Hilux DLX a SR5 - różnice w załączaniu przedniego napędu

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 68
Rejestracja: 12 sty 2011, 01:41
Auto: Hilux DLX KC 2,5 "09
Kontakt:

Hilux DLX a SR5 - różnice w załączaniu przedniego napędu

Post autor: Iwo »

A czym się różni w tym względzie sr5 od dlx?


[edit:irko] Wydzielone z wątku nt zapinania reduktora tylko na tył w HILU D4D http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... 619#p88619" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
qberus
Posty: 876
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Auto: Hilux

Re: Hilux DLX a SR5 - różnice w załączaniu przedniego napędu

Post autor: qberus »

No tu będę potrzebował poprawienia jeśli coś pomylę :oops: ale z tego co wiem chodzi o to, że wersja SR5 ma przód dołączany elektrycznym serwem. W związku z tym wystarczy jedynie przerwać obwód elektryczny załączający 4x4 i mamy sprawę załatwioną. W niższych wersjach całość odbywa się mechanicznie wykluczając możliwość takiej modyfikacji.

Różnica bierze się stąd, że w przeciwieństwie do niższych wersji w SR5 ośki obracają się swobodnie bez udziału dyferencjału. Dzięki temu mamy mniejsze opory na napędzie a tym samym niższe spalanie.

I to chyba tyle.

Awatar użytkownika
cosi
Sąd Koleżeński
Posty: 653
Rejestracja: 02 lis 2008, 21:00
Auto: był Hilux'08
Kontakt:

Re: Hilux DLX a SR5 - różnice w załączaniu przedniego napędu

Post autor: cosi »

Pewnie ja coś pie....ę ale to chyba kwestia sprzęgiełek, które w sr5 są zapinane elektrycznym silniczkiem a w dlx to automaty mechaniczne.

Awatar użytkownika
qberus
Posty: 876
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Auto: Hilux

Hilux DLX a SR5 - różnice w załączaniu przedniego napędu

Post autor: qberus »

Może to rzuci trochę światła na całość.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Więcej nie znalazłem :D

Awatar użytkownika
globo
Posty: 173
Rejestracja: 10 lut 2009, 00:26
Auto: Hilux 2,5 D4D 2011 & Yamaha XT660Z Tenere 2009

Hilux DLX a SR5 - różnice w załączaniu przedniego napędu

Post autor: globo »

Wersja Sr5 ma elektrycznie rozłączaną prawą półoś
co powoduje, że bez napędu 4x4 koła przedniej osi nie obracają przednim wałem napędowym
Przy przełączeniu dźwigni w pozycję 4x4 impuls elektryczny spina prawą półoś i dostajemy napęd na obie osie
Jeśli przerwiemy ten układ to przy przesunięciu wajchy w pozycję 4x4h lub 4x4l nie zepnie się prawa półoś
a zatem napęd trafi co prawda na przedni wał i na mechanizm różnicowy, ale nie na koła.

Wersja DLX tego nie ma. i nie ma też zdaje się automatycznych sprzęgiełek, tylko koła obracają przednim wałem cały czas, co pozwala włączyć napęd 4x4 bez zatrzymania, (nie jestem tego 100% pewien), ale nie da się uzyskać napedu 2x4L

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 366
Rejestracja: 16 wrz 2009, 11:55
Auto: XK, Wrangler, Hilux
Kontakt:

Re: Hilux DLX a SR5 - różnice w załączaniu przedniego napędu

Post autor: ktomek »

globo pisze:Wersja Sr5 ma elektrycznie rozłączaną prawą półoś
Generalnie odbywa się to pneumatycznie (siłownik podciśnieniowy) nie elektrycznie. Elektryka tylko steruje.
Nie wnikałem w techniczne szczegóły, ale jesteś pewny że tylko jedną półośkę odpina?
Przecież dyfer by dostał szału obracając się wokół podczas normalnej jazdy z dużą prędkością z napędem 4x2
Zresztą opisany jest jako siłownik dyferencjału, nie półosi ........
Tak sobie myślę, że dyfer chyba nie obraca się jednak przy 4x2.
Instrukcja użytkowania mówi, że trzeba te 17km miesięcznie zrobić na 4x4 żeby się przedni dyfer nasmarował
Jakby się cały czas kręcił, to byłby nasmarowany że aż miło.

Awatar użytkownika
globo
Posty: 173
Rejestracja: 10 lut 2009, 00:26
Auto: Hilux 2,5 D4D 2011 & Yamaha XT660Z Tenere 2009

Re: Reduktor bez 4x4

Post autor: globo »

Takie rozwiązanie miałem w Jeepie Wranglerze odpinana prawa półoś przesuwką
Wtedy stoi koło talerzowe i przedni Wał i właśnie tym widocznie należy obrócić raz w miesiącu ;-)

Awatar użytkownika
marcinvvv
Posty: 460
Rejestracja: 22 sie 2010, 03:57
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Reduktor bez 4x4

Post autor: marcinvvv »

wersja DLX ma "automatyczne sprzegielka" ( :) ) czyli ADD.

