Inny reduktor w Hiluxie

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
globo
Posty: 173
Rejestracja: 10 lut 2009, 00:26
Auto: Hilux 2,5 D4D 2011 & Yamaha XT660Z Tenere 2009

Inny reduktor w Hiluxie

Post autor: globo »

Zastanawia mnie taki temat.
Mianowicie. Największą wadą nowego hila, zresztą wytykaną w wielu testach,
jest brak stałego napędu 4x4, lub możliwości jazdy po czarnym z napędem 4x4
Mam pytanie;
- Czy jest techniczna możliwość przełożenia reduktora z 90tki, 80tki, lub 120tki
do Hiluxa? Tak aby zyskać możliwość jazdy 4x4 z centralnym dyferencjałem?
To pytanie do znawców, którzy przerzucili przez podnośnik wiele modeli Toyek. (Kylon :mrgreen: )
I mogą widzieć pewne podobieństwa w mocowaniach, uchwytach itd...
Lub mogą to przy najbliższej okazji sprawdzić.
W końcu każdy producent dąży do unifikacji podzespołów, więc może można to wykorzystać
A być może gdzieś na świecie Toyota sprzedaje nawet takie wersje?
Myślę, że temat wart zainteresowania.

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Inny reduktor w Hiluxie

Post autor: STACHU »

chłopaki z monsterride już coś w temacie kminią :lol: mam mieć info jak coś wymyślą....
z utylitarnego punktu widzenia niepokoi mnie natomiast wielce prawdopodobny znaczny wzrost zużycia paliwa i tak niemały w naszych z założenia konstrukcyjnego tanich w eksploatacji ciężarówkach :mrgreen: druga kwestia to pytanie na ile przedni dyfer przystosowany jest do pracy full time :roll: ?
Tak czy inaczej z info przybiegnę jak uzyskam, no :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Inny reduktor w Hiluxie

Post autor: Kwieczor »

STACHU pisze:chłopaki z monsterride już coś w temacie kminią :lol: mam mieć info jak coś wymyślą....
z utylitarnego punktu widzenia niepokoi mnie natomiast wielce prawdopodobny znaczny wzrost zużycia paliwa i tak niemały w naszych z założenia konstrukcyjnego tanich w eksploatacji ciężarówkach :mrgreen: druga kwestia to pytanie na ile przedni dyfer przystosowany jest do pracy full time :roll: ?
Tak czy inaczej z info przybiegnę jak uzyskam, no :mrgreen:
- mam tą samą wątpliwość - bo tzw sprzęgiełka w hilu są automatyczne - pytanie, czy jak założysz full time 4x4 to te sprzęgiełka są potrzebne?
I czy nie lepiej od razu przełożyć oba mosty?
Gdzieś na newhiluix.net czytałem posta w tym temacie i podobno prace trwają.

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: Inny reduktor w Hiluxie

Post autor: endurance »

jeżeli coś w tym temacie usprawniać to ja proponuję dołożyć do istniejących konfiguracji napędu możliwość jazdy po czarnym z napędem 4x4 z reduktorem i bez tak jak to zrobiła toyota nestle
tu widać dodatkowy lewarek
http://www.polkasteam.pl/wojciech/Droga ... 20953.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a tu strona wykonawcy
http://www.offroad-nestle.de/offroad-4x ... trieb.html" onclick="window.open(this.href);return false;
moim zdaniem środkowy mechanizm różnicowy przydałby się w następujących sytuacjach:
- jazda na nie całkiem ośnieżonej/oblodzonej drodze
- jada górskimi dróżkami szutrowymi z bardzo ciasnymi zakrętami gdzie jedziemy na reduktorze
obecna konfiguracja napędu w tym napęd na sam tył na przelotach pięknymi asfaltami jest ok

szukający kolejnego usprawnienia
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Inny reduktor w Hiluxie

Post autor: STACHU »

.

No przecież właśnie o tej możliwości rozmawiamy zastanawiając się nad adaptacja reduktora z FT.

rozwiązanie proponowane przez warsztat zaa Odry:
Art.-Nr.: I-PA-M-U-HXC
Mit 100% sperrbarem Mitteldifferential und Untersetzung. Erfahren Sie mehr
3.290,00 € (enth. MwSt. 19%, 525,29 €, zzgl. Versandkosten)

In den Warenkorb

powala moim skromnym zdaniem ceną - w tej sytuacji lepiej chyba sprzedać Hila i L200 zanabyć :lol:

irko: STACHU, nie cytuj całego posta powyżej.

