Oświetlenie wewnętrzne
Moderator: luk4s7
Oświetlenie wewnętrzne
Postanowiłem zmienić ten paskudny, nie pasujący do podświetlenia zegarów, zielony kolor przycisków kokpitu. Muszę przyznać, że łatwość dostania się do żarówek kokpitu i poszczególnych przełączników wprawiło mnie w niemałe zdziwienie . Bez przeglądania instrukcji ( nie należę do cierpliwych ) udało mi się wszystko rozebrać, a nawet złożyć i niczego nie połamać . Szacun dla inżynierów z Toyoty.
Powstał jednak problem. Oryginalne żarówki mają założone kapturki, po których zdjęciu żarówki świecą na blady, ciepło biały kolor. Nadal kicha.
Znalazłem zamienniki Led np. tutaj http://sklep.ledy.pl/zarowki-led-samoch ... 0_134.html. Problem jednak w tym, że znalazłem tam żarówki rozmiarem pasujące do kokpitu ale do przełączników już nie.
Do sedna. Czy ktoś już ten temat przerabiał? Ma ktoś namiar na hurtownię/sklep gdzie można kupić takie ledy?
ASO oczywiście odpada. Po pierwsze nie mają ledów a po drugie liczą sobie coś koło 16 zeta za żaróweczkę podczas gdy led kosztuje 2,5
Powstał jednak problem. Oryginalne żarówki mają założone kapturki, po których zdjęciu żarówki świecą na blady, ciepło biały kolor. Nadal kicha.
Znalazłem zamienniki Led np. tutaj http://sklep.ledy.pl/zarowki-led-samoch ... 0_134.html. Problem jednak w tym, że znalazłem tam żarówki rozmiarem pasujące do kokpitu ale do przełączników już nie.
Do sedna. Czy ktoś już ten temat przerabiał? Ma ktoś namiar na hurtownię/sklep gdzie można kupić takie ledy?
ASO oczywiście odpada. Po pierwsze nie mają ledów a po drugie liczą sobie coś koło 16 zeta za żaróweczkę podczas gdy led kosztuje 2,5
Re: Oświetlenie wewnętrzne
Nie pamiętam jakie są żarówki w przyciskach, ale może trzeba dać zwykłe LEDy lutowane?
A jak rozwiązane jest podświetlenie Climatronika?
Co do kapturków na żarówkach, to po ich zdjęciu możesz po prostu pomalować żaróweczki na wybrany kolor
Są do tego specjalne farby, które wytrzymują na takich słabych żarówkach.
A jaki chcesz ten kolor zrobić? Jakiś zimno biały zapewne? To by trzeba diodę zimno białą zastosować, ale pamiętaj żeby sprawdzić sobie kolor świecenia bo mają różne odcienie i to nie będzie ładnie jak nie trafisz na takie same
Ja kupuję zawsze w http://sklep.monster.pl/
Na pewno znajdziesz takie jak potrzebujesz, bo mają spory wybór zarówno z oprawkami, jak i samych LEDów
A jak rozwiązane jest podświetlenie Climatronika?
Co do kapturków na żarówkach, to po ich zdjęciu możesz po prostu pomalować żaróweczki na wybrany kolor
Są do tego specjalne farby, które wytrzymują na takich słabych żarówkach.
A jaki chcesz ten kolor zrobić? Jakiś zimno biały zapewne? To by trzeba diodę zimno białą zastosować, ale pamiętaj żeby sprawdzić sobie kolor świecenia bo mają różne odcienie i to nie będzie ładnie jak nie trafisz na takie same
Ja kupuję zawsze w http://sklep.monster.pl/
Na pewno znajdziesz takie jak potrzebujesz, bo mają spory wybór zarówno z oprawkami, jak i samych LEDów
Re: Oświetlenie wewnętrzne
No właśnie to wydumałem bawiąc się żarówką. Można wywalić szkło ze środka i zamiast niego dać do plastikowego gniazda żarówki diodę z wąsami. Żarówki w przyciskach to mniejsza kopia tych z podświetlenia przełączników nawiewu.ktomek pisze:Nie pamiętam jakie są żarówki w przyciskach, ale może trzeba dać zwykłe LEDy lutowane?
Clima...co? To 2,5d4d z 2007.ktomek pisze:A jak rozwiązane jest podświetlenie Climatronika?
Malowanie przerabiałem za pomocą markera. Nie wiem dlaczego dwie żarówki się przepaliły, choć na zdrowy rozum nie powinny. Z kolorem będę celował w to co jest na zagarach i/lub podświetleniu stacyjki czyli właśnie zimną bięl. Może jeszcze w niebieski, bo też nieźle wygląda a ekran Bluetooth'a mi świeci właśnie na taki kolor.ktomek pisze:Co do kapturków na żarówkach, to po ich zdjęciu możesz po prostu pomalować żaróweczki na wybrany kolor. Są do tego specjalne farby, które wytrzymują na takich słabych żarówkach.
