Hilux 3.0 2009 -

Moderator: luk4s7

selim
Posty: 111
Rejestracja: 11 lis 2010, 19:13
Auto: prawie toyota blizzard.
Kontakt:

Re: Forumowe hilowe przygody z awaryjnością [Wydzielony]

Post autor: selim »

trochę się przyzwyczaiłem do automatu
i tak powoli się oswajając z myślą o zakupie pikapa (VAT i nie ma co kupić )
chciałem zapytać- jak się sprawuje ?
w mitasubishi - podobno się nie-dogrzewają i montują jakieś termostaty ,żeby to w zimę prawidłowo działało
u mnie w lr - zawsze był problem z nadmierną temperaturą ....no, a jak jest w hilux-ie ?

ile, to więcej pali ?
jest tam kontrolka od temperatury ?
problemy jakieś ?

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 366
Rejestracja: 16 wrz 2009, 11:55
Auto: XK, Wrangler, Hilux
Kontakt:

Re: Forumowe hilowe przygody z awaryjnością [Wydzielony]

Post autor: ktomek »

selim pisze: w mitasubishi - podobno się nie-dogrzewają i montują jakieś termostaty ,żeby to w zimę prawidłowo działało
u mnie w lr - zawsze był problem z nadmierną temperaturą ....no, a jak jest w hilux-ie ?

ile, to więcej pali ?
jest tam kontrolka od temperatury ?
problemy jakieś ?
A jaki to ma związek z automatyczną skrzynią? :?
Oczywiście że jak jest zimny, to długo się grzeje, ale jest taki guzik, który zwiększa obroty, żeby się szybciej grzał.
No bo chyba nie masz na myśli dodatkowego grzania skrzyni biegów?

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1830
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: Forumowe hilowe przygody z awaryjnością [Wydzielony]

Post autor: irko »

selim pisze:trochę się przyzwyczaiłem do automatu
i tak powoli się oswajając z myślą o zakupie pikapa (VAT i nie ma co kupić )
chciałem zapytać- jak się sprawuje ?
[...]

Moja opinia z sąsiedniego wątku

irko pisze:
kylon pisze:Wśród nas jest kilka Hilów z silniczkiem 3.0 D-D4. [...]
Np mój z tego watku http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=4403" onclick="window.open(this.href);return false;

Hil 2009
3.0 d-4d
skrzynia automatyczna
stan "pierwotny" bez ulepszeń poza zabudową Alpha i lureczką :wink:
tapicerka skórzana

