Przedłużenie gwarancji w ASO
Moderator: luk4s7
Przedłużenie gwarancji w ASO
Wydzielam temat przedłużenia gwarancji.
Pozdrawiam
Irko
PS. podobny wątek w ogólnych ->> http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=7060" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Pozdrawiam
Irko
PS. podobny wątek w ogólnych ->> http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=7060" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Przedłużenie gwarancji
Ja dziś odkryłem nowe ślady oleju w okolicach uszczelniaczy obydwu przednich półosi. To będą ostatnie naprawy gwarancyjne ... a od kwietnia gwarancji koniec
Przedłużenie gwarancji w ASO
A przedłużyć sobie nie chcesz ? Trochę to kosztuje ale może wartomilczacy pisze: a od kwietnia gwarancji koniec
Re: Forumowe przygody z awaryjnością Hiluxa 05' D4D
no właśnie dostałem cennik na to przedłużenie:qberus pisze:A przedłużyć sobie nie chcesz ? Trochę to kosztuje ale może wartomilczacy pisze: a od kwietnia gwarancji koniec
- pakiet max na 2 lata (czyli 100% normalnej 2 letniej gwarancji) dla Hila to 4995 PLN
- pakiet mini na 2 lata - 2195 PLN - "podstawowe podzespoły silnika wraz z układem przeniesienia napędu w zakresie mobilności i bezpieczeństwa użytkowania pojazdu"
Zastanawiam sie nad tym mini na rok przynajmniej (1195PLN) - tylko muszę dopytać o ten zakres mobilności (czyn np własnie wycieki i krzyżaki wału w to wchodzą, czy nie)
Pakiet max to trochę dużo - przy słabszych wersjach wyposażenia daje to dla 4-5 letniego auta koło 20% wartości pojazdu.
A od biedy za te pieniądze dałoby się silnik wymienić. Chyba, że ktoś ma pecha jak ja albo faktycznie ta seria ma permanentne problemy z jakością i awarie będą się masowo powtarzać.
Śmiesznie, bo dla auta o podobnej wartości zakupowej (RAV4) opcja max 2 lata kosztuje 3200 PLN...
Re: Forumowe przygody z awaryjnością Hiluxa 05' D4D
Ja sie nie zdecyduję ze względu na ograniczenia przebiegu
W CCC zaproponowano mi do 150 tys km (czyli dla mnie ekstra tylko rok) za to dwa przeglądy w cenie.
Co do kosztów - jeden wtrysk do hila kosztuje ponad dwa tys netto
W CCC zaproponowano mi do 150 tys km (czyli dla mnie ekstra tylko rok) za to dwa przeglądy w cenie.
Co do kosztów - jeden wtrysk do hila kosztuje ponad dwa tys netto
Re: Forumowe przygody z awaryjnością Hiluxa 05' D4D
1860 brutto w denso - tak słyszałemirko pisze:Ja sie nie zdecyduję ze względu na ograniczenia przebiegu
W CCC zaproponowano mi do 150 tys km (czyli dla mnie ekstra tylko rok) za to dwa przeglądy w cenie.
Co do kosztów - jeden wtrysk do hila kosztuje ponad dwa tys netto
lub 700 na alledrogo
Re: Forumowe przygody z awaryjnością Hiluxa 05' D4D
Nie ma się czemu dziwić. Po pierwsze Hiluxy jednak częściej są katowane nić Ravki ( które de facto używane są w większości przez kobiety od święta ).Bądź co bądź taka gwarancja to swego rodzaju ubezpieczenie a to przecież kalkuluje się na podstawie ryzyka, które w Hilu jest wyższe. Po drugie od zakupów do Hila odliczysz Vat więc sztucznie windują cenę bo klient i tak kupi.Kwieczor pisze:Śmiesznie, bo dla auta o podobnej wartości zakupowej (RAV4) opcja max 2 lata kosztuje 3200 PLN...
A fabrycznie to właśnie denso zakładają ?Kwieczor pisze:1860 brutto w denso - tak słyszałem
lub 700 na alledrogo
Re: Forumowe przygody z awaryjnością Hiluxa 05' D4D
Tak na prawdę to sami jesteśmy sobie winni. Dzisiaj już mało kto jeździ autem dłużej niż 3-4 lata ( i nie mam tu na myśli trzymania terenówki do zabawy przez x lat tylko zwykłe codzienne użytkowanie ), przynajmniej mało kto, kogo stać na kupno nowego auta z salonu. Raz, że się auta nudzą bo są traktowane po trosze jak gadżet a dwa jak się bierze leasing lub kredyt to mniej więcej na taki okres. Później zaczynamy się rozglądać za nowym a jednym z czynników wyboru jest oczywiście stosunek ceny do zawartości . Trudno więc się dziwić że księgowi kombinują jak dać nam połączenie jednego i drugiego, i jeszcze zarobić.ktomek pisze:Ale widać księgowi byli pierwsi .........
