paliwo 2,4 TD
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 cze 2009, 07:27
- Auto: Hilux'00
paliwo 2,4 TD
Mam Hila'00
Jak silnik 2,4TD znosi bioester z bliskiej i ew orenżade??
Myśla sobie żeby tankować 50/50 ester i ON
mam też dostęp do pewnej i dobrej orenżady
testował ktoś wynalazki ??
Jak silnik 2,4TD znosi bioester z bliskiej i ew orenżade??
Myśla sobie żeby tankować 50/50 ester i ON
mam też dostęp do pewnej i dobrej orenżady
testował ktoś wynalazki ??
Re: paliwo 2,4 TD
Tutaj masz listę pojazdów, w których można stosować bioestry (ze strony producenta, Orlen): http://www.bliska.pl/Internet/doc/20070 ... jazdow.pdf
Kiedyś zadałem mailowo pytanie do Toyoty Polska w tej sprawie - w skrócie: nie można lać.
Inna sprawa to aspekt moralny tankowania tzw bio-paliwa, czy to z rzepaku czy z kukurydzy. Przeczytałem kiedyś ciekawy artykuł na temat biopaliw, który uświadomił mi, że każdy kij ma dwa końce: okazuje się, że do wyprodukowania biopaliwa zapełniającego JEDEN(!) przeciętnej wielkości bak potrzeba takiej ilości kukurydzy, która pozwoli przeżyć syty ROK(!) człowiekowi gdzieś, powiedzmy, w Afryce. Przez to, że chcesz kupić biodiesla, Kali musi zapłacić za kukurydzę więcej a jego krowa pewnie zdechnie bo na paszę już mu nie styknie.
Stram się w życiu nie zachowywać jak oszołom i nie mam ambicji naprawiania świata, ale coś w tym jest, tym bardziej, że nie chodzi Ci zapewne o chęć zmniejszenia emisji szkodliwych związków do atmosfery a o to, żebyś wlał za 30 groszy na litrze mniej. Ja też wolę płacić mniej
Kiedyś zadałem mailowo pytanie do Toyoty Polska w tej sprawie - w skrócie: nie można lać.
Inna sprawa to aspekt moralny tankowania tzw bio-paliwa, czy to z rzepaku czy z kukurydzy. Przeczytałem kiedyś ciekawy artykuł na temat biopaliw, który uświadomił mi, że każdy kij ma dwa końce: okazuje się, że do wyprodukowania biopaliwa zapełniającego JEDEN(!) przeciętnej wielkości bak potrzeba takiej ilości kukurydzy, która pozwoli przeżyć syty ROK(!) człowiekowi gdzieś, powiedzmy, w Afryce. Przez to, że chcesz kupić biodiesla, Kali musi zapłacić za kukurydzę więcej a jego krowa pewnie zdechnie bo na paszę już mu nie styknie.
Stram się w życiu nie zachowywać jak oszołom i nie mam ambicji naprawiania świata, ale coś w tym jest, tym bardziej, że nie chodzi Ci zapewne o chęć zmniejszenia emisji szkodliwych związków do atmosfery a o to, żebyś wlał za 30 groszy na litrze mniej. Ja też wolę płacić mniej
Re: paliwo 2,4 TD
Warto odpowiedzieć na pytanie nie można bo ????
Może podasz uzasadnienia toyoty jakie ci podali ???
Sam kilka razy wlałem i jeździła oczywiście skuszony nie ekologią choć świadomość mniejszego zatruwania środowiska była miła, acz nie wykluczone że błędna
Może podasz uzasadnienia toyoty jakie ci podali ???
Sam kilka razy wlałem i jeździła oczywiście skuszony nie ekologią choć świadomość mniejszego zatruwania środowiska była miła, acz nie wykluczone że błędna
Re: paliwo 2,4 TD
Rozwijam wypowiedź: Toyota oczywiście wspiera odnawialne źródła energii itd i zgadza się na stosowanie paliw z 5% zawartością bioestrów wchodzących w skład oleju napędowego sprzedawanego na stacjach benzynowych - w praktyce pewnie każdy ON, który obecnie wlewamy ma teraz te 5%, bo "zgodnie z obowiązującą w Europie normą na olej napędowy (EN 590) bioester może wchodzić także w skład olejów napędowych sprzedawanych na stacjach paliw bez dodatkowych oznaczeń w ilości do 5% obj".
Jak pisze Toyota, przy paliwach, które mają zawartość bioestrów wyższą niż 5%, Toyota nie jest w stanie zagwarantować tego, że silnik będzie miał taką samą wydajność i trwałość jak przy paliwie "po bożemu". Uszkodzenia spowodowane stosowaniem takiego paliwa nie są też objęte gwarancją, jeśli dobrze zrozumiałem.