A jaki chcesz ten kolor zrobić? Jakiś zimno biały zapewne? To by trzeba diodę zimno białą zastosować, ale pamiętaj żeby sprawdzić sobie kolor świecenia bo mają różne odcienie i to nie będzie ładnie jak nie trafisz na takie same
Do przerobienia zostanie mi tylko radio bo też na zielono wali. Tu sprawa będzie trochę trudniejsza ale już je rozbierałem i myślę że też się uda.
Super stronka. Dzięki, może coś tam znajdę.
Re: Oświetlenie wewnętrzne
O wlutowaniu rezystorów oczywiście pamiętasz? Tak pytam na wszelki wypadekqberus pisze:Można wywalić szkło ze środka i zamiast niego dać do plastikowego gniazda żarówki diodę z wąsami.
Udać się uda, ale ciekawe jak wyjdzie, bo tam jest większa przestrzeń wyświetlacza i musi równomiernie się podświetlićqberus pisze:Do przerobienia zostanie mi tylko radio bo też na zielono wali. Tu sprawa będzie trochę trudniejsza ale już je rozbierałem i myślę że też się uda.
Re: Oświetlenie wewnętrzne
Z elektroniką to u mnie tak sobie a wziąłem się za to dla zabawy no i w zimie mam dużo czasu . Jutro będę w sklepie elektronicznym to postaram się wycisnąć trochę wiedzy w tym temacie , ale jak wiesz coś więcej to chętnie się czegoś dowiem .ktomek pisze: O wlutowaniu rezystorów oczywiście pamiętasz? Tak pytam na wszelki wypadek
To jest ta część kiedy biorę radio pod pachę i idę do kogoś kto się na tym zna żeby mi to zrobiłktomek pisze:Udać się uda, ale ciekawe jak wyjdzie, bo tam jest większa przestrzeń wyświetlacza i musi równomiernie się podświetlić
Re: Oświetlenie wewnętrzne
A no to jestem spokojnyqberus pisze:To jest ta część kiedy biorę radio pod pachę i idę do kogoś kto się na tym zna żeby mi to zrobił
Re: Oświetlenie wewnętrzne
W ramach podsumowania tematu.
Jeśli komuś wystarcza fabryczne rozwiązanie to zamiast wydawać kilkanaście złotych na żaróweczkę w ASO, lepiej jest kupić samą szklaną część i wymienić ją w plastikowym gnieździe wziętym z oryginalnej. Koszt kilkadziesiąt groszy za szt i pięć minut roboty.
W dobrym sklepie z podzespołami elektronicznymi można kupić zamienniki LED fabrycznych żarówek podświetlenia kokpitu i przycisków. Niestety na pięć odwiedzonych sklepów miał je tylko jeden. Wspomniane LEDy to R3 neo wedge. Są to diody 12v z plastikowym kołnierzem, gotowe do wkręcenia zamiast fabrycznych. Wśród nich jest pięć rozmiarów, nas interesują 8mm do przycisków i 9mm do podświetlenia pokręteł nawiewu ( wersja bez climatronic ). Ze względu na to , że nie ma ( przynajmniej w żadnym sklepie nie mieli ) diód 12v bez kołnierza a jedynie 3v to wymiana żaróweczek na diody z wykorzystaniem fabrycznych kołnierzy odpada - nie ma tam miejsca na rezystory. W przypadku podświetlenia diodowego ( mocniejszego ) pojawił się problem niedoświetlenia części panelu i trzeba dorobić dwie dodatkowe diody.
Rozebranie kokpitu to rzecz banalna, ale pomocne mogą być hieroglify
Wymiana żarówek w panelu nawiewu i przyciskach nie nastręcza żadnych problemów ale ...
Próba wymiany ( wyjęcia z plastikowego kołnierza ) żaróweczki podświetlającej gniazdo zapalniczki zakończyła się śmiercią rzeczonej Szklana część jest zespolona ze sporej wielkości kołnierzem a całość dostępna tylko w ASO. Pozostaje się z tym pogodzić albo zaprzyjaźnić z lutownicą i przerobić na diodę.
Z podświetleniem radia jeszcze walczę. Szukam kogoś komu będzie dobrze z oczu patrzyło i kto mi to zrobi. Wraz z radiem pójdzie podświetlenie zegarka ale tu już nie powinno być problemu z samodzielną wymianą. Do tego jednak trzeba wyjąć radio ponieważ inaczej panel z zegarkiem nie chce wyjść.
Na koniec odpowiem na nasuwające się pytanie. Tak, warto . Zimno białe podświetlenie wygląda zaj......cie .