JAK SIĘ JEŻDZI
  • -> w porównaniu do mojego poprzedniego auta (Hyundai Terracan) twardo (a przecież koreanczyk nie jeżdził jakoś miękko) Na poczatku plecy bolały bardzo :D
  • -> tył oczywiscie podskakuje - słychać jak poskakuja skrzynki ktore wożę na pace :D
  • -> promień skretu całkiem spory, Jeżdziłem L200 - ma wyrażnie mniejszy ale da rade
  • -> parkowanie pod marketem - trzeba sie nagimnastykować, żeby zmieścić sie w swoje miejsce (złamać w wąskiej alejce,
  • -> w terenie ciagnie calkiem ladnie. jedyny dylemat to koniecznośc pamietania żeby przed wjazdem na czarne dzwignia wróciła na 2H. Z reduktora własciwie nie korzystam. Własciwie przydałby sie dla mnie taki napęd jak w AMAROKu permanentne 4x4 bez reduktora ale z mozliwoscia jazdy po asfalcie lub superselect z Miska
  • -> prowadzenie - znakomite. Auto nie myszkuje, nie trzeba ciagle lekko kontrować kierunku jazdy jak w innych autach, które testowałem
  • -> silnik - pracuje bardzo przyjemnie i nie klekocze jak w L200. Również przy szybkiej jeżdzie po autostradzie komfort wewnatrz jest zadowalajacy (halas)
  • -> wyprzedzanie - bardzo zadowalajace. Przy gwaltownym dodaniu gazu ladnie redukuje i wchodzi w obroty choc z leciutkim opóznieniem
  • -> przy jeżdzie po mieście skrzynia stara sie redukować do 5-ki nawet przy predkosci 60km/h. dobrze wowczas przerzucić z D na 4
SPALANIE
  • -> miasto (w korkach) 12 l/100km, tryb mieszany - około 10 l/100km, trasa z predkoscia 80km/h 8,5 l/100km, Autostrada do 10 l/100km
WNETRZE
  • -> bardzo twarde i łatwo rysujace sie plastiki
  • -> wygodne fotele z jednym ale - regulacja tylko przód/tył, i pochylenie oparcia. Przydałoby się pochylenie siedziska. Przy długiej jeżdzie fotel uciska uda i noga sztywnieje
  • -> żona raportuje, że przydałoby się podgrzewanie foteli bo jak jest zimno to tapicerka jest twarda i zmrozona (parkuje "pod chmurką"
  • -> kanapa z tył OK
PAKA
  • -> bardzo duża, chociaż nadkola przeszkadzają w załadunku
  • -> przydało by się wiecej punktów mocować albo taki system z Navary, mam skrzynki do których pakuje np zakupy, zeby nie lecialy do tyłu
  • -> zabudowa Alpha jest Ok (nie przecieka bardzo) ale troche przeszkadza ścieta klapa (gdyby tylna scianka była prosta - dałoby sie włożyć wiecej towaru)
LAKIER
  • -> bardzo latwo sie rysuje, może kiedys pomaluje SPEEDLINEREM :lol:
Pozdrawiam
IR

->

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 2009 -

Post autor: Kwiatec »

hashid pisze:no i duże tarcze są z przodu jak w 120-ce. 15" nie założysz...a z tyłu bęben klasycznie. wypełnienia nadkoli z przodu także są bo w początkowej fazie produkcji hila nie było. nawet była akcja serwisowa na zakładanie free bo zderzak potrafił odpaść jak się wwaliło za dużo śniegu...
generalnie fajny motor do tej taczki ale znika majestat osiągania prędkości, po prostu wciskasz i masz... beznadzieja :mrgreen: :mrgreen:
co do 15" felg to mit. właśnie oglądałem takiego na 15. czy jest możliwe żeby w 08r nie było esp?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 2009 -

Post autor: Rokfor32 »

Normalne felgi 15" sie nie mieszczą. Żeby je założyć trzeba przerobić zacisk (przesunąć bliżej osi) i zmniejszyć tarczę hamulca. Podobny zabieg wykonuje się w J9, żeby zapodać 15". Felga musi też mieć specjalną konstrukcję, albo trza zapodać dystans, bo zacisk również mocno wystaje na zewnątrz, poza płaszczyznę montażu felgi, i koła sie po prostu nie da dokręcić.

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 2009 -

Post autor: Kwiatec »

Rokfor32 pisze:Normalne felgi 15" sie nie mieszczą. Żeby je założyć trzeba przerobić zacisk (przesunąć bliżej osi) i zmniejszyć tarczę hamulca. Podobny zabieg wykonuje się w J9, żeby zapodać 15". Felga musi też mieć specjalną konstrukcję, albo trza zapodać dystans, bo zacisk również mocno wystaje na zewnątrz, poza płaszczyznę montażu felgi, i koła sie po prostu nie da dokręcić.
jak kurna nie jak tak oryginał z salonu. żadnych kombinacji ma 15" felgi :shock: też się mocno zadziwiłem :wink:

Awatar użytkownika
marcinvvv
Posty: 460
Rejestracja: 22 sie 2010, 03:57
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 2009 -

Post autor: marcinvvv »

Kwiatec pisze: jak kurna nie jak tak oryginał z salonu. żadnych kombinacji ma 15" felgi :shock: też się mocno zadziwiłem :wink:
kwiatec ma racje :mrgreen: seryjnie masz felgi 15" w hilu. lub 16 (jak ja ) :D

