Hamulce DBA - wow!
Moderator: luk4s7
Hamulce DBA - wow!
Witam,
miesiąc temu wymieniłem tarcze hamulcowe i klocki w Hilu (3.0@2009) . Wybór padł na DBA i klocki Hawk Performance LTS. Jestem pod wrażeniem. Klocki nie pylą na czarno, a skuteczność hamowania wzrosła o 16% (wg. wydruku ze stacji diagnostycznej, w porównaniu z wynikiem z tej samej stacji na oryginalnych tarczach przy okazji przeglądu @15kkm dwa lata temu). Czyli przy hamowaniu ze 100 km/h na suchym asfalcie stoję w miejscu, gdzie na oryginalnych hamulcach miałbym jeszcze grubo powyżej 30 km/h.
Było trochę kombinowania, bo wg. konfiguratora DBA tarcze do hila nie pasują do mojego hila. Ale te od FJ cruisera leżą jak ulał (DBA2716X). W 3.0 montowane są tarcze 319 mm.
Zabawa kosztowała 1200 pln netto. Graty kupione w sklepie brakes.pl Polecam.
miesiąc temu wymieniłem tarcze hamulcowe i klocki w Hilu (3.0@2009) . Wybór padł na DBA i klocki Hawk Performance LTS. Jestem pod wrażeniem. Klocki nie pylą na czarno, a skuteczność hamowania wzrosła o 16% (wg. wydruku ze stacji diagnostycznej, w porównaniu z wynikiem z tej samej stacji na oryginalnych tarczach przy okazji przeglądu @15kkm dwa lata temu). Czyli przy hamowaniu ze 100 km/h na suchym asfalcie stoję w miejscu, gdzie na oryginalnych hamulcach miałbym jeszcze grubo powyżej 30 km/h.
Było trochę kombinowania, bo wg. konfiguratora DBA tarcze do hila nie pasują do mojego hila. Ale te od FJ cruisera leżą jak ulał (DBA2716X). W 3.0 montowane są tarcze 319 mm.
Zabawa kosztowała 1200 pln netto. Graty kupione w sklepie brakes.pl Polecam.
Re: Hamulce DBA - wow!
no impresive
daj znaka po czasie jak ze zużyciem eksploatacyjnym....
ja niestety na szybko zmieniałem jakieś 3 mce temu i ori wsadziłem za podobne pieniądze.... szkoda
daj znaka po czasie jak ze zużyciem eksploatacyjnym....
ja niestety na szybko zmieniałem jakieś 3 mce temu i ori wsadziłem za podobne pieniądze.... szkoda
Re: Hamulce DBA - wow!
U mnie zdecydowanie w planach. "Niestety" moje oryginały są jeszcze w bardzo przyzwoitym stanie więc trochę muszę jeszcze na nich pojeździć. Będę musiał mniej silnikiem hamować to doczekam się szybciej
pomiar był robiony też na nowych klockach ?Jj pisze:... skuteczność hamowania wzrosła o 16% (wg. wydruku ze stacji diagnostycznej, w porównaniu z wynikiem z tej samej stacji na oryginalnych tarczach przy okazji przeglądu @15kkm dwa lata temu)
Re: Hamulce DBA - wow!
aja z duma hamuje jak na classic oryginal przystalo niczym tankowiec - dlugo i be pospiechu
Re: Hamulce DBA - wow!
Nowe klocki i tarcze, ułożone wg. zaleceń producenta: 8 delikatnych hamowań, 2 mocne i chłodzenie przez 15 minut bez zatrzymywania.qberus pisze:
pomiar był robiony też na nowych klockach ?
Re: Hamulce DBA - wow!
Po taplaniu w błotku na TLC Pomaga wziąłem się za czyszczenie hamulców. I było z czego je myć. Przy okazji dzielę się wynikami pomiarów zużycia, o które pytał Stachu powyżej.
12 kkm, głównie Wawa, dwie trasy po 1700 km, kilkaset kilometrów z 1 tonową przyczepą, kilka wypraw w błoto (po każdej obowiązkowe mycie tarcz ze wszystkich stron). Tarcze cieńsze o 0,11 mm; klocków zeszło 1,8 mm z początkowych 11. W tym tempie tarcz powinno starczyć na 120 kkm, a klocków na 55 kkm.
12 kkm, głównie Wawa, dwie trasy po 1700 km, kilkaset kilometrów z 1 tonową przyczepą, kilka wypraw w błoto (po każdej obowiązkowe mycie tarcz ze wszystkich stron). Tarcze cieńsze o 0,11 mm; klocków zeszło 1,8 mm z początkowych 11. W tym tempie tarcz powinno starczyć na 120 kkm, a klocków na 55 kkm.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 12 lip 2010, 11:03
- Auto: Hilux
- Kontakt:
Re: Hamulce DBA - wow!
Ostatnio na skrzyżowaniu wymusił mi pierwszeństwo samochód i musiałem awaryjnie hamować. Nacisnąłem z całej siły na hamulec a Hilux mimo tego jechał do przodu i ciężko mi było go zatrzymać a nie było wcale ślisko. Pedał hamulca zachowywał się jak z gąbki Chyba pora przyjrzeć się hamulcom. Też tak macie ???
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Hamulce DBA - wow!
czasami takdzikus1200 pisze:Ostatnio na skrzyżowaniu wymusił mi pierwszeństwo samochód i musiałem awaryjnie hamować. Nacisnąłem z całej siły na hamulec a Hilux mimo tego jechał do przodu i ciężko mi było go zatrzymać a nie było wcale ślisko. Pedał hamulca zachowywał się jak z gąbki Chyba pora przyjrzeć się hamulcom. Też tak macie ???
Pozdrawiam
Re: Hamulce DBA - wow!
owszem tak
seryjne hamulce służą do spowalniania tego pojazdu
seryjne hamulce służą do spowalniania tego pojazdu
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hamulce DBA - wow!
Albo pozapiekane zaciski. Nowe hile nie sa wrażliwe na różnicę w sile hamowania na stronach osi - i nie rzuca kierownicą w takiej sytuacji.
W moim 4R, na mniejszych tarczach i mniejszych zaciskach - za to przy większych i szerszych kapciach - i podobnej masie - hample bez problemu blokują koła.
Co nie znaczy, że auto się chętnie zatrzymuje
Różnica jest, jak czasem po wjeździe na czarne nie chce mi się dopompowywać opon, i jadę na niskim ciśnieniu. Wtedy - jak hamuje awaryjnie - to lepiej żeby ten za mną miał odpowiedni dystans ...
W moim 4R, na mniejszych tarczach i mniejszych zaciskach - za to przy większych i szerszych kapciach - i podobnej masie - hample bez problemu blokują koła.
Co nie znaczy, że auto się chętnie zatrzymuje
Różnica jest, jak czasem po wjeździe na czarne nie chce mi się dopompowywać opon, i jadę na niskim ciśnieniu. Wtedy - jak hamuje awaryjnie - to lepiej żeby ten za mną miał odpowiedni dystans ...