Jeśli komuś wystarcza fabryczne rozwiązanie to zamiast wydawać kilkanaście złotych na żaróweczkę w ASO, lepiej jest kupić samą szklaną część i wymienić ją w plastikowym gnieździe wziętym z oryginalnej. Koszt kilkadziesiąt groszy za szt i pięć minut roboty.
W dobrym sklepie z podzespołami elektronicznymi można kupić zamienniki LED fabrycznych żarówek podświetlenia kokpitu i przycisków. Niestety na pięć odwiedzonych sklepów miał je tylko jeden. Wspomniane LEDy to R3 neo wedge. Są to diody 12v z plastikowym kołnierzem, gotowe do wkręcenia zamiast fabrycznych. Wśród nich jest pięć rozmiarów, nas interesują 8mm do przycisków i 9mm do podświetlenia pokręteł nawiewu ( wersja bez climatronic ). Ze względu na to , że nie ma ( przynajmniej w żadnym sklepie nie mieli ) diód 12v bez kołnierza a jedynie 3v to wymiana żaróweczek na diody z wykorzystaniem fabrycznych kołnierzy odpada - nie ma tam miejsca na rezystory. W przypadku podświetlenia diodowego ( mocniejszego ) pojawił się problem niedoświetlenia części panelu i trzeba dorobić dwie dodatkowe diody.
Rozebranie kokpitu to rzecz banalna, ale pomocne mogą być hieroglify
Wymiana żarówek w panelu nawiewu i przyciskach nie nastręcza żadnych problemów ale ...
Próba wymiany ( wyjęcia z plastikowego kołnierza ) żaróweczki podświetlającej gniazdo zapalniczki zakończyła się śmiercią rzeczonej Szklana część jest zespolona ze sporej wielkości kołnierzem a całość dostępna tylko w ASO. Pozostaje się z tym pogodzić albo zaprzyjaźnić z lutownicą i przerobić na diodę.
Z podświetleniem radia jeszcze walczę. Szukam kogoś komu będzie dobrze z oczu patrzyło i kto mi to zrobi. Wraz z radiem pójdzie podświetlenie zegarka ale tu już nie powinno być problemu z samodzielną wymianą. Do tego jednak trzeba wyjąć radio ponieważ inaczej panel z zegarkiem nie chce wyjść.
Na koniec odpowiem na nasuwające się pytanie. Tak, warto . Zimno białe podświetlenie wygląda zaj......cie .
Re: Oświetlenie wewnętrzne
jeszcze jakbyś foto sesję zrobił to byłbym mega szczęśliwy i zdecydował czy też się w to pobawić
foto efektu końcowego - nie całości przeróbki
P.S. dzięki wielki adminie za przycisk EDIT o dzięki
foto efektu końcowego - nie całości przeróbki
P.S. dzięki wielki adminie za przycisk EDIT o dzięki
Re: Oświetlenie wewnętrzne
Domyślam się, że chodzi o efekt końcowy. Jak tylko uporam się z radiem to wrzucę jakąś fotkę
Re: Oświetlenie wewnętrzne
qberus, byłem fizycznie w tym sklepie do którego link Ci wysłałem
Mają takie LEDy z kołnierzami w tylu rozmiarach (nawet takie bardzo malutkie) , że na pewno są pasujące do wszelkich paneli które są w Hilu
Dodatkowo w różnych kolorach światła. Więc nie ma potrzeby przerabiania na ledy z opornikami
Jakby się komuś chciało, to można by LEDy wlutować bezpośrednio do płytki. Można się pokusić o to, bo to już na zawsze zostanie a parę groszy się oszczędzi. Tylko że trzeba się by było napracować
Mają takie LEDy z kołnierzami w tylu rozmiarach (nawet takie bardzo malutkie) , że na pewno są pasujące do wszelkich paneli które są w Hilu
Dodatkowo w różnych kolorach światła. Więc nie ma potrzeby przerabiania na ledy z opornikami
Jakby się komuś chciało, to można by LEDy wlutować bezpośrednio do płytki. Można się pokusić o to, bo to już na zawsze zostanie a parę groszy się oszczędzi. Tylko że trzeba się by było napracować
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: Oświetlenie wewnętrzne
A podzielisz się wiedzą w sprawie tego sklepu?
PozdrawiaM
PozdrawiaM
Re: Oświetlenie wewnętrzne
http://sklep.monster.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; ten?consigliero pisze:A podzielisz się wiedzą w sprawie tego sklepu?
PozdrawiaM
Oczywiście, że nie Lepiej kupić od razu gotowe R3 ( nawiasem mówiąc mają w środku malutki rezystorek ) Napisałem o tym tylko ze względu na Twoją sugestię odnośnie rezystorów i jako jednej z dostępnych alternatywktomek pisze:qberus Więc nie ma potrzeby przerabiania na ledy z opornikami