Przycisk PWR HEAT w hiluxie d4d

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
gors
Posty: 270
Rejestracja: 05 mar 2009, 20:50
Auto: LC120, BJ42
Kontakt:

Re: Przycisk PWR HEAT?

Post autor: gors »

faktycznie nawiewy na tyl duja tylko zimnym, dosc slaby pomysl - moze TMP po taniosci wziela wersje srodziemnomorska?
Tym bardziej kiepsko to dziala ze gorne nawiewy sa obslugiwane tylko tylna konsola (klima bez ogrzewania odpowiedzialny jest chyba za to wynalazek w prawym boczku bagaznika).
W efekcie zanim sie zorientowalem przez jakis czas mrozilem dziecko dziwiac sie dlaczego narzeka, ze w toyocie mu zimno. :twisted:

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 366
Rejestracja: 16 wrz 2009, 11:55
Auto: XK, Wrangler, Hilux
Kontakt:

Re: Przycisk PWR HEAT?

Post autor: ktomek »

kylon pisze:Mamy na hali rozebranego do cna w środku nowego Hila i dodatkowej nagrzewnicy brak.
No czyli tak jak mówiłeś, tylko obroty wzrastają.
Tylko po co w takim razie piszą w manualu, że włącznik dodatkowej nagrzewnicy i takie tam pierdoły Obrazek

Awatar użytkownika
jjb
Posty: 258
Rejestracja: 08 sty 2009, 10:29
Auto: LC120
Kontakt:

Re: Przycisk PWR HEAT - jak to jest

Post autor: jjb »

Temat jest dyskutowany w tym wątku od dłuższego czasu i wynika z tego, że PowerHeat służy do szybszego nagrzania silnika. Z drugiej strony w wątku http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=2423" onclick="window.open(this.href);return false; pojawiła się informacja, że uruchamia on podgrzewacz paliwa znajdujący się pod spodem.

To jak to w końcu jest? Bo jeżeli jest to tylko szybkie nagrzanie silnika, to przy mrozie wciskamy, pojeździmy trochę i off. Ale jeżeli podgrzewacz paliwa - to chyba powinno się go trzymać On przez cały czas (jak duży mróz) - zwłaszcza gdy istnieje ryzyko marnego paliwa. Chyba, że ten podgrzewacz jest oprócz przycisku PowerHeat uruchamiany równolegle jakąś dodatkową automatyką jeszcze?

pozdrawiam

jjb

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Przycisk PWR HEAT - jak to jest

Post autor: Kwieczor »

jjb pisze:Temat jest dyskutowany [...]
z tego co się nasłuchałem od posiadacza corolli d4d i co sam zaobserwowałem w moim hilu - nie ma żadnej dodatkowej nagrzewnicy. Wszystko to tylko kombinacja obrotów silnika i obiegów cieczy.
A co do tego ustrojstwa z żeberkami co jest pod spodem auta na przewodach paliwowych - to na 99% jest to chłodnica paliwa wracającego z listwy do zbiornika. Podgrzewacz natomiast powinien być na / koło filtra pod maską.
p/k

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 366
Rejestracja: 16 wrz 2009, 11:55
Auto: XK, Wrangler, Hilux
Kontakt:

Re: Przycisk PWR HEAT?

Post autor: ktomek »

jjb pisze:Temat jest dyskutowany w tym wątku od dłuższego czasu i wynika z tego, że PowerHeat służy do szybszego nagrzania silnika. Z drugiej strony w wątku http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=2423" onclick="window.open(this.href);return false; pojawiła się informacja, że uruchamia on podgrzewacz paliwa znajdujący się pod spodem.
Nie mam LC120, więc nie wiem z autopsji ale tam może być inaczej
Były w niektórych Toyotach montowane ogrzewacze paliwa (niepełne webasto - ale produkcji Eberspachera) i można łatwo i w miarę tanio dokładając automatykę zrobić z niego ogrzewanie postojowe.
Ale naszych Hilów to nie dotyczy, w nich nie ma ogrzewacza paliwa żadnego.
PWR HEAT służy wyłącznie do zwiększenia obrotów silnika i w ten sposób szybszego ogrzania silnika. Wyłącznie
jjb pisze:jeżeli jest to tylko szybkie nagrzanie silnika, to przy mrozie wciskamy, pojeździmy trochę i off
no niestety tak

ODPOWIEDZ