chip do silnika 2.5
Moderator: luk4s7
chip do silnika 2.5
Witam właśnie zakupiłem hiluxa 2007 sr5 120koni z oryginalnym modułem Toyoty zwiększającym moc.Itu moje pytanie do ilu podnosi moc taki moduł, jak ze spalaniem i wytrzymałością silnika. Jest to chip fabryczny z 8stopniami regulacji mocy.
Jeśli ktoś wie coś więcej o tym urządzeniu proszę o pomoc.
Jeśli ktoś wie coś więcej o tym urządzeniu proszę o pomoc.
Re: chip do silnika 2.5
porownywales moze osiagi z seryjnym 3.0 ?
Re: chip do silnika 2.5
Miałem styczność z 3litrowym automatem, i moja subiektywna ocena jest taka iż z chipowana 2,5 w manualu ciągnie lepiej niż seryjny automat w 3litrówce.
Ale to moja prywatna opinia.
Jestem pod wielkim wrażeniem co potrafi wzmocniony silnik 2.5,dlatego tez szukam informacji na temat tego boxa, z tego co czytałem to wszystko chyba jego zasługa.
Jeździłem naprawdę wieloma autami,i ci nieco mogę o samochodach powiedzieć, dlatego przed kupnem hila bałem się jego ospałości, a tu szok.
Toyota ciągnie super już od niedużych obrotów, prędkość 170km/h to żaden problem, a elastyczność poprostu bajka.
Wiadomo że nie jest to wyścigówka ale jak na takie auto rewelacja.........................
dodam tylko że zużycie paliwa na poziomie 9litrów.
Wracając do tematu szukam informacji o chipie.
Ale to moja prywatna opinia.
Jestem pod wielkim wrażeniem co potrafi wzmocniony silnik 2.5,dlatego tez szukam informacji na temat tego boxa, z tego co czytałem to wszystko chyba jego zasługa.
Jeździłem naprawdę wieloma autami,i ci nieco mogę o samochodach powiedzieć, dlatego przed kupnem hila bałem się jego ospałości, a tu szok.
Toyota ciągnie super już od niedużych obrotów, prędkość 170km/h to żaden problem, a elastyczność poprostu bajka.
Wiadomo że nie jest to wyścigówka ale jak na takie auto rewelacja.........................
dodam tylko że zużycie paliwa na poziomie 9litrów.
Wracając do tematu szukam informacji o chipie.
Re: chip do silnika 2.5
Masz takie cuś?
http://www.dastekpower.com/STATS/Toyota ... .5-D4D.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Na http://allegro.pl/chip-tte-do-toyota-hi ... 65610.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest taki:
http://www.dastekpower.com/STATS/Toyota ... .5-D4D.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Na http://allegro.pl/chip-tte-do-toyota-hi ... 65610.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest taki:
Re: chip do silnika 2.5
wie ktoś coś na ten temat?
Re: chip do silnika 2.5
Z tego co wiem w 2007 nie było czegoś takiego jak czip fabryczny. Jak zaczął się boom na pikapy i navara szła jak ciepłe bułki to wprowadzili w Toyocie możliwość założenia czipa w salonie z zachowaniem gwarancji. Czy firma dostarczająca czipy była wybrana odgórnie czy też każdy salon wybierał we własnym zakresie to już nie wiem.
Ja u siebie mam założony moduł Diesel Power prawie od nowości ( założyłem go po 3-4 miesiącach jak się pojawiła taka możliwość ). Poza trzema przypadkami przejścia silnika w stan awaryjny z niewiadomego powodu to nic się nie dzieje (tak był podpinany pod kompa ).
Wzrost mocy w moim wypadku to teoretycznie wzrost do 136Km, przyrostu momentu nie pamiętam. Napisałem teoretycznie ponieważ każdy silnik będzie reagował inaczej na czipa i właściwe parametry poznasz dopiero wstawiając auto na hamownię. W moim wypadku nawet jeśli moc nie wzrosła to silnik dużo żwawiej reaguje na pedał gazu. Wzrosła też prędkość maksymalna ( wyłącznie dla sprawdzenia rozbujałem raz hila do 170km\h ale wg licznika a on przekłamuje )
Ile pali nie wiem ... chociaż właściwie wiem - pali tyle ile mu wleję . Wzrostu/spadku spalania nie zauważyłem.
Co do trwałości silnika. Cóż im bardziej wysilony tym mniej trwały to chyba oczywiste.
P.s Mój czip jest w szarej obudowie z logo producenta. Twój jest inny .
Ja u siebie mam założony moduł Diesel Power prawie od nowości ( założyłem go po 3-4 miesiącach jak się pojawiła taka możliwość ). Poza trzema przypadkami przejścia silnika w stan awaryjny z niewiadomego powodu to nic się nie dzieje (tak był podpinany pod kompa ).
Wzrost mocy w moim wypadku to teoretycznie wzrost do 136Km, przyrostu momentu nie pamiętam. Napisałem teoretycznie ponieważ każdy silnik będzie reagował inaczej na czipa i właściwe parametry poznasz dopiero wstawiając auto na hamownię. W moim wypadku nawet jeśli moc nie wzrosła to silnik dużo żwawiej reaguje na pedał gazu. Wzrosła też prędkość maksymalna ( wyłącznie dla sprawdzenia rozbujałem raz hila do 170km\h ale wg licznika a on przekłamuje )
Ile pali nie wiem ... chociaż właściwie wiem - pali tyle ile mu wleję . Wzrostu/spadku spalania nie zauważyłem.
Co do trwałości silnika. Cóż im bardziej wysilony tym mniej trwały to chyba oczywiste.