Najpopularniejszy w Polsce biodiesel to BIOester na stacjach typu Bliska - "typową mieszaniną bioestru jest paliwo B20, które zawiera 20% obj. bioestru i 80% obj. konwencjonalnego oleju napędowego." Przekracza więc normę Toyoty na zawartość bioestru o 300%. Praktyka wygląda pewnie tak, że jak wlejesz to auto pojedzie (stary Dieslok tym bardziej) ale co się wydarzy za czas jakiś nie wiadomo.
Toyota and its Fuel Injection Equipment suppliers encourage the future development of fuels based on renewable energy sources.
Toyota will endorse biodiesel fuel blends using FAME (Fatty Acid Methyl Esters that comply with either EN14214 or ASTM D6751 standards) of up to 5% volume concentration when mixed with conventional diesel fuel. The final product B5 (5% Biodiesel blend) at the pump must conform to the national Diesel Fuel Standard which is based on EN590.
In the absence of biodiesel blend fuel standards greater than B5 (5% Biodiesel blend)and due to the many variations of biodiesel fuel blends under production in our market, such as B20 and B30 (biodiesel blend 20% and 30%) Toyota is not in a position to evaluate the long term effect that these varied biodiesel fuel blends will have on overall engine performance, fuel injection equipment durability, fuel economy and exhaust emission compliance.
Accordingly, Toyota cannot recommend concentration of biodiesel fuel blends greater than 5% volume as mentioned above.
This statement is provided to inform Toyota owners of Toyota's position with regard to the use of biodiesel fuels in its products and also serves to confirm that Toyota New Vehicle Warranty will not apply to any failures that are attributable to the use of such fuels.
Jak pisze Toyota, przy paliwach, które mają zawartość bioestrów wyższą niż 5%, Toyota nie jest w stanie zagwarantować tego, że silnik będzie miał taką samą wydajność i trwałość jak przy paliwie "po bożemu". Uszkodzenia spowodowane stosowaniem takiego paliwa nie są też objęte gwarancją, jeśli dobrze zrozumiałem.
Najpopularniejszy w Polsce biodiesel to BIOester na stacjach typu Bliska - "typową mieszaniną bioestru jest paliwo B20, które zawiera 20% obj. bioestru i 80% obj. konwencjonalnego oleju napędowego." Przekracza więc normę Toyoty na zawartość bioestru o 300%. Praktyka wygląda pewnie tak, że jak wlejesz to auto pojedzie (stary Dieslok tym bardziej) ale co się wydarzy za czas jakiś nie wiadomo.
Toyota and its Fuel Injection Equipment suppliers encourage the future development of fuels based on renewable energy sources.
Toyota will endorse biodiesel fuel blends using FAME (Fatty Acid Methyl Esters that comply with either EN14214 or ASTM D6751 standards) of up to 5% volume concentration when mixed with conventional diesel fuel. The final product B5 (5% Biodiesel blend) at the pump must conform to the national Diesel Fuel Standard which is based on EN590.
In the absence of biodiesel blend fuel standards greater than B5 (5% Biodiesel blend)and due to the many variations of biodiesel fuel blends under production in our market, such as B20 and B30 (biodiesel blend 20% and 30%) Toyota is not in a position to evaluate the long term effect that these varied biodiesel fuel blends will have on overall engine performance, fuel injection equipment durability, fuel economy and exhaust emission compliance.
Accordingly, Toyota cannot recommend concentration of biodiesel fuel blends greater than 5% volume as mentioned above.
This statement is provided to inform Toyota owners of Toyota's position with regard to the use of biodiesel fuels in its products and also serves to confirm that Toyota New Vehicle Warranty will not apply to any failures that are attributable to the use of such fuels.
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
Re: paliwo 2,4 TD
Na tych paliwach z Bliskiej nie ma żadnych oszcędności. Auto pali tego więcej na setke i wychodzi na to samo. Ja to spr. w 3 moich autach. a i kumple stwierdzili to samo.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 cze 2009, 07:27
- Auto: Hilux'00
Re: paliwo 2,4 TD
ok
dzięki za udzielenie konkretnych odpowiedzi pozostaje w takim razie LOKOIL i NESTE
a jaka jest nabardziej ekonomiczna prędkość dla 2,4 TD w trasie??
pytam bo przesiadłem się z bardzo ekonomicznego plaskacza (5l/100km) i narazie każda wizyta na stacji boli
dzięki za udzielenie konkretnych odpowiedzi pozostaje w takim razie LOKOIL i NESTE
a jaka jest nabardziej ekonomiczna prędkość dla 2,4 TD w trasie??
pytam bo przesiadłem się z bardzo ekonomicznego plaskacza (5l/100km) i narazie każda wizyta na stacji boli
Re: paliwo 2,4 TD
90/h 5bieg autobana na wprozd, wtedy ok7L
w teorii
w teorii
Re: paliwo 2,4 TD
a co sądzicie o oranżadzie ?
jaki ma wpływ na silnik i podzespoły, czy faktycznie nie gwarantuje dobrego smarowania np. pompy wtryskowej ?
znajomy śmiga 4 lata camry 2.0 TD bez żadnych "ulepszaczy" na pomarańczowym i nie narzeka, a jaki e jest Wasze zdanie ??
jaki ma wpływ na silnik i podzespoły, czy faktycznie nie gwarantuje dobrego smarowania np. pompy wtryskowej ?
znajomy śmiga 4 lata camry 2.0 TD bez żadnych "ulepszaczy" na pomarańczowym i nie narzeka, a jaki e jest Wasze zdanie ??
