faktycznie nawiewy na tyl duja tylko zimnym, dosc slaby pomysl - moze TMP po taniosci wziela wersje srodziemnomorska?
Tym bardziej kiepsko to dziala ze gorne nawiewy sa obslugiwane tylko tylna konsola (klima bez ogrzewania odpowiedzialny jest chyba za to wynalazek w prawym boczku bagaznika).
W efekcie zanim sie zorientowalem przez jakis czas mrozilem dziecko dziwiac sie dlaczego narzeka, ze w toyocie mu zimno.
Przycisk PWR HEAT w hiluxie d4d
Moderator: luk4s7
Re: Przycisk PWR HEAT?
No czyli tak jak mówiłeś, tylko obroty wzrastają.kylon pisze:Mamy na hali rozebranego do cna w środku nowego Hila i dodatkowej nagrzewnicy brak.
Tylko po co w takim razie piszą w manualu, że włącznik dodatkowej nagrzewnicy i takie tam pierdoły
Re: Przycisk PWR HEAT - jak to jest
Temat jest dyskutowany w tym wątku od dłuższego czasu i wynika z tego, że PowerHeat służy do szybszego nagrzania silnika. Z drugiej strony w wątku http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=2423" onclick="window.open(this.href);return false; pojawiła się informacja, że uruchamia on podgrzewacz paliwa znajdujący się pod spodem.
To jak to w końcu jest? Bo jeżeli jest to tylko szybkie nagrzanie silnika, to przy mrozie wciskamy, pojeździmy trochę i off. Ale jeżeli podgrzewacz paliwa - to chyba powinno się go trzymać On przez cały czas (jak duży mróz) - zwłaszcza gdy istnieje ryzyko marnego paliwa. Chyba, że ten podgrzewacz jest oprócz przycisku PowerHeat uruchamiany równolegle jakąś dodatkową automatyką jeszcze?
pozdrawiam
jjb
To jak to w końcu jest? Bo jeżeli jest to tylko szybkie nagrzanie silnika, to przy mrozie wciskamy, pojeździmy trochę i off. Ale jeżeli podgrzewacz paliwa - to chyba powinno się go trzymać On przez cały czas (jak duży mróz) - zwłaszcza gdy istnieje ryzyko marnego paliwa. Chyba, że ten podgrzewacz jest oprócz przycisku PowerHeat uruchamiany równolegle jakąś dodatkową automatyką jeszcze?
pozdrawiam
jjb
Re: Przycisk PWR HEAT - jak to jest
z tego co się nasłuchałem od posiadacza corolli d4d i co sam zaobserwowałem w moim hilu - nie ma żadnej dodatkowej nagrzewnicy. Wszystko to tylko kombinacja obrotów silnika i obiegów cieczy.jjb pisze:Temat jest dyskutowany [...]
A co do tego ustrojstwa z żeberkami co jest pod spodem auta na przewodach paliwowych - to na 99% jest to chłodnica paliwa wracającego z listwy do zbiornika. Podgrzewacz natomiast powinien być na / koło filtra pod maską.
p/k
Re: Przycisk PWR HEAT?
Nie mam LC120, więc nie wiem z autopsji ale tam może być inaczejjjb pisze:Temat jest dyskutowany w tym wątku od dłuższego czasu i wynika z tego, że PowerHeat służy do szybszego nagrzania silnika. Z drugiej strony w wątku http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=2423" onclick="window.open(this.href);return false; pojawiła się informacja, że uruchamia on podgrzewacz paliwa znajdujący się pod spodem.
Były w niektórych Toyotach montowane ogrzewacze paliwa (niepełne webasto - ale produkcji Eberspachera) i można łatwo i w miarę tanio dokładając automatykę zrobić z niego ogrzewanie postojowe.
Ale naszych Hilów to nie dotyczy, w nich nie ma ogrzewacza paliwa żadnego.
PWR HEAT służy wyłącznie do zwiększenia obrotów silnika i w ten sposób szybszego ogrzania silnika. Wyłącznie
no niestety takjjb pisze:jeżeli jest to tylko szybkie nagrzanie silnika, to przy mrozie wciskamy, pojeździmy trochę i off