Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 11 gru 2018, 5:01
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 14 mar 2018, 14:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 986
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Zaoszczęciłeś 84 zł i nie masz pewności że masz wszystko tak jak trzeba. Polemizowałbym czy było warto ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2018, 14:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Zestaw chyba kosztuje mniej. Nie pamiętam teraz.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2018, 15:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Posty: 478
Lokalizacja: 3miasto
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Rokfor32 pisze:
Ten pierścień można użyć ponownie, ale jak się go nie uszkodzi - a żeby tak było trzeba go szybko i równomiernie podgrzać. Wtedy sam spadnie.

https://youtu.be/G2dPG4anuWk
Trzeba mieć wprawę ;) Naprawdę spada sam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2018, 15:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 307
Lokalizacja: Żywiec
Jak jak robiłem jakiś czas temu, chyba koło roku, to kupiłem zestaw u Kylona. Wszystko pasowało idealnie i działa bez problemu.
Jak chcesz tanie części to zamiast toyoty kup sobie ładę nive, tam części oryginały kosztują po kilkadziesiąt złotych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2018, 16:25 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Tak dla porządku - Corteco to nie firma produkująca uszczelniacze, ino brand "pakowacza". W pudełkach pod tym brandem udaje się znaleźć i dokładnie to - co pakuje fabryka w pudełka z napisem "genuine parts" - i różnej jakości zamienniki. Uszczelniacze NOK akurat dosyć często bywają jako "corteco" - acz czy akurat w tym przypadku - to nie wiem.

W tym konkretnym przypadku (uszczelniacz zewnętrzny pochwy mostu) ja nie stosuje programowo oryginałów. Bo przewidziano tam uszczelniacze w metalowej obudowie - niekoniecznie udaje się je zainstalować tak, żeby nie było przecieku właśnie po obudowie. A przy tym kosztują zupełnie nieadekwatną cenę.

Dlatego programowo instaluję tam zwykłe uszczelniacze nitrylowe - take po 2 zeta. Miękkie, w całości oblane "gumą". Idea jest - że lepiej je wymienić nawet po każdej imprezie w terenie (bo wymienia sie je całkiem łatwo) - niż modlić się, żeby oryginał wytrzymał kolejną wizytę w błocie. Praktyka natomiast pokazuje - że wymiany nie wymagają wcale - w sensie nie częściej niż oryginały. A ponieważ te uszczelniacze pracują nie po półosi bezpośrednio - a po tulejce, tej osadzanej skurczowo - to nawet jak by nastąpiło uszkodzenie powierzchni uszczelniania, to nie robi to problemu w serwisowaniu.

Co inne natomiast np. uszczelnienia wału silnika. Tam jak uszczelniacz wytnie rowek w wale, to w zasadzie wał jest do wymiany. Oszczędzanie na uszczelniaczach, w takich przypadkach, jest więc pomysłem głupim.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2018, 21:36 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ideą wymiany jest chyba zrobienie tego tak aby starczało na długo. Tu widzę ideą jest rozbieranie po każdej imprezie. Mi by się nie chciało. Przejechałem siedemdziesiątką parę dziur z błotem i owszem wymieniałem szczęki często ale nie uszczelniacze. Na serwisie też mam trochę tych aut i raz zrobiony tył starcza na dość długo. Taki sam uszczelniacz z metalowym kołnierzem jest stosowany prawie we wszystkich Toyotach ale jak widać świat się myli bo trzeba stosować lepsze i wymieniać co chwilę a nie raz na kilkadziesiąt tysi kilometrów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2018, 0:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Posty: 478
Lokalizacja: 3miasto
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Obrazek
Obrazek


Załączniki:
29196406_557557214642952_6021646845955014656_n.jpg [96.46 KiB]
Pobrany 21 razy
29178084_557557177976289_354735874556035072_n.jpg [98.14 KiB]
Pobrany 21 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2018, 0:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Posty: 478
Lokalizacja: 3miasto
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Obrazek
Obrazek


Załączniki:
29243589_557557184642955_2524618223681273856_n.jpg [76.3 KiB]
Pobrany 21 razy
29186447_557557237976283_7044165833420963840_n.jpg [102.89 KiB]
Pobrany 21 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2018, 0:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Posty: 478
Lokalizacja: 3miasto
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Rokfor32 pisze:
Tak dla porządku - Corteco to nie firma produkująca uszczelniacze, ino brand "pakowacza". W pudełkach pod tym brandem udaje się znaleźć i dokładnie to - co pakuje fabryka w pudełka z napisem "genuine parts"