A jak się chce niezawodności zawsze można kupić coś takiego
Tyle że z oczywistych względów żaden z nas tego nie zrobił
Re: Forumowe przygody z awaryjnością Hiluxa 05' D4D
http://www.dieseljones.co.uk/common-rai ... -7800.html" onclick="window.open(this.href);return false;
na 99% tak, nawet polski oddział denso ma w ofercie co następuje:
http://www.denso-diesel.pl/index.php?ma ... 85_300_302" onclick="window.open(this.href);return false;
zastrzeżenie - cena ważna, o ile oddajesz stary - więc na pewno odsyłają do regeneracji.
do tego są zakłady, co regenerują prywatnie:
http://avensis.info/viewtopic.php?t=5695" onclick="window.open(this.href);return false;
- ale tu akurat bardzo mieszane opinie są
więc suma summarum - zapytam jutro rano Pana w ASO, co wchodzi w skład pakietu mini i może się skuszę na rok maximum - bo za rok to już będzie 4 letnie auto z 7 letnią historią modelu więc i podaż używek, i podaż zamienników oraz koszty serwisowania powinny się zmniejszyć i chyba bardziej się ubezpieczać nie będzie sensu.
na 99% tak, nawet polski oddział denso ma w ofercie co następuje:
http://www.denso-diesel.pl/index.php?ma ... 85_300_302" onclick="window.open(this.href);return false;
zastrzeżenie - cena ważna, o ile oddajesz stary - więc na pewno odsyłają do regeneracji.
do tego są zakłady, co regenerują prywatnie:
http://avensis.info/viewtopic.php?t=5695" onclick="window.open(this.href);return false;
- ale tu akurat bardzo mieszane opinie są
więc suma summarum - zapytam jutro rano Pana w ASO, co wchodzi w skład pakietu mini i może się skuszę na rok maximum - bo za rok to już będzie 4 letnie auto z 7 letnią historią modelu więc i podaż używek, i podaż zamienników oraz koszty serwisowania powinny się zmniejszyć i chyba bardziej się ubezpieczać nie będzie sensu.
Re: Forumowe przygody z awaryjnością Hiluxa 05' D4D
No wiec potwierdzone i umówione na wymianę - krzyżak środkowy + uszczelniacze półosi w przednim moście.
natomiast co do wydłużenia gwarancji jest kilka zonków:
- jest to forma ubezpieczenia gwarantowanego przez firmę ubezpieczeniową a nie TMP
- seria wyłączeń (w skrócie: użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem, sporty i rajdy, modyfikacje pojazdu, wymiana istotnych elementów jak rozrząd tylko w ASO)
- zakres ochrony - np pakiet mini nie obejmuje turbiny, a sprzęgło jest dopiero chyba w pakiecie premium...
Także więc to raczej nie dla mnie.
p/k
natomiast co do wydłużenia gwarancji jest kilka zonków:
- jest to forma ubezpieczenia gwarantowanego przez firmę ubezpieczeniową a nie TMP
- seria wyłączeń (w skrócie: użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem, sporty i rajdy, modyfikacje pojazdu, wymiana istotnych elementów jak rozrząd tylko w ASO)
- zakres ochrony - np pakiet mini nie obejmuje turbiny, a sprzęgło jest dopiero chyba w pakiecie premium...
Także więc to raczej nie dla mnie.
p/k
Re: Forumowe przygody z awaryjnością Hiluxa 05' D4D
Czytałem dość dokładnie warunki dodatkowej gwarancji jak czekałem na odbiór samochodu po serwisie.Kwieczor pisze: natomiast co do wydłużenia gwarancji jest kilka zonków:
- jest to forma ubezpieczenia gwarantowanego przez firmę ubezpieczeniową a nie TMP
- seria wyłączeń
Szczerze mówiąc wydaje mi się, ze nie jest to dobrze zainwestowana kasa
Zakres wyłączeń jest tak duży, że trzeba mieć naprawdę szczęście żeby trafiła się awaria któregoś z elementów podlegającego ochronie
Dodatkowo warto zauważyć, że to TU jest gwarantem a nie ASO które dokonuje napraw na koszt Toyoty
TU będzie dbało o swoją kasę, a nie o zadowolenie klienta i będzie szukało każdej nieprawidłowości w użytkowaniu auta, żeby odmówić zwrotu za naprawę.
Podobnie by było, gdyby to ASO płaciło z własnej kieszeni. Ale ponieważ płaci Toyota to na pewne rzeczy przymykają oko.
