Strona 1 z 5

Lift Hilusia

: 04 lis 2010, 20:33
autor: Prezio
Witam.
Już wcześniej pytałem w ogólnotechnicznym dziale o doświadczenia ze sprężynami OME 883/884 które podnoszą autko jakieś 3 cm.Jeden z użytkowników wypowiedział się o.k.Dzięki. Właśnie o spostrzeżenia i uwagi chodzi. Wiem, że 3 cm to niewiele, ale zawsze!Auto na gwarancji i teren lajtowy. Jak się uważa powinno wystarczyć, a i przegubów nie poszarpię.Czy jest duża różnica między tymi dwoma nr sprężyn.
Z góry dzięki za informacje.

Re: Lift Hilusia

: 05 lis 2010, 20:55
autor: Prezio
Witam raz jeszcze.
A może podzielicie się ze mną ogólnymi spostrzeżeniami na temat liftu tego auta.Jak zrobić by było o.k. Może jakieś inne sprężyny? nie koniecznie OME o nr które podałem? Czy tył można zostawić tak jak myślę i robić tylko przód?
Będę wdzięczny za wszystkie uwagi i spostrzeżenia.Nie chcę narobić kaszany
PZDR

Re: Lift Hilusia

: 05 lis 2010, 20:59
autor: wolf
Ja podnioslem tylko przod na sprezynach Dobinsona. Nie pamietam nr katalogowego :(
Przod dogonil tyl i nie ma zjawiska zadzierania dupy :mrgreen:
Wyzej nie chcialem bo korzystam z garazy podziemnych.

Re: Lift Hilusia

: 05 lis 2010, 21:42
autor: qberus
Prezio pisze:Witam raz jeszcze.
Może jakieś inne sprężyny? nie koniecznie OME o nr które podałem? Czy tył można zostawić tak jak myślę i robić tylko przód?
PZDR
Zastanawiałem się najpierw nad sprężynami King Spring - w Australii je chwalą. Okazało się jednak, że jest spory problem z dostępnością u nas. Stanęło więc na OME, które są popularne a co za tym idzie łatwo je dostać. Dzięki temu też w razie jakichś problemów łatwo o nową. Zrób sobie przód, tył zostaw. Nadmiar kasy wydaj na porządną osłonę i jakieś progi. Jedyny mankament podniesienia tylko przodu jest taki, że jak mocniej obciążysz auto to tył idzie w dół i auto wygląda jak przeładowana osobówka :wink:.
Prezio pisze: Nie chcę narobić kaszany.
PZDR
Znajdź jakiś dobry warsztat 4x4 gdzie zrobisz wymianę, tam na pewno chłopaki Cię trochę uspokoją. Hilux jest prosty jak budowa cepa i łatwo go przerobić ( w Australii przerabiają je na tony :wink: ) więc żadnej kaszany nie będzie.

Re: Lift Hilusia

: 05 lis 2010, 22:41
autor: Heniu
Z tyłem jest jeszcze inna alternatywa czyli wydłużone wieszaki resorów o 2". Pozwala to na pozostawienie fabrycznych resorów, redukuje też znacznie koszty liftu - wieszaki komplet na tył to 774 zł . Po za tym masz zbliżoną charakterystykę pracy zawieszenia do oryginału czyli w miarę komfortową co w tym przypadku ma znaczenie, nadają się także do offroadu. Należy tylko wymienić też tylne amortyzatory ze względu na większy skok zawieszenia.

Re: Lift Hilusia

: 06 lis 2010, 07:53
autor: Prezio
Dzięki.
A czy wymienialiście same sprężyny, czy amory też? Auto nowe i lift niewielki, czy można więc zostawić fabrykę?
PZDR

Re: Lift Hilusia

: 14 lis 2010, 15:52
autor: Norick
Heniu pisze:Z tyłem jest jeszcze inna alternatywa czyli wydłużone wieszaki resorów o 2". Pozwala to na pozostawienie fabrycznych resorów, redukuje też znacznie koszty liftu - wieszaki komplet na tył to 774 zł . Po za tym masz zbliżoną charakterystykę pracy zawieszenia do oryginału czyli w miarę komfortową co w tym przypadku ma znaczenie, nadają się także do offroadu. Należy tylko wymienić też tylne amortyzatory ze względu na większy skok zawieszenia.
Mam i ja :D i zadowolonym :mrgreen:

Hilux lift

: 08 maja 2011, 23:36
autor: KubaG
->

Mam pytanie - jakie są opcje sensowne jeśli chodzi o lift Hilla 2006?

Chciałbym podnieść go o ok. 5cm - z jakimi kosztami muszę się liczyć i co najlepiej wybrac ? OME ? Dobinson?

Re: Lift Hilusia

: 09 maja 2011, 10:02
autor: Rokfor32
Taka mała uwaga praktyczna - jak już myśleć o lifcie hila, to nie wydłużanie wieszaków, a całe resory. A to dlatemu, że oryginalne, pomimo dobrze zestrojonej charakterystyki, szybko kończą się przy jeździe poza asfaltami (pękają). Warto zapodać coś, co ma w pakiecie więcej ale cieńszych piór, są bardziej odporne na powiększona amplitudę drgań zawieszenia.

Dotyczy to nie tylko nowych hilów - w starszych też jest problem z pękajacymi resorami (ale podkreślam - przy faktycznie terenowym traktowaniu auta).

Re: Lift Hilusia

: 09 maja 2011, 10:23
autor: Kwiatec
co do kosztów zerknij np tu:
wyprawa4x4.pl
lub tu rajdy4x4.pl
o montażu mailowo też cię poinformują

Re: Lift Hilusia

: 09 maja 2011, 10:34
autor: KubaG
Kwiatec - coś tam patrzyłem, ale pytanie co najlepije założyć ? OME ? Dobinson? coś innego ?
Nie ukrywam, że super by było jakby ktoś podał np. linki do całości co będzie mi potrzebne ;)

pzdr

Re: Lift Hilusia

: 09 maja 2011, 11:26
autor: milczacy
przyjedź na TLC Camp i poproś kolegów z liftem aby Cię przewieźli.
Nikt z nas Ci nie powie co jest najlepsze dla Ciebie. Sam się musisz przekonać.
Amen 8)

Re: Lift Hilusia

: 09 maja 2011, 11:57
autor: Kwiatec
a zapytam cię w jakim celu tego lifta chcesz poczynić??

Re: Lift Hilusia

: 09 maja 2011, 13:34
autor: KubaG
Kwiatec - generalnie auto ma służyc do codziennej jazdy + lekki teren + za jakiś czas jakaś turystyka. Nic ekstra nie będzie wożone - żadne zawieszenie +400kg czy coś w ten deseń nie wymagane.

milczacy - nie mogę przyjechać na TLC Camp bo mam wtedy ślub ;)

Re: Lift Hilusia

: 09 maja 2011, 13:37
autor: Kwiatec
no to po co chcesz lifta robić?? opony chcesz większe wsadzić czy poprostu tak dla jaj