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 cze 2009, 07:27
- Auto: Hilux'00
Re: paliwo 2,4 TD
teoretycznie fajnoczobi pisze:90/h 5bieg autobana na wprozd, wtedy ok7L
w teorii
a w praktyce??
Re: paliwo 2,4 TD
7,06 to ostatnie, zmierzone przeze mnie zużycie paliwa w jeździe mieszanej Hilux-em 2WD 2.5D, ponad 900km przebiegu i rezerwa się nie pali; na dobrym paliwie można osiągnąć 1000km przebiegu z 1 tankowania po płaskim. 4Runner z silnikiem 2.4D od 70-ki pali mi od 10l wzwyż. 10l przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością około 80 km/h bez klimatyzacji. W piachu i błocie od 12 do XX (nie mam gigantycznych opon tylko 225/75/R15; samochód jest używany na codzień do wszystkiego).
Co do doświadczeń praktycznych to proponuję, żebyś, drogi Góralu Świętokrzyski, lał przez pół roku wyłącznie biodiesla do swojego sprzęta i na zimę podzielił się z nami doświadczeniami
Co do doświadczeń praktycznych to proponuję, żebyś, drogi Góralu Świętokrzyski, lał przez pół roku wyłącznie biodiesla do swojego sprzęta i na zimę podzielił się z nami doświadczeniami
Re: paliwo 2,4 TD
w praktyce tez-sie zdarza
7L dlugie nudziarskie przeloty na TiRowca bez mieszania biegami, stala predkosc autostradowa
przy kolach 32", zelastwie, winchu
a realu na katowickeij -trasa 7-10l
miasto 10-12l
sredni teren reduktor 15l
pustynia nonstop reduktor 20l (30'C +500kg na pokladzie)
7L dlugie nudziarskie przeloty na TiRowca bez mieszania biegami, stala predkosc autostradowa
przy kolach 32", zelastwie, winchu
a realu na katowickeij -trasa 7-10l
miasto 10-12l
sredni teren reduktor 15l
pustynia nonstop reduktor 20l (30'C +500kg na pokladzie)
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 cze 2009, 07:27
- Auto: Hilux'00
Re: paliwo 2,4 TD
niskie spalanie to chyba jeden z plusów tego auta
co do testów na biodislu to troche strachliwy narazie jestem
nabiore odwagi jak ON przekroczy 4zł
co do testów na biodislu to troche strachliwy narazie jestem
nabiore odwagi jak ON przekroczy 4zł
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
Re: paliwo 2,4 TD
Kiedyś w nissanie terrano 2.7 td (pompa wtryskowa na linkę) jeżdziłem od wiosny do jesieni na oleju jadalnym wymieszanym z ropą (20 ropy i 40 oleju), a kolega jezdził na czystym oleju jadalnym. I było ok auta dobrze jezdziły były nawet mocniejsze spalanie na setke podobne do czystej ropy. Spaliny śmierdziły jak z bio na bliskiej. Jak sę robi zimno pojawia się problem z zapalaniem. Z czerwonym z tego co wiem to nie powinno się nic stać w aucie. Główny problem pojawia się przy kontrolach drogowych walą konkretne kary jak złapią. Maiłem osobiście taką kontrol na ulicy.
Re: paliwo 2,4 TD
Jadalny działa w starych dieslach, ale dla pompy nie jest to najlepsze smarowanie i powie to każdy pompiarz.
Po za tym większa gęstość oleju który stawia większy opór pompie.
Jak pompa słaba i na normalnym ON nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia do otwarcia wtrysków to na frytce jeszcze chwile polata
Generalnie każda taka innowacja na dłuższą metę odbija się niekorzystnie dla samochodu jak i kieszeni oszczędzającego
Po za tym większa gęstość oleju który stawia większy opór pompie.
Jak pompa słaba i na normalnym ON nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia do otwarcia wtrysków to na frytce jeszcze chwile polata
Generalnie każda taka innowacja na dłuższą metę odbija się niekorzystnie dla samochodu jak i kieszeni oszczędzającego
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
Re: paliwo 2,4 TD
Może tak być. Dlatego ja mieszałem z ropą, olej jest gęsty. Kolega mial zrobiony podgrzewacz oleju. Nie wiem jak to jest na dłuszą mete ale kiedyś w telewizji leciał fajny program Ziętarskich w tym temacie. Gość tam miał tranzita i jeżdził pare lat tylko na oleju jadalnym i wszystko było ok