Dla tego proponuję dość dokładne przemyślenie opłacalności takiego wydatku.
Re: Forumowe przygody z awaryjnością Hiluxa 05' D4D
Dobrze że o tym piszecie bo, mimo drobnych pierdół rozważałem zakup dodatkowej gwarancji (zwłaszcza że ważna w EU)...to chyba sie wyleczyłem
Re: Forumowe przygody z awaryjnością Hiluxa 05' D4D
He he o ile jestem w stanie się domyśleć co to oznacza np dla Corolli to jestem bardzo ciekaw definicji "nieprawidłowego użycia" Hiluxa czyli auta, które normalnie kupują firmy budowlane, drogowcy, rolnicy itp do targania ciężarów w błocie i trudnych warunkach. W związku z tym urwany wał czy uwalony zawias to jak najbardziej normalna usterka na skutek używania zgodnie z przeznaczeniemktomek pisze:... TU będzie dbało o swoją kasę, a nie o zadowolenie klienta i będzie szukało każdej nieprawidłowości w użytkowaniu auta ...
Czy "ubezpieczenie" obejmuje również wymianę sprzęgła ? Jeśli tak to biorąc pod uwagę jak szybko zalicza ono zgon w Hiluxie to jednak może się opłacać . Ja jednak nie mam tego dylematu bo gwarancja odeszła już w niebyt ... podobnie jak sprzęgło
Re: Forumowe przygody z awaryjnością Hiluxa 05' D4D
Ty na prawdę tak myślisz, czy to tylko pobożne życzenia?qberus pisze:W związku z tym urwany wał czy uwalony zawias to jak najbardziej normalna usterka na skutek używania zgodnie z przeznaczeniem
Wymiany sprzęgła przecież nawet fabryczna gwarancja nie obejmuje. No chyba że jakieś pęknięcie albo jakieś inne uszkodzenie na które nie jest w stanie wpłynąć użytkownik.qberus pisze:Czy "ubezpieczenie" obejmuje również wymianę sprzęgła ?
Re: Forumowe przygody z awaryjnością Hiluxa 05' D4D
qberus pisze:He he o ile jestem w stanie się domyśleć co to oznacza np dla Corolli to jestem bardzo ciekaw definicji "nieprawidłowego użycia" Hiluxa czyli auta, które normalnie kupują firmy budowlane, drogowcy, rolnicy itp do targania ciężarów w błocie i trudnych warunkach. W związku z tym urwany wał czy uwalony zawias to jak najbardziej normalna usterka na skutek używania zgodnie z przeznaczeniemktomek pisze:... TU będzie dbało o swoją kasę, a nie o zadowolenie klienta i będzie szukało każdej nieprawidłowości w użytkowaniu auta ...
Czy "ubezpieczenie" obejmuje również wymianę sprzęgła ? Jeśli tak to biorąc pod uwagę jak szybko zalicza ono zgon w Hiluxie to jednak może się opłacać . Ja jednak nie mam tego dylematu bo gwarancja odeszła już w niebyt ... podobnie jak sprzęgło
zapomnij
pakiet mini i standard samego sprzęgła nie obejmują, tylko pompę i przewody. W pakiecie premium za 5 kpln masz teoretycznie wszystko, ale wyłączenia są tez ze względu na wszystko:
- użytkowanie w za niskiej lub za wysokiej temperaturze,
- złej jakości paliwo
- modyfikacje pojazdu względem fabrycznej homologacji (szeeeeerooookie pojęcie, nawet inny rozmiar opon podchodzi)
- bla, bla, bla
- UWAGA 1: używanie pojazdów w celach zarobkowego transportu drogowego,rajdach i turystyce
- UWAGA 2: wykorzystywanie dla celów publicznych (policja, straż, pogotowie, bankowozy itp)
i najciekawszy smaczek na koniec:
paragraf 12: ubezpieczony / kierowca jest obowiązany do p. a) ... wykonywanie przeglądów okresowych pojazdu w autoryzowanych stacjach dilerskich...
biorąc powyższe pod uwagę - oferta dobra może dla statecznych posiadaczy plaskaczy na prywatny użytek z wiernopoddańczym stosunkiem do ASO, ale raczej dla większości z nas na tym forum to raczej powód do żartów.
PS
qberus - dla TU każde użycie auta może być uznane za nieprawidłowe - np. w specyfikacji technicznej nie ma podanej głębokości brodzenia (przynajmniej w 2008 nie było) więc jak wjedziesz w 40 cm kałuże i zassiesz wodę do mostu albo pójdą Ci uszczelniacze - już to może być wyczerpanie warunków wyłączenia odpowiedzialności TU.