Hamulce DBA - wow!

Moderator: luk4s7

Jj
Posty: 30
Rejestracja: 07 sty 2011, 22:26
Auto: Hilux
Kontakt:

Hamulce DBA - wow!

Post autor: Jj »

Witam,

miesiąc temu wymieniłem tarcze hamulcowe i klocki w Hilu (3.0@2009) . Wybór padł na DBA i klocki Hawk Performance LTS. Jestem pod wrażeniem. Klocki nie pylą na czarno, a skuteczność hamowania wzrosła o 16% (wg. wydruku ze stacji diagnostycznej, w porównaniu z wynikiem z tej samej stacji na oryginalnych tarczach przy okazji przeglądu @15kkm dwa lata temu). Czyli przy hamowaniu ze 100 km/h na suchym asfalcie stoję w miejscu, gdzie na oryginalnych hamulcach miałbym jeszcze grubo powyżej 30 km/h.

Było trochę kombinowania, bo wg. konfiguratora DBA tarcze do hila nie pasują do mojego hila. Ale te od FJ cruisera leżą jak ulał (DBA2716X). W 3.0 montowane są tarcze 319 mm.

Zabawa kosztowała 1200 pln netto. Graty kupione w sklepie brakes.pl Polecam.

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Hamulce DBA - wow!

Post autor: STACHU »

no impresive :shock:

daj znaka po czasie jak ze zużyciem eksploatacyjnym....

ja niestety na szybko zmieniałem jakieś 3 mce temu i ori wsadziłem za podobne pieniądze.... szkoda :oops:

Awatar użytkownika
qberus
Posty: 876
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Auto: Hilux

Re: Hamulce DBA - wow!

Post autor: qberus »

U mnie zdecydowanie w planach. "Niestety" moje oryginały są jeszcze w bardzo przyzwoitym stanie więc trochę muszę jeszcze na nich pojeździć. Będę musiał mniej silnikiem hamować to doczekam się szybciej :lol:
Jj pisze:... skuteczność hamowania wzrosła o 16% (wg. wydruku ze stacji diagnostycznej, w porównaniu z wynikiem z tej samej stacji na oryginalnych tarczach przy okazji przeglądu @15kkm dwa lata temu)
pomiar był robiony też na nowych klockach ?

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Hamulce DBA - wow!

Post autor: czobi »

aja z duma :mrgreen: hamuje jak na classic oryginal przystalo niczym tankowiec - dlugo i be pospiechu

Jj
Posty: 30
Rejestracja: 07 sty 2011, 22:26
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Hamulce DBA - wow!

Post autor: Jj »

qberus pisze:
pomiar był robiony też na nowych klockach ?
Nowe klocki i tarcze, ułożone wg. zaleceń producenta: 8 delikatnych hamowań, 2 mocne i chłodzenie przez 15 minut bez zatrzymywania.

Jj
Posty: 30
Rejestracja: 07 sty 2011, 22:26
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Hamulce DBA - wow!

Post autor: Jj »

Po taplaniu w błotku na TLC Pomaga wziąłem się za czyszczenie hamulców. I było z czego je myć. Przy okazji dzielę się wynikami pomiarów zużycia, o które pytał Stachu powyżej.

12 kkm, głównie Wawa, dwie trasy po 1700 km, kilkaset kilometrów z 1 tonową przyczepą, kilka wypraw w błoto (po każdej obowiązkowe mycie tarcz ze wszystkich stron). Tarcze cieńsze o 0,11 mm; klocków zeszło 1,8 mm z początkowych 11. W tym tempie tarcz powinno starczyć na 120 kkm, a klocków na 55 kkm.

dzikus1200
Posty: 103
Rejestracja: 12 lip 2010, 11:03
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Hamulce DBA - wow!

Post autor: dzikus1200 »

Ostatnio na skrzyżowaniu wymusił mi pierwszeństwo samochód i musiałem awaryjnie hamować. Nacisnąłem z całej siły na hamulec a Hilux mimo tego jechał do przodu i ciężko mi było go zatrzymać a nie było wcale ślisko. Pedał hamulca zachowywał się jak z gąbki :evil: Chyba pora przyjrzeć się hamulcom. Też tak macie ???
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marcinvvv
Posty: 460
Rejestracja: 22 sie 2010, 03:57
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Hamulce DBA - wow!

Post autor: marcinvvv »

dzikus1200 pisze:Ostatnio na skrzyżowaniu wymusił mi pierwszeństwo samochód i musiałem awaryjnie hamować. Nacisnąłem z całej siły na hamulec a Hilux mimo tego jechał do przodu i ciężko mi było go zatrzymać a nie było wcale ślisko. Pedał hamulca zachowywał się jak z gąbki :evil: Chyba pora przyjrzeć się hamulcom. Też tak macie ???
Pozdrawiam
czasami tak :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Hamulce DBA - wow!

Post autor: Kwieczor »

owszem tak
seryjne hamulce służą do spowalniania tego pojazdu
:)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hamulce DBA - wow!

Post autor: Rokfor32 »

Albo pozapiekane zaciski. Nowe hile nie sa wrażliwe na różnicę w sile hamowania na stronach osi - i nie rzuca kierownicą w takiej sytuacji.

W moim 4R, na mniejszych tarczach i mniejszych zaciskach - za to przy większych i szerszych kapciach - i podobnej masie - hample bez problemu blokują koła.

Co nie znaczy, że auto się chętnie zatrzymuje :wink:

Różnica jest, jak czasem po wjeździe na czarne nie chce mi się dopompowywać opon, i jadę na niskim ciśnieniu. Wtedy - jak hamuje awaryjnie - to lepiej żeby ten za mną miał odpowiedni dystans ... :mrgreen:

ODPOWIEDZ