Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 sie 2018, 14:40
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dane techniczne
Post: 27 mar 2008, 22:17 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Tu będziemy wpisywać znane nam dane techniczne. Wymiary, płyny, ilości długości, masy itp. Jeśli ktoś coś ma to dawajcie proszę. Jesli podajecie informacje piszcie model samochodu oraz rocznik. Ten temat wyjątkowo będę się starał porządkować dla czytelności. Czyli jeśli coś pociacham nie obrażajcie się :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 mar 2008, 12:28 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Hilux po 2005 roku - Silnik 2,5 D-4D Diesel

Typ silnika cztery cylindry, rzędowym, diesel z turbosprężarką i intercoolerem
Rodzaj paliwa 48 Diesel
Rodzaj wtrysku common rail
Rozrząd DOHC 16 zaworowy, pasek rozrządu
Pojemność 2494 cm3
Średnica x skok tłoka w mm 92,0 x 93,2
Stopień sprężania 17,4:1
Moc maksymalna (kW/obr./min) 88(120 KM)/3600
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) 325/2000


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 mar 2008, 14:00 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Posty: 4000
Lokalizacja: wawa
Auto: classic hill
HILUX 1998-2002
takie dane znalazlem
(STD standard, – brak)

MODEL HILUX 2.4 TD SR5 (wersja na bogato full wypas)
KABINA PODWÓJNA
ILOŚĆ MIEJSC 5
KOD MODELU LN165L-PRMSXW
SILNIK 2L-T
POJEMNOŚĆ (cm3) 2446
MOC (KM/obr./min.) 90/3500
MAXOBROT(Nm/obr./min.) 226/2,200-2,500
PROMIEŃ SKRĘTU (m) 6,1
ZBIORNIK PALIWA (l) 66
ALTERNATOR 70 A
AKUMULATOR 75Ax2
WYPOSARZENIE
PODGRZEWACZ PALIWA STD
PODUSZKA KIEROWCY STD
PODUSZKA PASAŻERA STD
ABS STD
WSPOMAGANIE STD
REG.KOLUMNY KIER. STD
CENTR>ZAMEK STD
ELEKTR>SZYBY(P,T) STD
OBROTOMIERZ STD
TAPICERKA MATERIAL
SIEDZENIA PRZOD 2 FOTELE
OPONKI 205/16



MODEL HILUX 2.4 TD DOKA(wersja arabsko-robolska)
KABINA PODWÓJNA
ILOŚĆ MIEJSC 5
KOD MODELU LN165L-PRMDXW
SILNIK 2L-T
POJEMNOŚĆ (cm3) 2446
MOC (KM/obr./min.) 90/3500
MAXOBROT(Nm/obr./min.) 226/2,200-2,500
PROMIEŃ SKRĘTU (m) 6,1
ZBIORNIK PALIWA (l) 66
ALTERNATOR 70 A
AKUMULATOR 75Ax2
WYPOSARZENIE
PODGRZEWACZ PALIWA STD
PODUSZKA KIEROWCY _
PODUSZKA PASAŻERA _
ABS _
WSPOMAGANIE STD
REG.KOLUMNY KIER. STD
CENTR>ZAMEK _
ELEKTR>SZYBY(P,T) _
OBROTOMIERZ _
TAPICERKA VINYL
SIEDZENIA PRZOD KANAPA
OPONKI 205/16


WYMIARY
długość 4720 mm
szerokość 1690 mm
wysokość 1785 mm
Rozstaw osi 2850 mm

Rozstaw kół: przód / tył 1400 / 1420 mm
Prześwit 220 mm
Masa własna 1320-1515 kg
Dop. masa całkowita 2395 kg

