dziwny bagnet oleju

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
jary
Posty: 12
Rejestracja: 10 maja 2009, 10:27
Auto: Hilux '08

dziwny bagnet oleju

Post autor: jary »

W silniku D4D 2008 po wprowadzeniu do silnika bagnetu oleju jego końcówka z miarką przyjmuje dziwną pozycje - chyba poziomą.
Po jednej stronie miarki widać prawidłowy poziom oleju natomiast po drugiej olej jest dużo poniżej dolnej kreski. Szczerze mówiąc to nie wiem która stronę bagnetu odczytywać?

Awatar użytkownika
qberus
Posty: 876
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Auto: Hilux

Re: dziwny bagnet oleju

Post autor: qberus »

Rzeczywiście w tym aucie kontrola poziomu oleju do łatwych nie należy. Nie bardzo wiadomo, czy to co zostaje to tylko zabrudzenie bagnetu czy poziom oleju. Mi doradzili odtłuszczenie bagnetu przed pomiarem - dużo łatwiej wtedy ocenić jego poziom. Pocieszające jest jedynie to, że Hilux oleju nie bierze. Ja u siebie nie dolałem ani razu w czasie trzyletniej eksploatacji.

W związku z tym polecam czyszczenie bagnetu przed sprawdzaniem oleju lub wizytę w warsztacie specjalizującym się w wymianie :wink:

Awatar użytkownika
jary
Posty: 12
Rejestracja: 10 maja 2009, 10:27
Auto: Hilux '08

Re: dziwny bagnet oleju

Post autor: jary »

Mi raczej chodzi o to, że końcówka bagnetu przyjmuje po włożeniu pozycje zbliżoną do poziomej -- jakby leży na lustrze oleju ( widać zresztą, że rurka wprowadzająca mocno wygina się w dolnej części ). Z tego powodu zaznaczony poziom oleju na bagnecie jest z każdej strony inny. Różnica wynosi ok. 20 mm.
Kiedy z jednej strony odczyt można uznać za prawidłowy po drugiej stronie bagnetu jest go albo za dużo albo za mało -- zależy od ilości oleju i na którą strony bagnetu się patrzy.

To o czym piszesz u mnie tez występuje. Po wyciągnięciu bagnet jest często cały w oleju i trzeba dokładnie się przyglądać aby odczytać poziom. Ale to występuje nie tylko w tym samochodzie.

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1827
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: dziwny bagnet oleju

Post autor: irko »

Hej

Tak, też mam ten problem.
Tym bardziej, ze instrukcja zaleca sprawdzanie poziomu na GORĄCYM silniku.
A wtedy bagnet sie maże i słabo widac ten poziom wogóle.
Byłem z tym nawet w ASO (tak głupio to wyglada ale lepiej sprawdzić i sie dowiedzieć niz mieć problem pózniej :? ) i powiedzieli, że jest OK

Jak troche postoi to wyglada to tak jak na fotkach załaczonych ponizej

Pozdr
IR

->
Załączniki
bagnet_2.jpg
bagnet_1.jpg

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: dziwny bagnet oleju

Post autor: LEX »

Jesli macie kontrolki niskiego poziomu oleju to chyba nie musicie sie martwic. Ja, jak zmieniam olej, to nigdy go nie sprawdzam. Po prostu wlewam tyle ile kaze ksiazka serwisowa i nie ma cudow, nie bedzie go ani za duzo ani za malo. Potem sobie jezdze... U mnie akurat wycieka lekko olej przez pokrywe zaworow wiec co jakies 2000km zapala mi sie kontrolka. Wiem ze kontrolka ma tez spora tolerancje wiec jezdze sobie przez kolejne 500km. Potem dolewam litr oleju zeby sie kontrolka ode mnie odpieprzyla i jest spokoj.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8366
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: dziwny bagnet oleju

Post autor: Rokfor32 »

Wyciek litra na 2500 km - to nie jest mały wyciek, ino leje się jak z dziurawego wiadra ... :mrgreen: Uszczelniłbyś to, a nie psuł opinię marce, że teren znaczy ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: dziwny bagnet oleju

Post autor: lucjan »

Rokfor32 pisze:Wyciek litra na 2500 km - to nie jest mały wyciek, ino leje się jak z dziurawego wiadra ... :mrgreen: Uszczelniłbyś to, a nie psuł opinię marce, że teren znaczy ... :mrgreen:
Nie tylko teren a i szyby. Ja już myślałem, że płyn do spryskiwaczy się straszne g**niany zrobił, a z tego wynika, że po prostu muszę na @LEX'a przed sobą na trasie trafiać :mrgreen:

Awatar użytkownika
lucjan
Posty: 605
Rejestracja: 28 cze 2009, 23:48
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: dziwny bagnet oleju

Post autor: lucjan »

Co do tematu, to wydaje mi się, że to nie problem z bagnetem, a jego wysuwaniem.

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1827
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: dziwny bagnet oleju

Post autor: irko »

Też tak myslę
czyli własciwy jest ten niższy poziom?
Przecież wyczyścić sie raczej nie wyczyści a zabrudzic dodatkowo zawsze może :|

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1827
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: dziwny bagnet oleju

Post autor: irko »

:?:

Ktos jeszcze wesprze nas w naszych watpliwościach?

Byłbym wdzieczny
IR

->

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8366
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: dziwny bagnet oleju

Post autor: Rokfor32 »

Obiecuje niezapomnieć jutro się przyglądnąć rzeczonemu silnikowi. O ile się już nie sprzedał ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: dziwny bagnet oleju

Post autor: LEX »

W serwisówce piszą, że pobór jednego litra oleju na tysiąc mil jeszcze kwalifikuje się jako normalne zużycie. Jestem więc sporo powyżej progu. Jest co smarować, więc olej znika...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8366
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: dziwny bagnet oleju

Post autor: Rokfor32 »

A..., nie dopatrzyłem jednego zera ... :mrgreen: I wyszło mi, że co 2 tysie ...

W takim razie co ile olej wymieniasz, że zdąży się kontrolka poziomu zapalić :shock: :mrgreen:

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1827
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: dziwny bagnet oleju

Post autor: irko »

A w sprawie rzeczonego bagnetu jakas pomocna dłoń :?: :|

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8366
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: dziwny bagnet oleju

Post autor: Rokfor32 »

No w sprawie bagnetu się przyglądnąć miałem - i się przyglądnąłem. I nie bardzo wiem, co to wg. Was oznacza, że wcidi pod jakimś płaskim kątem. W silniku 1KD-FTE bagnet wchodzi od góry w korpus, pod lewą stopką silnika. Odchylenie od pionu może z 15 stopni. jedyne co, to rurka nie idzie prosto, tylko jest wywinięta w takie "S".

Niemniej, w części gdzie ma stykać się z olejem bagnet wchodzi normalnie (prawie pionowo), i się tam olej odznacza jednakowo z obu stron.

Zatem, jeżeli po wyciągnięciu któraś strona jest sucha niżej niż przeciwna, to właśnie na nią trza się patrzyć.(druga się usmarowała przy przeciąganiu przez rurkę).

Druga sprawa - dajcie chwilę silnikowi na obcieknięcie oleju z rurki. Po zgaszeniu (ciepłego silnika) trza poczekać ze dwie minuty, i dopiero sprawdzać.

ODPOWIEDZ