Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 sie 2018, 1:10
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 lip 2010, 10:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2010, 11:03
Posty: 103
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Hilux
Zastanawiam się od czego zacząć po zakupie Hiluxa żeby w miarę ze spokojną głową móc poruszać się po bezdrożach. Tak sobie pomyślałem , że chyba na początku trzeba by zabezpieczyć spód samochodu zakładając osłony a dopiero później zmiana zderzaków, lift itd. Czy dobrze myślę? Proszę o sugestie od czego zacząć chcą zrobić wyprawówkę ale sukcesywnie.
Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lip 2010, 12:35 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Posty: 4000
Lokalizacja: wawa
Auto: classic hill
przede wszytkim jezdzic! najpierw teren lopatka,kinetyk, wtopy,technika, potem zmiany
poznac auto, mozliwosci ogranizcenia nie jak wdyktuje moda lat ostatnich
uzbrajaja te autobusy po sufit a potem objezdza ich pan hujdajem na lysych oponach
uzywajacy zwyklej saperki. najlepiej w grupie z kims doswiadczonym co by wyjasnial/ratowal

terenowka to trakcja, trakacja to opony :!: jak wiecej kasy to zawias a reszta to megapierdoly na kiedys


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lip 2010, 12:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2009, 13:59
Posty: 3742
Lokalizacja: K-PAX
Dobrze prawi Czobi; jak nie masz nieograniczonego budżetu to lepiej pieniądze, które masz zamiar wydać na pierdolety, przeznaczyć na podróże. Jak masz fajnych kompanów to nawet nicniemający Hilux (jak mój) na seryjnych oponach poradzi sobie w bardzo wielu miejscach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lip 2010, 13:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2010, 11:03
Posty: 103
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Hilux
O widzicie chłopaki ja bym zaraz osłony chciał zakładać a tu lepiej w oponki zainwestować i złapać dobrą ekipę. Myślę, że jak już nabędę wymarzone autko to się z Wami zgadam na naukę jazdy off-roadowej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lip 2010, 13:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Posty: 1454
Lokalizacja: Kraków
Auto: LJ-79 na dożywocie
Nie wiem, czy to ma być Hil z salonu, ale jeśli używany, to absolutnie pierwszą rzeczą jest doprowadzenie do pełnej sprawności tech. przewidzianej przez fabrykę. A dalej, to tak jak przedmówcy. :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lip 2010, 16:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2010, 11:03
Posty: 103
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Hilux
MariuszS pisze:
Nie wiem, czy to ma być Hil z salonu, ale jeśli używany, to absolutnie pierwszą rzeczą jest doprowadzenie do pełnej sprawności tech. przewidzianej przez fabrykę. A dalej, to tak jak przedmówcy. :D


To będzie Hilux od delera - demo z przebiegiem 11000km. Tak więc myślę, że będzie w pełni sprawny.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 lip 2010, 22:31 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2008, 11:49
Posty: 4298
Lokalizacja: Warszawa, Białobrzegi Rad.
Auto: TOYOTA LJ70 Pick-up
ja bym zaczął od naklejek :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 lip 2010, 22:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2009, 16:01
Posty: 2202
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hilux 2008 wycieczkowóz
a ja od przeczytania całego podforum Hilux :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lip 2010, 9:34 
Offline

Rejestracja: 23 lip 2010, 9:58
Posty: 9
Lokalizacja: Łódź
Auto: Hill
Moim skromnym zdaniem pakiet minimum to :

1. jak nie masz z tyłu haka z belką to jakaś osłona tyłu względnie woź ze sobą zapas ramek do tablicy rejestracyjnej :) ,
2. opony.

Większość modyfikacji pociąga za sobą następne np skrzynkowy zderzak a la ARB przy seryjnym zawiasie powoli będzie zabijał sprężyny.
Resztę można dokładać w miarę doświadczenia i środków pamiętajac że hil ma ponad 5 metrów i hardmadafaka przeprawówką nigdy nie będzie.

A przede wszystkim - kumple (zwłaszcza ze sprzętem i doświadczeniem) są najważniejsi.
Miłego i udanego motania!!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lip 2010, 9:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2010, 11:03
Posty: 103
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Hilux
sonnyboy pisze:
Miom skromnym zdaniem pakiet minimum to :
...
Większość modyfikacji pociąga za sobą następne np skrzynkowy zderzak a la ARB przy seryjnym zawiasie powoli będzie zabijał sprężyny.


Cześć sonnyboy mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tymi sprężynami bo nie rozumie ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lip 2010, 10:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2009, 16:01
Posty: 2202
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hilux 2008 wycieczkowóz
Przedni stalowy zderzak sporo waży i przyczyni się to do szybszego zużycia fabrycznego przedniego zawieszenia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lip 2010, 10:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Posty: 4000
Lokalizacja: wawa
Auto: classic hill
dzikus1200 pisze:
sonnyboy pisze:
Miom skromnym zdaniem pakiet minimum to :
...
Większość modyfikacji pociąga za sobą następne np skrzynkowy zderzak a la ARB przy seryjnym zawiasie powoli będzie zabijał sprężyny.


Cześć sonnyboy mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tymi sprężynami bo nie rozumie ?

ze jak sie obrzucisz zelazem auto zanim wymienisz zawis na mocniejszy to dlugo nie wytrzyma.
generalnie cie to nie obchodzi, zapisz sie na kilka rajdzikow i za rok pomysl czego brakuje w tym hilu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lip 2010, 10:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2009, 16:01
Posty: 2202
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hilux 2008 wycieczkowóz
Posłuchaj czobiego bo dobrze radzi :)
Ja ponad rok temu miałem podobne dylematy - był pęd aby zbroić Hila, ale zagłębienie się w forum pozwoliło mi podejść do tematu z dystansem.
Najważniejsze jest abyś wiedział (lub się z czasem dowiedział) do czego będziesz twego Hila używał. Na początek więc zmień opony i ruszaj na rajdy, zloty, trasy (polecam lajtowe trasy wg roadbooków opisane w Auto Świat 4x4, są łatwe, legalne, a dadzą ci już jakieś pojęcie co możesz swoim autem).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lip 2010, 11:25 
Offline

Rejestracja: 23 lip 2010, 9:58
Posty: 9
Lokalizacja: Łódź
Auto: Hill
Dokladnie to miałem na myśli :)
Dodam tylko że cieżki zderzak (ok 75kg ARB) psuje i tak słaby rozkład mas w pickupie, który i bez żelaztwa z przodu prowadzi sie specyficznie ( do dziś pamiętam miny ludzi z salonu Toyoty po tym jak przejechali się hilem po mokrch zakrętach)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lip 2010, 18:27 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 gru 2008, 3:58
Posty: 1333
Lokalizacja: ÓĆ
Auto: Haluks kozowóz
Mają rację chłopaki...jeździć i jeździc. Hilux fabrycznie jest całkiem dzielny w terenie, warunek, jak juz napisano opony.
Ja zacząłem od pokrywy paki :lol: a potem juz poszło samo. Jesli nie masz z tyłu haka to obowiązkowo uchwyty do ciągania bo tego hil nie posiada. Byłem wrogiem namiotów dachowych a przyjdzie mi w cos takiego zainwestowac ze względu na żonę. Tak więc i wyścig zbrojeń potrafi zmienić kierunek :roll:
Dobrze wszyscy prawią jak pojeździsz to sam zobaczysz co Ci będzie potrzebne


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group