wieszaki resorow

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 68
Rejestracja: 12 sty 2011, 01:41
Auto: Hilux DLX KC 2,5 "09
Kontakt:

Re: wieszaki resorow

Post autor: Iwo »

A czy koledzy policzyliście w jakiej kwocie może się zamknąć lift przodu i tyłu? Czy z potrzebnych elentów natył stosujemy wieszaki i amorki a na przód spręzyny i amorki? Czy coś jeszcze trzeba doliczyć? Obecnie niemam czasu, ale też mnie to czeka, więc jestem ciekaw finanych kosztów,

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: wieszaki resorow

Post autor: Kwieczor »

Iwo pisze:A czy koledzy policzyliście w jakiej kwocie może się zamknąć lift przodu i tyłu? Czy z potrzebnych elentów natył stosujemy wieszaki i amorki a na przód spręzyny i amorki? Czy coś jeszcze trzeba doliczyć? Obecnie niemam czasu, ale też mnie to czeka, więc jestem ciekaw finanych kosztów,

Pozdrawiam
licząc klasę budżetową:
- wieszaki 800
- amory tył 1000 - 1200
- amory przód 1200 - 1600
- sprężyny przód 600 - 800

w zasadzie to zamyka sprawę, o ile nie chcesz przy okazji lub nie musisz bo się wyrobiły wymieniać tulei i innych gum, poza tymi w zestawie z amorami.
razem części zamykasz się w 4500 do tego robocizna (wymiana + geometria)
przy lifcie do 2 cali podobno nie trzeba nic przedłużać - wszystkie przyłącza robią fabryczne.

aha - przy okazji można zanabyć budżetowe rurki do odpowietrzeń mostów i skrzyni ;)

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: wieszaki resorow

Post autor: Heniu »

Mały update

Wieszaki przynajmniej Superior niestety już 845 zł/kpl

Amortyzatory tył od 330 zł/szt (+ 50mm)
Amortyzatory przód od 450 zł/szt z wymiennymi tulejami pod łoże sprężyny co daje nam możliwość zastosowania ich zarówno do oryginalnych sprężyn lub + 50 mm

To chyba najtańsza opcja

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18032
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: wieszaki resorow

Post autor: kylon »

To ja poproszę w starej cenie bo czekam i czekam :wink:

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 68
Rejestracja: 12 sty 2011, 01:41
Auto: Hilux DLX KC 2,5 "09
Kontakt:

Re: wieszaki resorow

Post autor: Iwo »

Ok, nie jest to zatem majątek. Pytanie czy warto? Dużo jest dzielniejszy po takim zabiegu?

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: wieszaki resorow

Post autor: Kwieczor »

Iwo pisze:Ok, nie jest to zatem majątek. Pytanie czy warto? Dużo jest dzielniejszy po takim zabiegu?
nie wiem, jak będzie po licie, ale po zmianie chociażby kół z serii na 31/10,5, gdzie auto urosło o 3 cm - poprawa jest znaczna: na moich skrótach stolicznych - gdzie wcześniej nie raz szorowałem osłoną, a ze dwa razy się przywiesiłem na koleinie - teraz ledwo garb koleiny muskam.
Oczywiście za opornik nadal robi i będzie robił tylny most, ale na to nie ma rady (przynajmniej za rozsądne pieniądze i do jazdy na co dzień) - ale poprawi się kąt rampowy, więc i większe wyrwy lub skarpy przejedziesz w poprzek niż obecnie, na pewno też polepszy się dzielność w pokonywaniu zasp śnieżnych
... no i oczywiście widocznie poprawia się "fear factor" u pozostałych userów dróg płaskich ;)

Awatar użytkownika
milczacy
Posty: 2216
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:01
Auto: Hilux 2008 wycieczkow?z
Kontakt:

Re: wieszaki resorow

Post autor: milczacy »

Kwieczor pisze: Oczywiście za opornik nadal robi i będzie robił tylny most, ale na to nie ma rady (przynajmniej za rozsądne pieniądze i do jazdy na co dzień) - ale poprawi się kąt rampowy, więc i większe wyrwy lub skarpy przejedziesz w poprzek niż obecnie, na pewno też polepszy się dzielność w pokonywaniu zasp śnieżnych
... no i oczywiście widocznie poprawia się "fear factor" u pozostałych userów dróg płaskich ;)
za opornik w nowym Hilu to, wydaje mi się, najbardziej robi nisko umieszczona osłona silnika. Zwłaszcza że jest to dość duża powierzchnia - ale u mnie (bez liftu) nigdy główką tylnego mostu nie przywaliłem, a osłoną już kilka razy.

Awatar użytkownika
marcinvvv
Posty: 460
Rejestracja: 22 sie 2010, 03:57
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: wieszaki resorow

Post autor: marcinvvv »

milczacy pisze:
Kwieczor pisze: Oczywiście za opornik nadal robi i będzie robił tylny most, ale na to nie ma rady (przynajmniej za rozsądne pieniądze i do jazdy na co dzień) - ale poprawi się kąt rampowy, więc i większe wyrwy lub skarpy przejedziesz w poprzek niż obecnie, na pewno też polepszy się dzielność w pokonywaniu zasp śnieżnych
... no i oczywiście widocznie poprawia się "fear factor" u pozostałych userów dróg płaskich ;)
za opornik w nowym Hilu to, wydaje mi się, najbardziej robi nisko umieszczona osłona silnika. Zwłaszcza że jest to dość duża powierzchnia - ale u mnie (bez liftu) nigdy główką tylnego mostu nie przywaliłem, a osłoną już kilka razy.
u mnie jest to samo. najgorzej w glebokim piachu spowalnia. ale jak sie podniesie go o 2" to automatycznie pojdzie do gory. tyl zalezny tylko od rozmiaru kol.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 68
Rejestracja: 12 sty 2011, 01:41
Auto: Hilux DLX KC 2,5 "09
Kontakt:

Re: wieszaki resorow

Post autor: Iwo »

Zgadzam się z przedmówcami. Osłona silnika działa jak pług. U mnie osłona wygląda już na mocno zmęczoną. Ostatnio odkręciłem ją żeby ją trochę wyprostować. Okazało się że pod spodem mam prawdziwą piaskownicę:) Tak apropos- ciekawe jest to że nie chroni ona ani miski, ani innych istotnych elementów- pod nią jest belka i stabilizator. I tu chyba punkt dla toyoty- nawet uszkadzając osłone do michy jest jeszcze daleko i głęboko( o ile tak można to określić:)

ODPOWIEDZ