NADWOZIE 3 rodzaje
single cab- pojedyncza kabina +paka
extra cab- powiekszoan kabina+paka
double cab- 4drzwiowa kabina +paka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2009, 12:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lis 2008, 15:31
Posty: 34
Lokalizacja: Glasgow
Auto: HiluxSurf 3,0TD
Toyota Surf 4x4 3.0 TD KZN130 (89-94) Technical Data
Lubrication Specifications and quantity
Engine Oil 1KZTE engine 10W/30 or 10W/40 7.5 litres with new oil filter re-new every 6 months / 5000 miles
Manual Gearbox SAE 75W/90 3.9 Litres drain & refill re-new approx every 24 months
Automatic Gearbox ATF Dexron III 1.2 Litres drain & refill re-new approx every 24 months
6.5 Litres dry fill (from rebuild)
Transfer Box SAE 75W/90 1.1 Litres drain and refill re-new approx every 24 months
Front Differential Hypoid gear 80W/90 1.9 Litres
Rear Differential (standard) Standard gear 80W/90 2.7 Litres drain & refill
(L.S.D) Castrol Hypoy 90 LS oil 2.7 Litres drain & refill
Brake and Clutch fluid DOT 3 type to level
Cooling system coolant Ethylene-Glycol base 10.6 litres drain re-fill In general if red is already used keep to red
if green coolant is used keep to green.
Power steering Dexron III to level
General vehicle specifications
Tyre pressures size -265/70/15 front 28-30 P.S.I Tyre pressures given under normal
rear 30-32 P.S.I working conditions and as a guide only
size -31x10.5/15 front 28-30 P.S.I
rear 30-35 P.S.I
Air conditioning gas
Fuel capacity Diesel 65 litres
Towing capacity 1500 kg (with trailer brakes) Please check with towbar manufacturer
Horsepower 1KZTE engine 130 HP @ 3600 rpm
Gross vehicle weight
Standard vehicle length From front to rear bumper only
Standard vehicle width With wheel arch extensions
Idle speed Manual 700 rpm
Automatic 800 rpm


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re:
Post: 28 lut 2009, 16:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sty 2009, 21:35
Posty: 56
Lokalizacja: Międzyzdroje
kylon pisze:
Hilux po 2005 roku - Silnik 2,5 D-4D Diesel

Typ silnika cztery cylindry, rzędowym, diesel z turbosprężarką i intercoolerem
Rodzaj paliwa 48 Diesel
Rodzaj wtrysku common rail
Rozrząd DOHC 16 zaworowy, pasek rozrządu
Pojemność 2494 cm3
Średnica x skok tłoka w mm 92,0 x 93,2
Stopień sprężania 17,4:1
Moc maksymalna (kW/obr./min) 88(120 KM)/3600
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) 325/2000


Oprócz silnika D-4D 120 KM występował też D-4D 102 KM, zgaduję, że różnią się tylko obecnością intercoolera.



Cytuj:
Toyota Hilux - kompendium - Silnik 2,5 D-4D

Moc
102 KM/3600

Moment
260 Nm/1600-2400

V-maks.
150 km/h*

0-100
17,5*

Promień skrętu
6,1 m

Napęd
tylny, 4x4 dołączany


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 wrz 2009, 21:34 
Offline

Rejestracja: 07 wrz 2009, 11:12
Posty: 23
Auto: LN108
Hilux LN108 (2.4D, double cab, IFS, model 10.1988 - 08.1997)

Silnik:
2L-II, wysokoprężny, rzędowy, czterocylindrowy, ułożony wzdłużnie z przodu; wał korbowy podparty na pięciu łożyskach; wałek rozrządu w głowicy (pasek); 2 zawory na cylinder; rotacyjna pompa wtryskowa Denso, sterowana mechanicznie; wtrysk pośredni.
· pojemność skokowa: 2446 cm3
· średnica cylindra x skok tłoka: 92,0 mm x 92,0 mm
· kolejność pracy: 1-3-4-2
· moc maksymalna: 83 KM przy 4000rpm
· maksymalny moment obrotowy: 165 Nm przy 2400rpm
· stopień sprężania: 22,2:1
· kompresja: 31,4 bar (minimum 19,6 bar, różnica między cylindrami do 5 bar)
· pojemność układu smarowania: 5,3 litra (API: CD lub lepszy)
· ciśnienie oleju: 0,29 bar przy 700rpm; 3,0 – 5,5 bar przy 3000rpm
· ciśnienie na wtryskiwaczach: 148 – 156 bar (minimum 142 bar)
· pojemność układu chłodzenia: 9,3 litra (płyn etylenowo-glikolowy)
· otwarcie termostatu: 84 – 90 st.C
· luz zaworu ssącego / wydechowego: 0,2 – 0,3 mm / 0,4 – 0,5 mm (silnik zimny)
· obroty jałowe: 650 - 750rpm
· obroty maksymalne: 4700 - 4800rpm

