Amortyzatory - kiedy wymieniać
Moderator: luk4s7
AMORTYZATORY - KIEDY WYMIENIAĆ
->
Z tematu POZIOM OBSŁUGI ASO - > http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... 4&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
Wydzielam wątek nt amorów
Pozdr
IR
Z tematu POZIOM OBSŁUGI ASO - > http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... 4&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
Wydzielam wątek nt amorów
Pozdr
IR
Amortyzatory - kiedy wymieniać
No dobra ...wymieniłem dzis gumy w amorach i tak naprawdę jedna klasyfikowała się do wymiany natychmiast, natomiast reszta ok chociaż takie wrażenie niektóre sprawiały
CDN
CDN
Re: Poziom obsługi ASO
Wczoraj dowiedziałem się że czeka mnie to samoNorick pisze:No dobra ...wymieniłem dzis gumy w amorach i tak naprawdę jedna klasyfikowała się do wymiany natychmiast, natomiast reszta ok chociaż takie wrażenie niektóre sprawiały
CDN
Ile powinien wytrzymać zawias przy umiarkowanej eksploatacji auta? U mnie po 110kkm zaczyna już bujać jak na kolejce górskiej
Re: Poziom obsługi ASO
To chyba dobry wynik biorąc pod uwagę gwarancje amortyzatorów na 30-40 tyś km Czy wy oczekujecie niezawodności pojazdu przez całe jego życie Wszelkiego rodzaju gumy zawsze się będą wybijać i właśnie po to są stworzone.
Re: Poziom obsługi ASO
dzizas to super wynik te 110Kkm...ja mam 30 tysi i amory ok 70% ale wszystkie w miare równe (gumy pomijam)
Jest to coś czego ja nigdy nie osiągne
Jest to coś czego ja nigdy nie osiągne
Re: Poziom obsługi ASO
Jeśli robiłeś test na stacji kontroli to zazwyczaj jest on wykonywany metodą Eusama i skoro wykazał ci 70% to oznacza że masz amortyzator w b.dobrej kondycji , wartość 100% uzyska tylko element sztywny. Dla samochodów terenowych powinno się ten wskaźnik powiększyć o 5-10% ponieważ stacje zestrojone są na auta osobowe. A gumy no cóż zużywają się .
Re: Poziom obsługi ASO
wynik pomiarów amortyzatorów trzeba brać z pewnym przymrożeniem oka bo..
w zależności od tego jakie masz ciśnienie w oponach.. taki będziesz miał wynik
jeżeli zrobisz trochę kilometrów i zagrzejesz opony, to ciśnienie wzrośnie a za tym też i wynik pomiaru
jeżeli zrobisz to na zimnych oponach (noc na parkingu ASO) i wjedziesz na pomiar.. będziesz miał inny wynik
najlepszym pomiarem jest własna dupohamownia
ta najszybciej mówi kiedy kończą się amorki
w zależności od tego jakie masz ciśnienie w oponach.. taki będziesz miał wynik
jeżeli zrobisz trochę kilometrów i zagrzejesz opony, to ciśnienie wzrośnie a za tym też i wynik pomiaru
jeżeli zrobisz to na zimnych oponach (noc na parkingu ASO) i wjedziesz na pomiar.. będziesz miał inny wynik
najlepszym pomiarem jest własna dupohamownia
ta najszybciej mówi kiedy kończą się amorki
Re: Poziom obsługi ASO
Dlaqtego mówię że amory bez zarzutu
Heniu Cię kopne...ja naprawdę jestem zadowolony z Dobinsona...mogę grzać tam gdzie inni miękną
Pojechałem na szarpaki bo stwierdzono wyciek w jednym amorze...a ja mam zabezpieczone wszystko z róznymi plamami stąd mój sceptyzm
I nawet jesli to jest 70% rzeczywistego zużycia to uważam że przy moim trybie jazdy po 30 tysiach i tak jest ok