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 2009 -

Post autor: Kwieczor »

marcinvvv pisze:
Kwiatec pisze: jak kurna nie jak tak oryginał z salonu. żadnych kombinacji ma 15" felgi :shock: też się mocno zadziwiłem :wink:
kwiatec ma racje :mrgreen: seryjnie masz felgi 15" w hilu. lub 16 (jak ja ) :D
2,5 występuje zależnie od wersji na 15", 16" i 17"

3.0 - opony 265/65 R17, felgi aluminiowe - tylko i wyłącznie, przynajmniej tak mówi fabryczna specyfikacja:
http://www.toyota.pl/images/spec_hilux_30.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cosi
Sąd Koleżeński
Posty: 653
Rejestracja: 02 lis 2008, 21:00
Auto: był Hilux'08
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 2009 -

Post autor: cosi »

Kwiatec pisze: co do 15" felg to mit. właśnie oglądałem takiego na 15. czy jest możliwe żeby w 08r nie było esp?
Ja nie mam ESP.

Awatar użytkownika
cosi
Sąd Koleżeński
Posty: 653
Rejestracja: 02 lis 2008, 21:00
Auto: był Hilux'08
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 2009 -

Post autor: cosi »

I mam fabrycznie 15".

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 2009 -

Post autor: Kwiatec »

Kwieczor pisze:
marcinvvv pisze:
Kwiatec pisze: jak kurna nie jak tak oryginał z salonu. żadnych kombinacji ma 15" felgi :shock: też się mocno zadziwiłem :wink:
kwiatec ma racje :mrgreen: seryjnie masz felgi 15" w hilu. lub 16 (jak ja ) :D
2,5 występuje zależnie od wersji na 15", 16" i 17"

3.0 - opony 265/65 R17, felgi aluminiowe - tylko i wyłącznie, przynajmniej tak mówi fabryczna specyfikacja:
http://www.toyota.pl/images/spec_hilux_30.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
to znajdź takową z2008r i pogadamy o szczegółach :)

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 2009 -

Post autor: Kwieczor »

Kwiatec pisze: ...
to znajdź takową z2008r i pogadamy o szczegółach :)
a proszę - specyfikacja z 07.02.2008 na Europę przed liftem, ostatnie dwa wiersze to 3.0 SR5 i 3.0 SRX
15” steel wheels • – • – – – – – –
15” steel wheels (w/ center ornamant) – ° – ° – ° – – –
16” steel wheels (w/ center ornamant) – • – • – • – – –
15” alloy wheels – – – – • – • • –
16” alloy wheels – – – – – – – – •

- oczywiście były drobne wariacje zależne od kraju

Awatar użytkownika
marcinvvv
Posty: 460
Rejestracja: 22 sie 2010, 03:57
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 2009 -

Post autor: marcinvvv »

w 2008 byl hil 3.0 na 15 aluminiowych . znajomy takim jezdzi. sprowadzony z zachodu bo w polsce jeszcze nie bylo.

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Hilux 3.0 2009 -

Post autor: Kwiatec »

marcinvvv pisze:w 2008 byl hil 3.0 na 15 aluminiowych . znajomy takim jezdzi. sprowadzony z zachodu bo w polsce jeszcze nie bylo.
o właśnie takiego mam na oku i ma 15 co mnie bardzo zasmuciło. ale tak bajdełej to wejdze do seryjnego hila 235/85r16 bo takie posiadam :cry:

Awatar użytkownika
qberus
Posty: 876
Rejestracja: 04 wrz 2010, 13:30
Auto: Hilux

Re: Hilux 3.0 2009 -

Post autor: qberus »

Na Newhilux.net jest cały wątek o stalowych 15-tkach w Hiluxie 3.0. Ponoć wchodzą ale tylko niektóre z modeli felg ze względu na kształt przetłoczeń.

ODPOWIEDZ