Olej do 2LT

Moderator: luk4s7

gÓral świętokrzyski
Posty: 20
Rejestracja: 28 cze 2009, 07:27
Auto: Hilux'00

Olej do 2LT

Post autor: gÓral świętokrzyski »

Hilux lata czasami z przyczepą 2300 kg (5-10% przebiegu z taką wlaśnie przyczepą)
Poprzedni własciciel karmił go syntetykiem Mobil 5W50.
przebieg 190 tys

co lać??
co ile wymieniać??
jaki filtr??

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Olej do 2LT

Post autor: kpeugeot »

w moim podobno się winno wymieniać w silniku co 7,5 tys, ale ja wymieniam co około 10 tys, mosty/skrzynia reduktor co 40 tys lub wg topienia w wodzie

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Olej do 2LT

Post autor: czobi »

zmiany robie jak Peugeot. masz identio hilla jak moj "00 2LT
mnie uczono ze do "starych" silnikow , tym bardziej z przebiegiem leje sie TYLKO mineral!
mam 15W40. filtry mam toyotowe, ale bez faszyzmu bierz co znajdziesz..nippart, filtron,

gÓral świętokrzyski
Posty: 20
Rejestracja: 28 cze 2009, 07:27
Auto: Hilux'00

Re: Olej do 2LT

Post autor: gÓral świętokrzyski »

ano własnie zdziwił mnie ten syntetyk

leje zatem mineralny

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: Olej do 2LT

Post autor: fobos »

Jak miałeś syntetyk, to przechodź na mineral stopniowo. Daj najpierw półsyntetyk 10W40. Dopiero przy następnej wymianie daj olej mineralny.

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Olej do 2LT

Post autor: czobi »

filtry
oleju za kazdym razem, wiadomo
paliwa i powietrza w zaleznosci -miasto co druga wymiane -jak wyjazd syf,pyl to nigdy nie oszczedzam.

miras_m
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2009, 11:12
Auto: LN108

Re: Olej do 2LT

Post autor: miras_m »

Mineralna baza olejowa jest najgorsza z możliwych :) co nie znaczy że nieodpowiednia do tego niewysilonego silnika, pod warunkiem częstszych wymian. Nie rozumiem jednak dlaczego TYLKO minerał? Jak kogoś stać, ma kaprys, lepiej sie z tym czuje to niech leje syntetyk skoro do tej pory silnik na takim pracował. Jeśli chodzi o lepkość to klasa 5w50 jest o niebo lepsza od 15w40 zapewniając dużo lepsze własności reologiczne i większą odporność filmu olejowego na ścinanie czy zrywanie w warunkach dużych obciążeń/temperatur.

W książce z 1995 roku zalecane lepkości do diesla 2.4 to 5w30, 10w30, 15w40, 20w50 w klasie CD lub lepszej. 5w50 pewnie jeszcze wtedy nie było.

Do wolnossącego 2.4 używam 15w40 CF A3/B3, zmieniam co 8-10 tys.km w zależności jak auto jeździło ten przebieg, filtr powietrza i paliwa co drugą wymianę oleju silnikowego (ostatnio jakoś rzadziej...)

ODPOWIEDZ