czy wystarczy wymienic wewnetrzny usczelniacz ktore jest wewnatrz pochwy mostu, a przy okazji duzy o-ring miedzy tarcza kotwiczna a pochwa. Czy trzeba tez wyprasowac lozyska i wymienic tez zewnetrzne? Szczeki do wymiany, to oczywiste, zreszta i tak sa w ok 50% zuzyte, wiec nie boli jakos bardzo.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Tylny most
łożysko do wymiany.
Przeciek powoduje wypłukanie z niego smaru - na razie masz je więc smarowane olejem z mostu, ale jak uszczelnisz - to łożysko padnie ekspresowo.
Przeciek powoduje wypłukanie z niego smaru - na razie masz je więc smarowane olejem z mostu, ale jak uszczelnisz - to łożysko padnie ekspresowo.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2457
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Tylny most
Logiczna uwaga. Dzieki. No to juz jak półos na prase, to przy okazji tarcza kotwiczna do piaskowania i malowania proszkowego. A jak juz zlewac olej z dyfra to od razu moznaby obie strony zrobic. To moze jeszcze by bebny pomalować... Nastepna robota na tydzien sie widze szykuje. Najwiekszy problem - garaz jest za waski zeby wyjac polosie z auta stojacego w srodku. A po wyjeciu polosi na zewnatrz jest ciezko wjechac do garazu bez nich