Awatar użytkownika
milczacy
Posty: 2216
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:01
Auto: Hilux 2008 wycieczkow?z
Kontakt:

Re: Inny reduktor w Hiluxie

Post autor: milczacy »

STACHU pisze: powala moim skromnym zdaniem ceną - w tej sytuacji lepiej chyba sprzedać Hila i L200 zanabyć :lol:
no a jak to się ma do twej sygnaturki :?: :twisted:

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: Inny reduktor w Hiluxie

Post autor: STACHU »

eee, teoretycznie... ze względu na central diff :wink:

Awatar użytkownika
globo
Posty: 173
Rejestracja: 10 lut 2009, 00:26
Auto: Hilux 2,5 D4D 2011 & Yamaha XT660Z Tenere 2009

Re: Inny reduktor w Hiluxie

Post autor: globo »

To wszystko dywagacje okołotematyczne
Chodziło mi o to;
Czy będzie pasował reduktor od innego modelu Toyoty
1. bezpośrednio
2. po niewielkich przeróbkach
A jeśli tak to jakich?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Inny reduktor w Hiluxie

Post autor: kylon »

Widziałem takiego Hila z międzyosiówką ale przyznam szczerze, że nie przyglądałem się dokładnie. Moim zdaniem było to oparte na podzespołach J120. Trzeba fizycznie położyć się pod dwoma autami i pomierzyć wszystko. Dzwon powinien pasować bo tu i tu jest silnik 3.0. Jeśli 2,5 to trzeba posprawdzać. Budowa przedniego mostu jest bardzo podobna wszak i z wałami nie powinno być problemu. Graty z rozbitków nie są drogie więc trzeba sobie kupić taki zespół od Luny i próbować.

A że Niemiec chce za coś kasę to raczej normalne. Na zachodzie nie rozdaje się nic za darmo jak to jest w zwyczaju u nas w kraju. A właściwie to my chcemy wszystko za darmo. Rzekł bym, że 3290 Euro za takie rozwiązanie jest raczej dobrą ceną. Wszystko tam jest przemyślane i sprawdzone a nie na zasadzie uda się- nie uda.

Awatar użytkownika
globo
Posty: 173
Rejestracja: 10 lut 2009, 00:26
Auto: Hilux 2,5 D4D 2011 & Yamaha XT660Z Tenere 2009

Re: Inny reduktor w Hiluxie

Post autor: globo »

Dzięki za fachowe slowo...
Jeszcze kilka pytań;
1. Ten co widziałeś to wersja fabryczna? Czy tunning?
2. Czy on jeździ gdzieś w Polsce i można go odnaleźć?
3. 120tka ma stały napęd 4 kół? Czy można sam tył pedzić i dołączać przód z międzyosiówką lub zblokować?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Inny reduktor w Hiluxie

Post autor: kylon »

Widziałem go w Niemczech i to jest to urządzenie, które występuje na fotkach kilka postów wyżej. Był na targach w Bad Kissingen i na Bushtaxi. Też mam gdzieś tego zdjęcia. Oczywiście to jest tuning.
J120 ma stały napęd. Na niektórych rynkach może występować z dołączanym przodem ale wtedy nie mam między osiowego mechanizmu różnicowego. Wczoraj była u nas dokładnie taka HZJ105.

Awatar użytkownika
globo
Posty: 173
Rejestracja: 10 lut 2009, 00:26
Auto: Hilux 2,5 D4D 2011 & Yamaha XT660Z Tenere 2009

Re: Inny reduktor w Hiluxie

Post autor: globo »

Ok!
To już wszystko wiem.
Porównywałem zdjęcia reduktorów do 120 i hila z allegro
wyglądają bardzo podobnie.
Jednakże stały układ 4x4 bez możliwości odpięcia w hilu, może wcale nie jest taki dobry :|
Nawet jeśli się go wykorzystuje jak ja, typowo użytkowo,
to większość przebiegu robi na samym tyle i tak jest dobrze.
Jednak trzeba uczciwie przyznać, ze najlepsze rozwiązanie to ma Mitsubishi
ze skrzynią select trac

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Inny reduktor w Hiluxie

Post autor: Kwieczor »

globo pisze:Ok!
To już wszystko wiem.
Porównywałem zdjęcia reduktorów do 120 i hila z allegro
wyglądają bardzo podobnie.
Jednakże stały układ 4x4 bez możliwości odpięcia w hilu, może wcale nie jest taki dobry :|
Nawet jeśli się go wykorzystuje jak ja, typowo użytkowo,
to większość przebiegu robi na samym tyle i tak jest dobrze.
Jednak trzeba uczciwie przyznać, ze najlepsze rozwiązanie to ma Mitsubishi
ze skrzynią select trac
- jasne, dopóki się nie zepsuje... - właśnie walczę z super selectem w moim pajero...

Awatar użytkownika
globo
Posty: 173
Rejestracja: 10 lut 2009, 00:26
Auto: Hilux 2,5 D4D 2011 & Yamaha XT660Z Tenere 2009

Re: Inny reduktor w Hiluxie

Post autor: globo »

kylon pisze:Graty z rozbitków nie są drogie więc trzeba sobie kupić taki zespół od Luny i próbować.
A dlaczego od Luny?
To jest wersja z manualną skrzynią?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Inny reduktor w Hiluxie

Post autor: kylon »

To jest prosta wersja bez zbędnych elektronicznych dodatków.

ODPOWIEDZ