Sprzęgło:
Suche, jednotarczowe, sterowane hydraulicznie.
· skok jałowy pedału: 5 – 15 mm

Skrzynia biegów:
G58, ręczna, pięciobiegowa.
· przełożenia:
I – 3,928
II – 2,333
III – 1,451
IV – 1,000
V – 0,851
R – 4,743
· pojemność: 3,9 litra (API: GL-4 lub GL-5, zalecana lepkość: 75W90)

Reduktor:
RF1A, stały napęd tylny, dołączany sztywny 4x4, transfer przez koła zębate;
reduktor dwubiegowy, przełożenia:
H (drogowe) – 1,000
L (terenowe) – 2,276
· pojemność: 1,6 litra (API: GL-4 lub GL-5, zalecana lepkość: 75W90)

Mosty:
Przedni – IFS
· przełożenie: 4,556
· średnica dyfra: 7,5 cala
· mechanizm różnicowy z dwoma satelitami
· ręczne sprzęgiełka
· pojemność: 1,6 litra (API: GL-5, zalecana lepkość: SAE 90)
Tylny – Light Duty
· przełożenie: 4,556
· średnica dyfra: 8 cali
· mechanizm różnicowy z czterema satelitami, o zwiększonym tarciu (LSD)
· szerokość mostu: 58 cali
· pojemność: 2,2 litra (API: GL-5 / LS, zalecana lepkość: SAE 90)

Masy:
· masa własna: 1605 kg
· dopuszczalna ładowność: 870 kg
· dopuszczalna masa całkowita: 2475 kg
· dopuszczalne obciążenie osi przedniej / tylnej: 1180 kg / 1630 kg
· dopuszczalna masa przyczepy bez hamulców 750 kg
· dopuszczalna masa przyczepy z hamulcami 2100 kg

Wymiary:
· długość: 472 cm
· szerokość: 169 cm
· wysokość: 179 cm
· rozstaw osi: 285 cm
· rozstaw kół przód / tył: 143 cm / 142,5 cm

Inne
Prędkość maks.: ok. 130 km/h (na fabrycznym ogumieniu)
Zbiornik paliwa: 65 litrów
Luz na kole kierownicy: do 30 mm
Średnica zawracania: 12,8 metra
Płyn układu wspomagania: DEXRON II lub DEXRON III
Koła: felgi stalowe 6x16 z oponami 205 R16


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2011, 20:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Posty: 1519
Lokalizacja: WM
Auto: Hilux 09
->

Ze strony producenta model 2009
wersja 3.0 - http://www.toyota.pl/images/spec_hilux_ ... nie_30.pdf
wersja 2.5 - http://www.toyota.pl/images/spec_hilux_ ... nie_25.pdf

Dane techniczne 3.0 model 2009 ze strony Toyoty


Załączniki:
HILUX wymiary 2009.jpg
HILUX wymiary 2009.jpg [ 85.51 KiB | Przeglądany 9663 razy ]
HILUX wyposażenie - 3.0 2009.jpg
HILUX wyposażenie - 3.0 2009.jpg [ 125.48 KiB | Przeglądany 9663 razy ]
HILUX Dane techniczne - 3.0 2009.jpg
HILUX Dane techniczne - 3.0 2009.jpg [ 118.25 KiB | Przeglądany 9663 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2011, 20:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Posty: 1519
Lokalizacja: WM
Auto: Hilux 09
I jeszcze dla 2,5 l
Wymiary zewnętrzne te same ;)