A gumy gorzej wyglądały z zewnątrz niż w rzeczywistości
Heniu Cię kopne...ja naprawdę jestem zadowolony z Dobinsona...mogę grzać tam gdzie inni miękną
Pojechałem na szarpaki bo stwierdzono wyciek w jednym amorze...a ja mam zabezpieczone wszystko z róznymi plamami stąd mój sceptyzm
I nawet jesli to jest 70% rzeczywistego zużycia to uważam że przy moim trybie jazdy po 30 tysiach i tak jest ok
A gumy gorzej wyglądały z zewnątrz niż w rzeczywistości
Re: Poziom obsługi ASO
Niby racja, tyle, że swego czasu pomykałem służbową RAV4 I rocznik 1999 po lifcie. Jak ją oddawałem, miała 175 kkm i amortyzatory były bez zastrzeżeń, jedyne co w tym czasie wymieniono to parę razy klocki + raz tarcze...kylon pisze:To chyba dobry wynik biorąc pod uwagę gwarancje amortyzatorów na 30-40 tyś km Czy wy oczekujecie niezawodności pojazdu przez całe jego życie Wszelkiego rodzaju gumy zawsze się będą wybijać i właśnie po to są stworzone.
Jak pisałem - auto było służbowe, 2.0 benzyna 128km; jeździło do odcięcia, hamowało z kopnięcia, bez zwalniania na muldach, wjeżdżało pod knajpę po schodach, przejeżdżało mniejsze i większe rowy...
Albo to był tak udany model, albo wtedy zawieszenie jakoś inaczej robione było.
I żeby nie było - nie byłem wyjątkiem - kumpel jeździł 98 (I przed liftowa) i amory wymieniał przy 200 kkm, a we flocie łącznie było ich około 25 i te, które się nie rozbiły przed 150 kkm to chyba żadna amorów w tym czasie nie miała wymienianych!
Re: Amortyzatory - kiedy wymieniać
Naszła mnie konieczność zmiany amorków z tyłu bo leją ... zasłużonych .
W związku z tym, że tył jest bez liftu to oprócz ori są wynalazki typu Kayaba, Sachs, Monroe ... Ktoś już przerabiał ten temat? Jakieś sugestie?
W związku z tym, że tył jest bez liftu to oprócz ori są wynalazki typu Kayaba, Sachs, Monroe ... Ktoś już przerabiał ten temat? Jakieś sugestie?
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: Amortyzatory - kiedy wymieniać
Monroe jest amorkiem na chwilę, taka niskobudżetowa opcja i nie polecałbym. Kayaba- wynalazkiem bym tego nie nazwał i spokojnie zapodał do serii.
Re: Amortyzatory - kiedy wymieniać
To i ja się podłącze pod temat. Mój Hilux stoi u blacharza a potem będę jechał go oddać do warsztatu na przegląd i wymianę kilku rzeczy, niestety mam kompletnie wylane amortyzatory z tyłu i muszę wymienić je tam na miejscu bo muszę zabrać parę ciężkich gratów po drodze. Zawias z tyłu jest fabryczny..co mu zapodać Kyb, Sachs za (ok 130pln/ szt) czy lepiej przepłacić za org Totyoty (275 pln/szt)?
Re: Amortyzatory - kiedy wymieniać
A więc będzie Kayaba choć o dziwo tańsza niż Monroe (cena w IC)... no chyba, że ori będzie miało jakąś znośną cenę .
Re: Amortyzatory - kiedy wymieniać
u mnie też będzie Kayaba po zniżkach 112 zł/szt
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: Amortyzatory - kiedy wymieniać
Kayaba montowana jest na pierwszy montaż w Toyotach. A polityka cenowa była już nieraz przedmiotem dyskusji na forum- więc po co znów . Mam przykład ze swojego strucla- świece żarowe w ASO kosztują w okolicach 120 zł/szt, te same Denso poza serwisem udało mi się kupić bez ceregieli w cenie 35 zł/szt.