Hilux DLX a SR5 - różnice w załączaniu przedniego napędu

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
mci
Posty: 39
Rejestracja: 12 sty 2011, 21:24
Auto: Hilux D4D '07
Kontakt:

Re: Hilux DLX a SR5 - różnice w załączaniu przedniego napędu

Post autor: mci »

Jak po zapięciu reduktora i włączeniu wstecznego pojawił się komunikat błędu wyłączyłem najpierw reduktor, potem napęd, kilka razy próbowałem w różnych konfiguracjach biegi przód/tył i nic z przodu się nie działo. Zanim po raz pierwszy włączyłem reduktor podkopałem przednie koła w kierunku betonu tak że na włączonym napędzie przodu koła powinny chwycić trakcję o krawędź betonu . Reduktor włączyłem właśnie po to żeby w miarę spokojnie wyciągnąć przednią oś na ten próg betonowy do góry.

Awatar użytkownika
Globerider
Posty: 48
Rejestracja: 10 lip 2010, 01:12
Auto: by?y: HJ61,Hilux 2.4D
jest: Hilux 2.5TD 102KM
Kontakt:

Re: Hilux DLX a SR5 - różnice w załączaniu przedniego napędu

Post autor: Globerider »

globo pisze:Wersja Sr5 ma elektrycznie rozłączaną prawą półoś
co powoduje, że bez napędu 4x4 koła przedniej osi nie obracają przednim wałem napędowym
Przy przełączeniu dźwigni w pozycję 4x4 impuls elektryczny spina prawą półoś i dostajemy napęd na obie osie
Jeśli przerwiemy ten układ to przy przesunięciu wajchy w pozycję 4x4h lub 4x4l nie zepnie się prawa półoś
a zatem napęd trafi co prawda na przedni wał i na mechanizm różnicowy, ale nie na koła.

Wersja DLX tego nie ma. i nie ma też zdaje się automatycznych sprzęgiełek, tylko koła obracają przednim wałem cały czas, co pozwala włączyć napęd 4x4 bez zatrzymania, (nie jestem tego 100% pewien), ale nie da się uzyskać napedu 2x4L
Mam Hiluxa 2.5TD 2004 VIN: JTFDS696200033434. SR5. Użytkowanie typowo wyprawowe- w tym długie przeloty po autostradach (PL>Afryka>PL). Czy warto zainstalować manualne sprzęgiełka?

ODPOWIEDZ