Hilux DLX a SR5 - różnice w załączaniu przedniego napędu
Moderator: luk4s7
Re: Hilux DLX a SR5 - różnice w załączaniu przedniego napędu
Jak po zapięciu reduktora i włączeniu wstecznego pojawił się komunikat błędu wyłączyłem najpierw reduktor, potem napęd, kilka razy próbowałem w różnych konfiguracjach biegi przód/tył i nic z przodu się nie działo. Zanim po raz pierwszy włączyłem reduktor podkopałem przednie koła w kierunku betonu tak że na włączonym napędzie przodu koła powinny chwycić trakcję o krawędź betonu . Reduktor włączyłem właśnie po to żeby w miarę spokojnie wyciągnąć przednią oś na ten próg betonowy do góry.
- Globerider
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lip 2010, 01:12
- Auto: by?y: HJ61,Hilux 2.4D
jest: Hilux 2.5TD 102KM - Kontakt:
Re: Hilux DLX a SR5 - różnice w załączaniu przedniego napędu
Mam Hiluxa 2.5TD 2004 VIN: JTFDS696200033434. SR5. Użytkowanie typowo wyprawowe- w tym długie przeloty po autostradach (PL>Afryka>PL). Czy warto zainstalować manualne sprzęgiełka?globo pisze:Wersja Sr5 ma elektrycznie rozłączaną prawą półoś
co powoduje, że bez napędu 4x4 koła przedniej osi nie obracają przednim wałem napędowym
Przy przełączeniu dźwigni w pozycję 4x4 impuls elektryczny spina prawą półoś i dostajemy napęd na obie osie
Jeśli przerwiemy ten układ to przy przesunięciu wajchy w pozycję 4x4h lub 4x4l nie zepnie się prawa półoś
a zatem napęd trafi co prawda na przedni wał i na mechanizm różnicowy, ale nie na koła.
Wersja DLX tego nie ma. i nie ma też zdaje się automatycznych sprzęgiełek, tylko koła obracają przednim wałem cały czas, co pozwala włączyć napęd 4x4 bez zatrzymania, (nie jestem tego 100% pewien), ale nie da się uzyskać napedu 2x4L