Awatar użytkownika
cosi
Sąd Koleżeński
Posty: 653
Rejestracja: 02 lis 2008, 21:00
Auto: był Hilux'08
Kontakt:

Re: Reduktor bez 4x4

Post autor: cosi »

To niech IRKO wypierniczy dywagacje i odezwie się ktoś kompetentny . Śmietnik się zrobił.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 68
Rejestracja: 12 sty 2011, 01:41
Auto: Hilux DLX KC 2,5 "09
Kontakt:

Re: Reduktor bez 4x4

Post autor: Iwo »

Byłem pewien że DLX i SR5 to tylko różnica w progach, chromach, kołach, dodatkach we wnętrzu itd itp(wiem, wiem halogeny, radio:). Jeszcze wczoraj dałbym sobie coś uciąć że poza tym różnic nie ma(i już bym "czegoś" nie miał:)) . Pytanie zatem czym jeszcze różni się DLX od SR5?

Awatar użytkownika
mci
Posty: 39
Rejestracja: 12 sty 2011, 21:24
Auto: Hilux D4D '07
Kontakt:

Hilux D4D - problem z przednim napędem

Post autor: mci »

Dzisiaj spotkała mnie ciekawa przygoda. Zakopałem się dość nieszczęśliwie na stomym podjeździe. Przednią oś udało mi się wkopać do progu tuż za jakimś podłużnym betonowym elementem w poprzek spadku. Wysiadłem, podkopałem ile się dało żeby ułatwić wyjazd i wsiadłem do auta. Wbiłem reduktor, wsteczny, delikatnie zacząłem puszczać sprzegło a tu d***, przedni napęd odłączony, zapala się kontrolka ABS, stoimy panie w szczerym polu (a raczej gruzowisku) i płaczemy. Wezwana pomoc bez trudu mnie wyciągnęła na twarde. Oczywiście napęd rozłączyłem. Telefon do znajomego -po szybkiej konsultacji _ kierunek serwis. Podjechałem pod firmę wyrzucić z samochodu szpej, wyłaczyłem silnik. Po chwili rozładunek skończony, wsiadam do auta odpalam silnik a tu siupryza - sygnalizacja awarii ABS zgasła, napędy ponownie działają, wszystko wygląda oki. Oględziny na kanale niczego nie wykazały. Pytanie - co to mogło być? Awaria elektryki? Byłem pewien że załączenie napedu w Haluxie jest mechaniczne a nie elektryczne jak w Nafarrach i innych Sufach.

Awatar użytkownika
mci
Posty: 39
Rejestracja: 12 sty 2011, 21:24
Auto: Hilux D4D '07
Kontakt:

Re: Hilux D4D - problem z przednim napędem

Post autor: mci »

Zapomniałem dodać że po wbiciu reduktora i wstecznego tylnie koła cały czas szły kiedy przód pomimo włączenia był martwy.

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 366
Rejestracja: 16 wrz 2009, 11:55
Auto: XK, Wrangler, Hilux
Kontakt:

Re: Hilux D4D - problem z przednim napędem

Post autor: ktomek »

globo pisze:Takie rozwiązanie miałem w Jeepie Wranglerze odpinana prawa półoś przesuwką
Wtedy stoi koło talerzowe i przedni Wał
Sorry, ale nie kumam
Przecież jak odepniesz jedną półoś to napęd się zachowuje tak, jakbyś miał tę półośkę ukręconą.
Wał przedni musi się kręcić, nie ma innego wyjścia.
Chyba że odpięcie półosi jest dodatkowe, bo poza tym reduktor odpina przedni wał - wtedy jak najbardziej jest to możliwe, a odpięcie półosi ma tylko za zadanie zmniejszenie oporów napędu
Iwo pisze:Pytanie zatem czym jeszcze różni się DLX od SR5?
No jakto? Ceną :wink:

Awatar użytkownika
qberus
Posty: 876
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Auto: Hilux

Re: Hilux D4D - problem z przednim napędem

Post autor: qberus »

mci pisze:Przednią oś udało mi się wkopać do progu tuż za jakimś podłużnym betonowym elementem w poprzek spadku. ... przedni napęd odłączony, zapala się kontrolka ABS...
Tak się zastanawiam czy nie oparłeś się w ten sposób na przednim wale i czy to nie wpłynęło czasem na nie załączenie przodu lub wyświetlenie błędu.
mci pisze:Zapomniałem dodać że po wbiciu reduktora i wstecznego tylnie koła cały czas szły kiedy przód pomimo włączenia był martwy.
Zważywszy, że Hilux nie ma blokady między osiowej to chyba nic dziwnego ? Skoro przednie koła miałeś zablokowane o beton to cały napęd szedł na tył przecież.

Awatar użytkownika
qberus
Posty: 876
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Auto: Hilux

Re: Reduktor bez 4x4

Post autor: qberus »

Iwo pisze: Pytanie zatem czym jeszcze różni się DLX od SR5?
Z ulotki wychodzi, że jeszcze systemami kontroli trakcji. Z tego co pamiętam jak kupowałem auto sprzedawca pokazywał mi prospekt, w którym była wzmianka właśnie o funkcji całkowitego odłączania przedniego napędu w SR5. Pozostaje więc mieć nadzieję że jakichś ukrytych i przemilczanych różnic nie ma.

ODPOWIEDZ