Hilux - a przyczepa

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
jjb
Posty: 258
Rejestracja: 08 sty 2009, 10:29
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Hilux - a przyczepa

Post autor: jjb »

Pytanie trochę na poboczu tematu - czy ktoś ostatnio upgrade'ował prawo jazdy kategorii B do B+E. Chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda w praktyce?

pozdrawiam

jjb

Awatar użytkownika
Alban
Posty: 591
Rejestracja: 17 cze 2010, 21:58
Auto: HDJ 100

BJ 40
Kontakt:

Re: Hilux - a przyczepa

Post autor: Alban »

Zadaj konkretne pytanie...

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Hilux - a przyczepa

Post autor: Kwiatec »

jjb pisze:Pytanie trochę na poboczu tematu - czy ktoś ostatnio upgrade'ował prawo jazdy kategorii B do B+E. Chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda w praktyce?

pozdrawiam

jjb
kokretnie to idziesz na normalny kurs na przyczepę i zdajesz pełny egzamin. jeśli chcesz miec tylko przyczepę do osobówki to polecam ci zrobić od razu c bo niewiele drożej a więcej mozliwości daje a załatwia od razu B+E :)

sprytnypavel
Posty: 42
Rejestracja: 02 lis 2013, 13:55
Auto: HI-taczka-LUX 2.5 (2008)
Kontakt:

Re: Hilux - a przyczepa

Post autor: sprytnypavel »

Odgrzewam temat.

Ćwiczył ktoś holowanie tzw. "motylem holowniczym" posiadając jedynie kategorię B?

Jak do takiego tematu podchodzą niebieskie służby i ViaToll?
Hilux max masa całkowita 2,7t + plaskacz 1,8t = 4,5tony ?

Osobiście pasuje mi interpretacja, że jest to holowanie pojazdu -hol sztywny. A więc 30km/h teren zabudowany i 60km/h teren niezabudowany, zakaz autostrad itp.
Nie chce mi się robić dodatkowych kategorii, żeby kilka razy w roku znajomemu przewieść rajdówkę. Na linie ciągałem wiele samochodów i to na dość długich dystansach, nigdy niebiescy się nie przyczepili. Ciekawe czy tak samo potraktowali by motyla? Moim zdaniem motyl to zdecydowanie bezpieczniejsze holowanie, ale mogę się mylić.

ar2r
Posty: 63
Rejestracja: 16 paź 2014, 05:18

Re: Hilux - a przyczepa

Post autor: ar2r »

Via toll dosyc jasno pow 3.5 tony musi byc.

sprytnypavel
Posty: 42
Rejestracja: 02 lis 2013, 13:55
Auto: HI-taczka-LUX 2.5 (2008)
Kontakt:

Re: Hilux - a przyczepa

Post autor: sprytnypavel »

ar2r pisze:Via toll dosyc jasno pow 3.5 tony musi byc.
Jeśli miałbyś rację, to krokodyle atakowaliby mnie gdybym na linie ciągną np byle punto bo suma mas przekroczy 3,5t. W mojej okolicy każdy, komu padnie fura na trasie dzwoni do mnie i go ściągam na linie. Nigdy się nie zdarzyło by jakakolwiek służba mnie zaatakowała, a sporo mam takich kursów na koncie.
Poza tym ciągnięcie auta na "sznurku" to spore ryzyko, często zabieram swojego kierowcę, żeby siedział w holowanym aucie, bo to wymaga jednak specyficznego doświadczenia (wspomagania są martwe, szyby zaparowane...).

Mi chodzi o legalność i ewentualną odpowiedzialność przed ubezpieczycielem w razie wożenia czegoś na "motylu". Wyścigówka włóczona na motylu z zasady jest niesprawna- OC jest, a aktualny przegląd to abstrakcja. Jeśli da się to prawnie zakwalifikować jako hol sztywny to jestem kontent :mrgreen:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Hilux - a przyczepa

Post autor: kpeugeot »

myślę że się nie da
raczej zostaniesz potraktowany jak z przyczepą

po drugie chyba w Polsce nadal nie można używać motyla do holowania - tak było kilka lat temu i chyba się nie zmieniło

dlatego tyle lawet pomyka :)

ODPOWIEDZ