Potwierdzam zdjęciami ;) NOK jest w pudelkach corteco, wiec to samo co Toyota sprzedaje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2018, 8:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Zatem w tym przypadku jest ok ale do silnika i wielu innych miejsc to zupełnie inne uszczelniacze dużo gorszej jakości.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2018, 8:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
kylon pisze:
Ideą wymiany jest chyba zrobienie tego tak aby starczało na długo. Tu widzę ideą jest rozbieranie po każdej imprezie. Mi by się nie chciało. Przejechałem siedemdziesiątką parę dziur z błotem i owszem wymieniałem szczęki często ale nie uszczelniacze. Na serwisie też mam trochę tych aut i raz zrobiony tył starcza na dość długo. Taki sam uszczelniacz z metalowym kołnierzem jest stosowany prawie we wszystkich Toyotach ale jak widać świat się myli bo trzeba stosować lepsze i wymieniać co chwilę a nie raz na kilkadziesiąt tysi kilometrów.


Nie zrozumiałeś.

Takie jest założenie - żeby w razie czego mieć pod ręką te uszczelniacze, a w wersji oblanej gumą wymienia sie je łatwo i bez spuszczania sie nad precyzyjnym osadzaniem. Zawsze siadają poprawnie . Praktyka pokazała natomiast - że nie wymienia sie ich częściej, niż fabryczne.

Przyglądnij się konstrukcji tego elementu - jak jest wszystko jak trzeba, to ten uszczelniacz nie ma styku z syfem. Pracuje z jednej strony z olejem mostu - z drugiej z zamkniętą przestrzenią przy zakrytym łożysku.

Zakładam ten system od paru dobrych lat, i jeszcze nie robiłem ponownej wymiany chyba w żadnym aucie. A zdecydowałem sie właśnie po zabawie z oryginałami, jak dwa albo trzy razy musiałem poprawiać, bo ciekło po obudowie. Bo zadra od ściągania, korozon, krzywo nakładane. A tam nie może cieknąć - olej przenika do łożyska, i wypłukuje smar.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2018, 9:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
No ok. Nic mi nie cieknie. Nie robi się zadra od zdejmowania ani krzywo się nie zakłada. Trzeba to robić tak aby nie było poprawek. Teraz też sakładamy ARB-a na przód w J7. W założonym tyle miesiąc temu nic nie cieknie. Auto używane zgodnie z przeznaczeniem i to bardzo. Zakładam od razu poprawne zakładanie a nie takie co wymaga poprawek. No tak już mam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2018, 13:30 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ja też osadzam uszczelniacze na przyrządzie, jak robię to w warsztacie - ale auta nie są już nowe, i wielu grzebało w nich poprzednio. Z różnymi efektami. Temu wole zakładać te uszczelniacze jak opisałem - bo nie mam potem z nimi problemów.

Podobnie z uszczelniaczami wałka ataku w mostach - też zamiast fabrycznego stosuje tam zamiennik - ale już nie taki po 2 zeta. Z Corteco są dostępne identycznie zbudowane, z tą dodatkowa wargą z czoła - ale tez w całości oblane gumą. I kosztują połowę ceny fabrycznego. A w tym miejscu nie ma że boli - jak auto w błocie jeździ - nic tam długo nie wytrzymuje, bo jest bezpośredni kontakt uszczelniacza z piachem.

Natomiast reduktor - tam idą zawsze genuiny. Nie ma dobrej alternatywy. To samo przedni most (J7, J8) - tam musza być bardzo miękkie uszczelniacze półosi, bo nakładają się luzy od przegubu, i twarde uszczelniacze popuszczają, mimo że nie są wytarte.

Po prostu dobrze jest do tematu podchodzić racjonalnie :wink: Toyota miewała kontrowersyjne rozwiązania - skoro da się (czasami) to zastąpić sensowniejszym, szczególnie w lepszej cenie - to ja nie widzę przeciwwskazań :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 mar 2018, 12:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2011, 12:59
Posty: 478
Lokalizacja: 3miasto
Auto: rav4 3sfe, 4runner 3vze
Pytanie mam:
Łożysko ma bardzo luźne pasowanie gdy wprasowuje je w całą tarcze kotwiczną(piastę).
Praktycznie wchodzi bez oporów. Tak ma być ? Jestem w stanie wyjąć je praktycznie bez użycia prasy. Wystarczy nałożyć tarcze kotwiczną z łożyskiem na oś i ciężarem tarczy kotwicznej delikatnie rękoma stuknąć i łożysko powoli wychodzi.

To celowo tak ma być ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 mar 2018, 12:37 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Tak. Ciasno na półośce, i pływająco w piaście.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group