Załączniki:
HILUX Dane techniczne - 2.5 2009.jpg
HILUX Dane techniczne - 2.5 2009.jpg [ 160.44 KiB | Przeglądany 9661 razy ]
HILUX wyposażenie - 2.5 2009.jpg
HILUX wyposażenie - 2.5 2009.jpg [ 151.13 KiB | Przeglądany 9661 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2011, 23:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Posty: 1857
Lokalizacja: Rataje Słupskie
Auto: 4Runner
Wiem idę na łatwiznę ale po co wyważać otwarte drzwi

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_4Runner

PozdrawiaM


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2011, 23:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Posty: 1519
Lokalizacja: WM
Auto: Hilux 09
->

To ja może jeszcze artykuł z danymi poprzedniej generacji?
ze strony http://www.motoforum.pl/Magazyn/03_2004.pdf


Załączniki:
hilux_VI_1.jpg
hilux_VI_1.jpg [ 173.74 KiB | Przeglądany 9637 razy ]
hilux_VI_2.jpg
hilux_VI_2.jpg [ 197.65 KiB | Przeglądany 9637 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 mar 2011, 14:28 
Offline

Rejestracja: 18 lut 2010, 11:43
Posty: 83
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Hilux 2006
HILUX 2005--> 2.5D4D FAQ

OLEJ
Olej klasy G-DLD-1, API CF-4, lub API CF 5W-30
Np. Używany przez serwis Castrol SLX Professional 5W30 można go kupić na allegro za około 25zł/l.
objętość oleju przy wymianie
z filtrem 6.9l.
bez filtra 6.6l.
filtr oleju
- wbrew pozorom bardzo małych gabarytów.Polecane MANN lub KNECHT 25zł aby filtrował olej a nie tylko przepuszczały

filtr powietrza
Zaleca się wymianę co 30tys lecz wymiana jest zależna od warunków w jakich auto użytkujemy.
Polecane firmy BluePrint lub Genuine Toyota

pasek rozrządu wymieniamy co 150tys.
pasek osprzętu warto sprawdzić czy nie jest popękany, zdarza się iż już przy 75tys.km należy wymienić.Koszt w serwisie około 230zł zamiennik gates 70zł, conti 95zł

UKŁAD KIEROWNICZY:
Układ kierowniczy zębatkowy.
Luz na kole kierownicy:
Poniżej 30mm.
Rodzaj płynu:
Płyn do automatycznych skrzyń biegów
DEXRON II lub III
UKŁAD CHŁODZENIA:
Auto z mechaniczną skrzynią biegów – 9,8l.
Auto z automatyczną skrzynią biegów – 11.1l.
Płyn chłodniczy:
Typowy do chłodnic aluminiowych.
Info:
Warto zwrócić uwagę na chłodnice aby były czyste. Następstwem zapchanych błotem chłodnic może być przegrzanie silnika. Przy płukaniu myjką wysokociśnieniową chłodnic należy uważać aby za duże ciśnienie nie powyginało delikatnych alu. lamelek chłodnicy.

UKŁAD HAMULCOWY:
Rodzaj płynu:
SAE j1703 lub FMVSS / DOT3 lub DOT4
Info:
Od czasu do czasu warto przeczyścić przednie zaciski gdyż gromadzi się na nich błoto,glina.
Następstwem gromadzenia się brudu są sparciałe/popękane gumki, zapieczone tłoczki.
Zaciski są 4tłoczkowe. Koszt 1szt tłoczka w serwisie 77zł. Koszt w serwisie kompletu gumek na dwa zaciski 365zł.
Sprawdzić luz linki hamulca ręcznego – w razie potrzeby naciągnąć.
Klocki hamulcowe – BluePrint,Kashiyama,TRW z tego co słyszałem to klocki produkowane przez japońskich producentów są dość twarde względem firm europejskich. Cena 150-250zł komplet.