P.s Mój czip jest w szarej obudowie z logo producenta. Twój jest inny .
Re: chip do silnika 2.5
W mojej Jaszczurce fabryczny chip był założony od początku.
Z tego co pamiętam miał jej dać ok 140 koników i podnieść moment do ok 360Nm.
W ubiegłym roku, po dwóch latach i 80 000 km przejechanych wybrałem się na hamownię.
Pokazała 128 koników i moment 355 Nm.
Z tego co pamiętam miał jej dać ok 140 koników i podnieść moment do ok 360Nm.
W ubiegłym roku, po dwóch latach i 80 000 km przejechanych wybrałem się na hamownię.
Pokazała 128 koników i moment 355 Nm.
Re: chip do silnika 2.5
a ja caly czas myslalem ze masz hila 3.0Maciuś pisze:W mojej Jaszczurce fabryczny chip był założony od początku.
Z tego co pamiętam miał jej dać ok 140 koników i podnieść moment do ok 360Nm.
W ubiegłym roku, po dwóch latach i 80 000 km przejechanych wybrałem się na hamownię.
Pokazała 128 koników i moment 355 Nm.
Re: chip do silnika 2.5
mam pytanko gdzie jest zainstalowany chip
pozdrawiam misterkk
pozdrawiam misterkk
Re: chip do silnika 2.5
Jak patrzysz od przodu to po prawej stronie w narożniku bliżej kierowcy. Dokładna lokalizacja to już kwestia gdzie go przypięli u Ciebie.
To masz to samo co ja. Tyle miał mieć ale jak sprawdziłem na stronie producenta to znalazłem właściwe parametry.Maciuś pisze:Z tego co pamiętam miał jej dać ok 140 koników i podnieść moment do ok 360Nm
Re: chip do silnika 2.5
Pod schowkiem pasażera po prawej stroniemisterkk pisze:mam pytanko gdzie jest zainstalowany chip
pozdrawiam misterkk
Re: chip do silnika 2.5
Nie od dziś wiadomo, że powerbox to zło
Każdy silnik jest inny, inaczej "ułożony" dlatego każde auto powinno być indywidualnie strojone... Lepszą opcją jest wizyta u dobrego tunera który "stroi" autka np. Masters, Compsport, Jetronic, - pomiar na hamowni przed i po.
Na przeglądzie w serwisie Pan mi proponował boxa w jakiejś kosmicznej cenie
P.S.
Jeśli autko jest "podkręcone"...
-należy szczególnie zwracać uwagę na jakość/wymianę oleju - zalecane jest stosowanie lepszych jakościowo olejów np. Motul jak kogoś stać to i nawet olej z najwyższej półki Millers Oil
-chłodzić turbinę
-podkręcone silniki przy mocnym upalaniu grzeją się bardziej.
Choć jak to w życiu, nie ma reguł na nic
Każdy silnik jest inny, inaczej "ułożony" dlatego każde auto powinno być indywidualnie strojone... Lepszą opcją jest wizyta u dobrego tunera który "stroi" autka np. Masters, Compsport, Jetronic, - pomiar na hamowni przed i po.
Na przeglądzie w serwisie Pan mi proponował boxa w jakiejś kosmicznej cenie
P.S.
Jeśli autko jest "podkręcone"...
-należy szczególnie zwracać uwagę na jakość/wymianę oleju - zalecane jest stosowanie lepszych jakościowo olejów np. Motul jak kogoś stać to i nawet olej z najwyższej półki Millers Oil
-chłodzić turbinę
-podkręcone silniki przy mocnym upalaniu grzeją się bardziej.
Choć jak to w życiu, nie ma reguł na nic
Re: chip do silnika 2.5
ja po 3 turbinach w golfie V wyleczylem sie z tuningu raz na zawsze :]
Re: chip do silnika 2.5
oj tam ojtam
mialem matiza po lifcie D4D na kompie BOSCHA podkręconego na 93KM + większy IC (przelatał 100tys) bezawaryjnie
W passacie b6 1.9 105KM podkręcony na 148KM i lata póki co
podstawa to dobry olej (dobrej klasy olej obniża temp oleju i ma lepsze wartości przy wyższych temp.), chłodzenie silnika/turbo, jak się mocniej upala warto dołożyć (wskażnik temp.oleju) aby nie przepalić dziury w pistonie/tłoku
mialem matiza po lifcie D4D na kompie BOSCHA podkręconego na 93KM + większy IC (przelatał 100tys) bezawaryjnie
W passacie b6 1.9 105KM podkręcony na 148KM i lata póki co
podstawa to dobry olej (dobrej klasy olej obniża temp oleju i ma lepsze wartości przy wyższych temp.), chłodzenie silnika/turbo, jak się mocniej upala warto dołożyć (wskażnik temp.oleju) aby nie przepalić dziury w pistonie/tłoku
Re: chip do silnika 2.5
ja mialem golfa v 1.9 z turbina arl. na programie 180km ,mialem wieksza chlodnice oleju i jezdzilem tylko na oleju motul wymienianym co 10000. silniki nowszej generacji sa poprostu do baniTequilll pisze:oj tam ojtam
mialem matiza po lifcie D4D na kompie BOSCHA podkręconego na 93KM + większy IC (przelatał 100tys) bezawaryjnie
W passacie b6 1.9 105KM podkręcony na 148KM i lata póki co
podstawa to dobry olej (dobrej klasy olej obniża temp oleju i ma lepsze wartości przy wyższych temp.), chłodzenie silnika/turbo, jak się mocniej upala warto dołożyć (wskażnik temp.oleju) aby nie przepalić dziury w pistonie/tłoku