UKŁAD NAPĘDOWY:
system blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi (LSD)
OŚWIETLENIE:
Reflektory: 60/55W H4
Przednie Światła przeciwmgielne: HB4
Światła pozycyjne przednie: 5W klinowe zakończenie
Kierunkowskazy boczne:5W klinowe zakończenie
Kierunkowskazy przednie/tylne: 21W z pojedynczym zakończeniem
Światła hamowania i pozycyjne tylne: 21/5W z pojedynczym zakończeniem
Światła przeciwmgielne/cofania: 21W z pojedynczym zakończeniem
Oświetlenie tablicy: 5W z klinowym zakończeniem
Oświetlenie kabiny:8W z podwójnym zakończeniem

ZAWIESZENIE:
Przód – podwójne wahacze poprzeczne, stabilizator.
Tył – resory piórowe
Info:
Najszybciej zużywają się podpory stabilizatora (dwie gumki), łączniki stabilizatora.

ROZMIAR KÓŁ:
Wersje z napędem 4x4:
205R16C-8PR 110/108S
255/70R15C 112/110S
lecz śmiało można zastosować 31/10,5 R15 (szersze o zaledwie 12mm względem 255/70)
Info:
Na org. Alu felgi można zastosować również 31/10,5 R15 zaledwie 12mm szersze od 255/70
Nie polecam org. Stalowych felg do hiluxa R16 – niestety są tak niefortunnie skonstruowane iż zapychają się błotem co skutkuje drganiem na kierownicy powyżej 60km/h i szybszym zużyciem elementów zawieszenia.

PODWOZIE:
Smarowanie:
Smar na bazie litu z domieszką molibdenu NLGI No.2 - smaruje się wieloklin wału, krzyżaki, widełki, dodatkowo resory piórowe przy plastikowych elementach pióra tudzież przy tulejach.

INNE PRZYDATNE INFO:

Wymiana baterii w kluczyku:
- Obudowa kluczyka składa się z dwóch części, przy pomocy płaskiego wkrętaka owiniętego taśmą podważyć przy wypustce na „oczko” z dodatkowymi kluczami. Wyjąć moduł z oprawy kluczyka. Zdjąć osłonę baterii. Należy użyć baterii litowej CR2016.

Nr VIN , silnika:
- nr VIN znajduje się na tabliczce znamionowej w komorze silnika po prawej str. gdy zaglądamy od przodu auta tudzież przy prawym przednim kole z prawej str. zderzaka.
- nr silnika wybity jest po prawej str. głowicy silnika – gdy zaglądamy od przodu auta.

Odpowietrzanie układu paliwa:
- gdy silnik zgaśnie z powodu braku paliwa po napełnieniu zbiornika mogą pojawić się trudności z uruchomieniem. W takim przypadku należy poruszać pompką zastrzykową (przy filtrze paliwa – po prawej str. za akumulatorem) aż do wyczucia zwiększonego oporu.

Usuwanie wody z filtra paliwa:
- gdy zaświeci się lampka ostrzegawcza filtra paliwa należy obrócić korek spustowy o około 2, 2,5 obrotu .Poruszać pompką zastrzykową aż zacznie wydobywać się olej napędowy. Dokręcić korek spustowy.

Wyjmowanie bocznego kierunkowskazu:
-należy pchnąć do przodu pojazdu i podważyć od tyłu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 cze 2011, 10:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Posty: 1519
Lokalizacja: WM
Auto: Hilux 09
Znalezione w sieci


Załączniki:
82toyota4x4d4.jpg
82toyota4x4d4.jpg [ 233.54 KiB | Przeglądany 9293 razy ]
85Toyota4X4ad.jpg
85Toyota4X4ad.jpg [ 120.7 KiB | Przeglądany 9293 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 cze 2011, 10:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Posty: 1519
Lokalizacja: WM
Auto: Hilux 09
I jeszcze 2


Załączniki:
Toyota041987ad.jpg
Toyota041987ad.jpg [ 164.67 KiB | Przeglądany 9293 razy ]
T100article.jpg
T100article.jpg [ 154.91 KiB | Przeglądany 9293 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group